اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام:

نتیجه برجام های اقتصادی در دولت یازدهم بردگی است

نتیجه برجام های اقتصادی در دولت یازدهم بردگی است
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: نتیجه برجام های اقتصادی در دولت یازدهم بردگی است زیرا نظریه های آن نظریه توسعه وابسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها،  حجت‌الله عبدالملکی شب گذشته در سلسله جلسات بزم اندیشه با موضوع دستاوردهای اقتصاد برون‌نگر اظهار کرد: نظریه دولت یازدهم نظریه توسعه وابسته است و تبعاتی را برای مردم به همراه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

این اقتصاددان بیان داشت: مبنای نظریه توسعه وابسته یکی استناد به نظریه اقتصاد جهانی است که تعیین‌کننده آن دیگران هستند و دیگری تجربه توسعه در کشورهای شرق آسیاست.

,

وی ادامه داد: توسعه وابسته نظریه‌ای برای مغالطه استثمار است اما تجربه کشورهای شرق آسیا نیز نتیجه تلاش درونی آن‌ها بوده است و نه وابستگی به غرب.

,

عبدالملکی خاطرنشان کرد: توان و اقتصاد ما با امریکا یکی نیست که بتوانیم آزادانه رقابت کنیم نتیجه نظریه دهکده جهانی تسخیر اقتصادهای ملی ضعیف است.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گفت: در واقعیت شرایط رقابت جهانی وجود ندارد درنتیجه انحصارهای جهانی تقویت می‌شود و کشورهای جهان استثمار می‌شوند.

,

وی افزود: یک‌سوم تولیدات جهات متعلق به ۱۰۰ برند است اروپایی آمریکایی و چند کشور شرقی است یعنی از 5 میلیارد دلار درآمد سالانه 2 میلیارد دلار مربوط به همین برندها می‌شود.

,

عبدالملکی با اشاره به اینکه اکنون استثمار نوین توسط حقوق‌دانان بین‌المللی انجام می‌شود، بیان کرد: باید با آن تعامل داشته باشیم اما نه به سبک دولت تدبیر و امید و اصلاحات بلکه بااحتیاط و هوشمندی باید تعامل داشت.

,

وی تأکید کرد: سیاست‌های دهکده جهانی تنها به نفع معدود کشورهای جهان می‌شود انتهای این جریان بردگی سنتی است.

,

این اقتصاددان ادامه داد: تلاش کشورهای درون‌زا حاصل از همت ملی بوده و مدیریت مصرف ملی داشتند همچنین برنامه جدی برای رشد فناوری و احتیاط در مدیریت اقتصاد کلان داشتند همچنین مبارزه با فساد را جدی گرفتند.

,

وی افزود: پذیرش تبعات وابستگی را باید در تجربه توسعه در کشورهای آسیا در قالب انحطاط فرهنگ بومی و تبعات سیاسی وابستگی می‌توان دید.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گفت: دستاوردهای اقتصاد برون‌نگر یا توسعه وابسته در بلندمدت و کوتاه‌مدت متفاوت بوده اما ظاهر خوبی را می‌توان در کوتاه‌مدت شاهد بود.

,

وی ادامه داد: برنامه چهارم توسعه بر مبنی نظریه وابسته بود، شاه‌بیت آن این بود هر شرطی را باید بپذیریم ولو چشم‌پوشی از اعتقادات دینی باشد.

,

عبدالملکی افزود: زمانی که یکی از آقایان در اجلاس دائوس می‌گوید اقتصاد مقاومتی یعنی انعطاف‌پذیری، نتیجه این می‌شود امسال ۵۰ درصد واردات خودرو افزایش یافت و بعد از سال‌ها کارخانه‌های خودروسازی در ایران نمایندگی زدند.

,

وی تصریح کرد: دولت در برنامه ششم که به مجلس ارائه کرده بود، نوشته بود سپاه باید عملیات خود را با وزارت امور خارجه هماهنگ کند، خوب با این کار آیا حلب آزادسازی می‌شد؟

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام افزود: برای اولین بار در تاریخ معاون امور زنان ریس جمهور می‌گوید مطلوب است سن ازدواج زنان افزایش یابد، معاونتی که مطالعات خود را به مؤسسات خارجی می‌سپارند.

,

وی ادامه داد: سند fatf را آقای طیب نیا پذیرفته انجام دهند نتیجه این است تعریف ما به تعریف آن‌ها در تروریست یکی باشد.

,

این اقتصاددان با تأکید بر اینکه نتیجه برجام های اقتصادی در دولت یازدهم بردگی است، خاطرنشان کرد: آقای زنگنه در دو سال قبل از انتخاب به‌عنوان وزیر نفت در جلسه‌ای با موضوع مدیریت قراردادهای نفتی گفته است «ما فقط باید خام فروشی کنیم زیرا مزیتی نداریم» این تفکر امتداد نظریه توسعه وابسته است.

,

وی در انتها گفت: باید با پول نفت تولید را حمایت کنیم، زیرا پس از تمام شدن نفت امکان تولید یک‌باره وجود ندارد و چاره‌ای نداریم جز این‌که نیروی انسانی بفروشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه