اخبار داغ

معاون فرهنگی قوه قضائیه در تبریز؛

معیار تشخیص فتنه‌گران قرآن است/ افزایش ۲۶ درصدی شرکت‌کنندگان در چهارمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه

معیار تشخیص فتنه‌گران قرآن است/ افزایش ۲۶ درصدی شرکت‌کنندگان در چهارمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه
حجت الاسلام صادقی گفت: در فتنه حق و باطل در هم می‌آمیزند و تنها به واسطه‌ی قرآن می‌توان فتنه‌گران را تشخیص داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حجت‌الاسلام هادی صادقی در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان قوه قضاییه، اظهار داشت: قرآن ریسمان محکم الهی و شفا برای همه‌ی دردهاست که سعادت بزرگ در آن نهفته و کسی که از آن طلب نور، نورانی می‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: کسانی دچار گمراهی و حیرت شده و فتنه‌ها آنها را می‌فریبد که از قرآن فاصله گرفته باشند و تنها راه رهایی از فتنه مراجعه به قرآن است.

,

معاونت فرهنگی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای هر امر مهم اگر به قرآن مراجعه کنیم هدایت می‌یابیم، به خصوص در زمان فتنه‌ها که حق و باطل در هم می‌آمیزند؛ تمییز آنها تنها به واسطه‌ی قرآن است.

,

وی با بیان اینکه قرآن کتاب بزرگی است که خداوند در اختیار ما قرار داده اما ما در برابر آن کوتاهی‌های زیادی داشته‌ایم، ابراز داشت: از ابتدای تاسیس معاونت فرهنگی برنامه‌های قرآنی را در راس برنامه‌ها گداشته‌ایم و به شیوه حضوری و مجازی، هر کس به هر طریقی می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

,

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: مسابقات از سال ۹۲ آغاز گردیده و برای آنکه انس بیشتر با قرآن و بالا بردن تامل و تدبر را افزایش دهیم شکل گرفته است، مسابقات فقط یک صحنه‌ی انتهایی کار است که امروز دیده می‌شود و پشت سر این مسابقات از ابتدای هر سال تا انتها برنامه‌های متنوعی برگزار می‌گردد.

,

وی با اعلام اینکه مسابقات در ۱۱ رشته برگزار شده و در سال جاری این مسابقات بین همه‌ی دستگاه‌های مربوط به قوه قضاییه به صورت مجتمع برگزار گردید، بیان کرد: در مجموع ۱۷۹ نفر برگزیده منطقه‌ای داشتیم که ۱۰۰ نفر به مسابقات سراسری راه‌ یافتند و با برگزیده‌گان سه دوره‌ی قبل ۲۱۲ در این دوره حضور یافتند.

,

این مقام مسئول در رابطه با درصد شرکت کنندگان گفت: بالغ بر ۵۰ درصد شرکت کنندگان خانم و ۵۰ درصد آقا هستند، همچنین نسبت به دوره‌ی قبل ۲۶ درصد ارتقاء در تعداد شرکت‌کنندگان داشته‌ایم.

,

وی تاکید کرد: استاندارد‌های مسابقات بین‌المللی در این دوره از مسابقات رعایت گردیده است و به جهت ارتقاء سطح مسابقات از بهترین داورها بهره‌مند شده‌ایم.

,

معاون فرهنگی قوه قضائیه علت برگزاری مسابقات قرآن در شهرستان‌ها را به دلیل قرآنی کردن فضای استان‌ها دانسته و افزود: با پیگیری‌های مصرانه‌ی مسئولین دادگستری استان توفیق برگزاری چهارمین دوره از مسابقات ملی در تبریز حاصل شد و با بهترین شکل برگزار گردید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه