اخبار داغ

امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه کردستان:

اقتصاد مقاومتی تکیه برتولید داخلی و حمایت از تولید کننده است/کشتار مردم حلبچه، لکه ننگی در تاریخ حکومت صدام و حامیان وی است

اقتصاد مقاومتی تکیه برتولید داخلی و حمایت از تولید کننده است/کشتار مردم حلبچه، لکه ننگی در تاریخ حکومت صدام و حامیان وی است
نماز جمعه 27 اسفند در سراسر استان کردستان برگزار شد و امامان جمعه در پیرامون موضوعات مختلف برای مردم سخنرانی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نماز جمعه 27 اسفند در سراسر استان کردستان برگزار شد و امامان جمعه در پیرامون موضوعات مختلف برای مردم سخنرانی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، , کُردتودی، ,

 

,

امام جمعه دهگلان: اقتصاد مقاومتی تکیه برتولید داخلی و حمایت از تولید کننده است/عفو و گذشت از خطا در زمان قدرت بهتر از انتقام است

, امام جمعه دهگلان: اقتصاد مقاومتی تکیه برتولید داخلی و حمایت از تولید کننده است/عفو و گذشت از خطا در زمان قدرت بهتر از انتقام است, امام جمعه دهگلان: , اقتصاد مقاومتی تکیه برتولید داخلی و حمایت از تولید کننده است/عفو و گذشت از خطا در زمان قدرت بهتر از انتقام است,

ماموستا یدالله محمدی ظهر امروز در مسجد جامع دهگلان ضمن تبریک ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: زنان و مادران ما باید در زندگی از بانوی دو عالم الگو بگیرند.

, .,


 وی افزود: ما مسلمانان باید با دید احترام به زنان و مادران نگاه کنیم  و زنان باید در تربیت فرزندان با آبادب و رسوم اسلامی ازهیچ تلاشی دریغ نورزند.

,
, .,


 ماموستا محمدی درادامه خطبه نماز جمعه دهگلان با اشاره به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی گفت:همه ما موظفیم برای گسترش رونق بازار و اقتصاد داخلی از کالای ایرانی و تولید داخلی استفاد کنیم.

,
, .,


 وی افزود: با حمایت از تولید داخلی  باید به پایداری اشتغال که توسط افراد کار آفرین ایجاد شده حمایت کنیم  زیرا اقتصاد مقاومتی متکی به مردم و تکیه بر تولید داخلی است.

,
, .,


ماموستا محمدی دربخش دیگر خطبه نماز جمعه دهگلان با اشاره به عفو و بخشش در زمان قدرت گفت: کسانی که در زمان قدرت از خطای کسی گذشت و بخشش داشته باشند نزد پرورد گار دارای اجر و پاداش خواهند بود.

,
, .,


 وی افزود: مسلمانان باید به خوبی به این قضیه آگاه باشند که لذتی که دربخشش و گذشت وجود دارد هیچ وقت درانتقام این لذت نیست.

,
, .,


امام جمعه دهگلان از مسلمانان خواست تا نسبت به همدیگر گذشت و عفو داشته باشند و در هنگام خطا همدیگر را مراعات کنند و اگر از کسی خطای سر زد سعی شود در حقش بخشش کنند.

,
, .,


ماموستا محمدی در ادامه گفت: کسانی که در مغازه های شهر و روستا در زمان مشکلات با بدهی خرید نموده اند و اگر الان می توانند بدیهی را بپردازند درنگ نکنند و باید به عهد خود وفا کنند.

,
, .,


امام جمعه سقز بر ادای نماز توسط مومنان تاکید کرد/ دستگیری از نیازمندان فراموش نشود

,
, امام جمعه سقز بر ادای نماز توسط مومنان تاکید کرد/ دستگیری از نیازمندان فراموش نشود, امام جمعه سقز بر ادای نماز توسط مومنان تاکید کرد/ دستگیری از نیازمندان فراموش نشود,

خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هفتم اسفند ماه به امامت حاج ماموستا سید حسین حسینی در مسجد جامع شهر سقز اقامه شد.

,

 

,

 ماموستا حسینی ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی برپا داشتن نماز تاکید کرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: نماز از جمله واجبات دینی می باشد که سعادت دنیا و آخرت مسلمانان را به همراه دارد.

,

 

,

ماموستا حسینی ضمن تاکید بر اهمیت دادن بر ادای نماز گفت: این فریضه  معراج امت پیامبر است.

,

 

,

خطیب جمعه سقز در ادامه بر دستگیری از مستمندان و نیازمندان پرداخت و افزود: روحیه نوع دوستی و همدلی در جامعه باید تقویت شود.

,

 

,

ماموستا حسینی اضافه کرد: کمک به نیازمندان اجر بزرگی نزد خداوند دارد.

,

 

,

وی در پایان بر جشن و پایکوبی جوانان و نوجوانان در عصر روز نوروز اشاره کرد و گفت: والدین فرزندان خود را از استفاده مواد محترقه منع کنند.

,

 

,

امام جمعه موقت سنندج: کشتار مردم حلبچه، لکه ننگی در تاریخ حکومت صدام و حامیان وی است

, امام جمعه موقت سنندج: کشتار مردم حلبچه، لکه ننگی در تاریخ حکومت صدام و حامیان وی است, امام جمعه موقت سنندج: کشتار مردم حلبچه، لکه ننگی در تاریخ حکومت صدام و حامیان وی است,

ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه سنندج گفت: بدون شک مردم جهان این جنایت وحشیانه را هیچگاه فراموش نخواهند کرد و برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

, .,

 

,

وی گفت: هر کس دچار جنایت و ظلم شود خداوند او را نابود می کند؛ همچنانکه صدام نیز به این عاقبت دچار شد.

, .,


ماموستا حسینی در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: طبق فرمایش رهبری، دشمنان به دنبال تخریب روح امید در میان مردم هستند؛ بنابراین با وجود تمامی مشکلات، باید هوشیار باشیم تا دشمن درون کشور رخنه نکند.

,
,


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هدف دشمن را تخریب باورهای اساسی و وحدت مردم می دانند اضافه کرد: طبق توصیه ایشان، باید مراقب باشیم وحدت ملی دچار خدشه نشود؛ چرا که در سایه وحدت می توانیم نظام را از گزند حفظ کنیم.

,
,


امام جمعه موقت سنندج در ادامه به خصوصیات بندگان مخلص خدا اشاره کرد و گفت: اولین خصیصه آنان، عشق به خدا و شریعت وی است.

,
,


ماموستا حسینی ادامه داد: یکی دیگر از خصلت های بندگان راستین خداوند، شفقت و مهربانی آنان است و هر آنچه را که برای خود می خواهند برای دیگر مومنان نیز جایز می دانند.

,
,


وی با بیان اینکه سومین وی‍ژگی بندگان مخلص پروردگار، سلوک عزت مندانه آنان است افزود: آنان با عزت و کرامت زندگی می کنند و اجازه نمی دهند کفار به دین و شریعت اسلام اهانت کنند.

,
,


ماموستا حسینی ادامه داد: یکی دیگر از خصایل بندگان پاک خدا، مجاهد بودن آنان است و با جان و مال خود در مقابل دشمن و نفس اماره جهاد می کنند.

,
,


وی با بیان اینکه پنجمین خصلت بندگان مخلص خدا، سلوک شجاعانه است افزود: آنان هیچ گاه از منع و سرزنش مردم خوفی ندارند و همواره به دنبال رضای پروردگار یکتا هستند.

,
,


ماموستا حسینی به حلول سال نو خورشیدی نیز اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم از مهمانان نوروزی به درستی استقبال و آنان را مورد تکریم قرار دهیم  .

,
,  ,

 

,

انتقاد شدید امام جمعه موقت سروآباد از برخی مدیران کل استانی : به جای تفریح کمی به فکر مشکلات مردم  هم باشید

, انتقاد شدید امام جمعه موقت سروآباد از برخی مدیران کل استانی : به جای تفریح کمی به فکر مشکلات مردم  هم باشید, انتقاد شدید امام جمعه موقت سروآباد از برخی مدیران کل استانی : به جای تفریح کمی به فکر مشکلات مردم  هم باشید,

ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سروآباد از عدم حضور برخی از مدیران کل استانی در شهرستان گلایه کرد و گفت: برخی از مدیران کل تا کنون در این شهرستان حضور نیافته اند و آنهایی هم که از ادارات تحت امر خود بازدید نموده اند بسیار کم رنگ و نا ملموس بوده است.

,

 

,

امام جمعه موقت سروآباد ادامه داد: این مدیران کل استانی که در پشت میزهای مدیریتی خود از مشکلات مردم خبرندارند وقتی برای تفریح به دریاچه زریوار در شهر مریوان می روند سر راهشان یک سری هم به سروآباد محروم می زنند.

,

 

,

وی با انتقاد شدید از شیوه مدیریتی مدیران کل استانی اظهار کرد: خدا از شما راضی نباشد که به فکر رفع مشکلات مردم سروآباد این مردم قانع و محروم و متدین سروآباد که با وجود تمام این مشکلات و کاستی ها تا کنون نیستید.

,

 

,

ماموستا حسینی با اشاره به جدایی و فاصله مدیران از مردم گفت: مشارکت در برنامه های مذهبی و مناسبتی، نظارت مستقیم و غیر مستقیم برعملکرد مسئولان و وضعیت مردم، یاری مظلومان و پناهگاه گرفتاران شیوه ی مدیریتی پیامبر مکرم اسلام(ص) است که بهترین الگو برای مدیران می باشد.

,

 

,

وی یادآورشد: عدم حضور مدیران در بین مردم آنها را از جریان امور دور نگه می دارد و غافل می کند.

,

 

,

وی در ادامه ضمن تبریک سال نو و امید سالی پر برکنت برای عموم مسلمانان از مردم خواست تا شادیهایشان اسلامی بوده و مخالف شریعت اسلام نباشد و همچنین همگام با قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

,

 

,

ماموستا حسینی ضمن تاکید بر کوشا بودن مردم در پاک نگه داشتن محیط زیست و نگهداری از آن افزود: در این ایام سعی کنیم تا با فتارمان مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد نکنیم.

,

 

,

وی همچنین به اهمیت دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات ریاست جمهور و شورای اسلامی شهر و روستا وظیفه شرعی و قانونی هر مسلمان ایرانی است.

,

امام جمعه قروه: نباید حضور کاندیداهای شورای شهر از روی بیکاری باشد

, امام جمعه قروه: نباید حضور کاندیداهای شورای شهر از روی بیکاری باشد, امام جمعه قروه: نباید حضور کاندیداهای شورای شهر از روی بیکاری باشد,

حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این روز را به نام روز مادر و روز زن نام نهدند دستورات این خان.واتده که برگرفته از قرآن است و سخن خداوند می باشد.

,

 

,

وی افزود: انسان نباید همانند مردگان زندگی کند انسان باید زندگی را و نشاط را هدیه ببرد.

,

 

,

امام جمعه قروه با بیان اینکه در آستانه نوروز هستیم  و انسان باید بر اساس اسلام ناب قدم بردارد خاطر نشان کرد: اسلام ناب زن را کوثر می داند و بهشت را زیر پای مادر قرار می دهد.

,

 

,

وی ادامه داد: زنان ما امروز باید در سایه اسلام مروج حجاب باشند و نقش زنان در جامعه را به خوبی نشان دهند.

,


باباییان با بیان اینکه حوزه علمیه امروز در حال پذیرش افراد علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه می باشد؛ به برنامه ریزی دشمنان در جهت  تبلیغات منحرف کننده اشاره نمود و ادامه داد:  امروز سلفیت و وهابیت و حتی مسیحیان در شهرستان قروه در حال تبلیغ هستند و باید ما مبلغان دینی خود را تقویت نماییم و آنان را تربیت کنیم.

,
,

 

,

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به خرید کالای ایرانی اشاره نمود و گفت: باید کالاهایی را که تولید داخلی هستند خریداری کنیم.

,


به گفته وی ما باید تولید بومی را تقویت کنیم و با بازاریابی داخلی به دنبال فروش محصولات داخلی باشیم.

,
,


امام جمعه قروه در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اشاره نمود و تصریح کرد: ما هم اکنون انتخابات را در پیش رو داریم و باید انتخابات را با جدیت پیگیری نماییم.

,
,


باباییان بیان داشت: افرادی که در شوراها عضو می شوند باید دارای برنامه ای مدون و مشخص باشند شورای شهر و روستا باید دارای برنامه باشد.

,
,


وی به فعالیت شوراها در محورهای  اقتصادی؛اجتماعی ،سیاسی و  فرهنگی اشاره نمود و گفت: کاندیدای انتخابات شورا باید دارای مطالعه باشد و مشکلات فرهنگی را برطرف نماید.

,
,


وی ادامه داد: باید کاندیدای انتخابات شوراها در مباحث اجتماعی و سیاسی برنامه ریزی داشته باشد و نباید حضور کاندیداهای شورای شهر از روی بیکاری باشد.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه