اخبار داغ

"فرهنگ" شاه بیت مطالبه رهبری از هیأت ها / شیرازه هیأت انقلابی ولایت است/ ولایت نقطه مشترک انقلاب حضرت فاطمه(س) و فرزندش مهدی(عج)

"فرهنگ" شاه بیت مطالبه رهبری از هیأت ها / شیرازه هیأت انقلابی ولایت است/ ولایت نقطه مشترک انقلاب حضرت فاطمه(س) و فرزندش مهدی(عج)
در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به سراغ یکی از هیأت های مشهور شهرمان که نامی مزین به نام مادرمان فاطمه (س) دارد، رفته ایم، هیأتی که در سالهای اخیر با استقبال جمع کثیری از خانواده ها علی الخصوص جوانان رو به رو بوده است و هدفی که از ابتدای تأسیس دنبال کرده، تشکیل هیأت تراز اسلامی و الگوسازی در همه ابعاد زندگی برایم مردم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به سراغ یکی از هیأت های مشهور شهرمان که نامی مزین به نام مادرمان فاطمه (س) دارد، رفته ایم، هیأتی که در سالهای اخیر با استقبال جمع کثیری از خانواده ها علی الخصوص جوانان رو به رو بوده است و هدفی که از ابتدای تأسیس دنبال کرده، تشکیل هیأت تراز اسلامی و الگوسازی در همه ابعاد زندگی برایم مردم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

با یکی از موسسین هیأت جوانان فاطمیون همدان به گفت و گو نشسته ایم وی که کارشناس ارشد رشته کلام است و در حال حاضر مشغول به تحصیل در درس خارج در حوزه علمیه قم می باشد در رابطه با سال تأسیس هیأت بیان می دارد: هیأت فاطمیون در سال 1382 به همت جمعی از جوانان طلاب و دانشجو تأسیس شد، مهمترین کاری که ما مد نظر داشتیم تربیت نیروهای انقلابی و جوانانی  بود که با مبانی ناب شیعی آشنا شوند و بهترین محفلی که میشد پیدا کرد هیأت بود.

,

 

,

, ,

 

,

احمد ورمزیار ادامه می دهد: هیأت از قدیم الایام یکی از تشکل های مردمی بوده که از محبوبیت و مقبولیت خیلی خوبی برخوردار می باشد. با توجه به این که انگیزه های الهی در تشکیل هیأت ها سهم بسزایی دارد افراد بدون اینکه چشم داشتی داشته باشند یا به دنبال پست و مقامی باشند در هیأت شرکت میکنند ما نیز با همین هدف هیأت را تأسیس کردیم.

,

 

,

وی اضافه می کند: نظر مشترک ما بر این بود که اگر قرار باشد مفاهیم ناب شیعی را مطرح بکنیم باید با یک غالب جدید و با یک ادبیات نوینی ارائه دهیم، اگر به نوع واژه هایی که در تبلیغات و رسانه ها داریم دقت کنید خواهید دید که معمولا یک ادبیات سازی و مفهوم سازی نوینی را وارد عرصه هیأتی کرده ایم.

,

 

,

 موسس هیأت فاطمیون با اشاره به متبرک شدن نام هیأت به نام حضرت فاطمه (س)  تصریح می کند: هیأت جوانان فاطمیون همدان 4 واژه ای است که ما در نام گذاری این هیأت استفاده کردیم هیأت یعنی جمع ایمانی مؤمنین که اگر تعدادشان از چهل بگذرد در روایات داریم که دعا قریب به استجابت است.

,

 

,

وی ادامه می دهد: جوانان هم به این دلیل انتخاب کردیم که مهمترین اقشار جامعه بوده، دشمن هم روی جوانان در جنگ نرم حساب ویژه ای باز کرده است و ما در آموزه های دینی خود داریم که اغلب سربازان امام زمان (عج) جوانان هستند.

,

 

,

ورمزیار با اشاره به واژه سوم نام هیأت بیان میدارد: چرا فاطمیون ؟ علت این است در روایات داریم بهترین اقشار در روز قیامت تحت شفاعت حضرت زهرا قرار میگیرند و آنچنان هیبت و شفاعتی حضرت از خود نشان میدهند که همه در صحرای محشر آروز میکنند در زمره فاطمیون باشند.

,

 

,

وی ابراز می دارد: یادم می آید آن اوایل رفقای شاعر ما بر اساس این حدیث نبوی شعری را  سرودند که " روز محشر بر فراز چرخ گردون ندا آید که أین الفاطمیون؟ " یعنی فاطمیونی ها کجا هستند.

,

 

,

این طلبه هیأتی اضافه میکند: مکتب اهل بیت رسالتش جهانی فکر کردن است و در واقع منطقه ای عمل کردن است که حوزه جغرافیایی ما نیز همدان است.

,

 

,

شیرازه هیأت انقلابی ولایت است

, شیرازه هیأت انقلابی ولایت است, شیرازه هیأت انقلابی ولایت است,

 

,

ورمزیار با بیان این که هرکدام از ائمه معصومین دارای یک دکترین فرهنگی بودند اظهار می دارد: حضرت زهرا بعد از وجود مبارک حضرت رسول نخستین اقدامشان قیامی بود برای علم نگه داشتن ستون اصلی خیمه اسلام که ولایت است و اینکه اجازه ندهند آن نسخه ای که در غدیر توسط رسول گرامی اسلام و به فرمان الهی پیچیده شد، متزلزل گردد.

,

 

,

وی ادامه می دهد: حضرت زهرا (س) بعد از وجود مبارک حضرت رسول این نگرانی احساس کرد که اگر این ستونِ خیمه، زده شود چیزی از اسلام نمی ماند، اسلامی که امروز داعش و کشورهای مرتجع عربی معرفی میکنند همان اسلام بدون ولایت است.

,

 

,

موسس هیأت فاطمیون با اشاره به این که هیأت انقلابی همان هیأت ولایی است تصریح کرد: ولایت شالوده و شیرازه هیأت انقلابی است، یکی از اساتید این نکته را نقل میکردند؛ اسلام که بر 5 پایه بنا گذاشته شده است که هیچ یک از موارد مثل ولایت نیست و هیچ یک نیز همانند ولایت مورد هجوم قرار نگرفته است، بنابراین ثمره وجود پیامبر باید برای این مسئله خود را فدا بکند در واقع هیأت جوانان فاطمیون یعنی هیأت انقلابی و برای این که ولایت را به مردم متذکر شود تأسیس شده است.

,

 

,

فرهنگ شاه بیت مطالبه رهبری از هیأت ها است

, فرهنگ شاه بیت مطالبه رهبری از هیأت ها است, فرهنگ شاه بیت مطالبه رهبری از هیأت ها است,

 

,

 ورمزیار ادامه می دهد: باید بفهمیم هیأت ها برا چه چیزی تأسیس شده اند و علت خلق چه بوده است، هیأت اگر بخواهد مطالبات ولی امر را جامه عمل بپوشانند ابتدا باید بفهمیم که ایشان چه مطالباتی را در چه عرصه هایی دارند و هیأتی که با آن مأموریت ذاتی تأسیس شده است با مطالبات ولی امر در چه حوزه هایی و چقدر باید هماهنگی داشته باشد.

,

وی مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از هیأت ها را فرهنگ دانسته و ابراز میدارد: فرهنگ همچون هوایی است که همه به آن احتیاج دارند و اگر فرهنگ نباشد طبیعتا در خیلی از زمینه ها ما وابستگی خواهیم داشت.

,

ورمزیار ادامه می دهد: فرهنگ بر اقتصاد، سیاست و همه ابعاد زندگی بشری حاکم است بنابراین برای دنبال کردن مطالبات رهبری باید کار فرهنگی انجام دهیم.

,

این طلبه حوزه علمیه قم مهمترین اقدام هیأت را در مرحله اول انجام کار فرهنگی و ایجاد این مطالبه در بین مردم عنوان میکند و تصریح میدارد: با اصلاح فرهنگ سایر مسائل جامعه نیز اصلاح می گردد و فرهنگ شاه بیت مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

,

 

,

گذری بر فعالیت های جوانان فاطمیون

, گذری بر فعالیت های جوانان فاطمیون, گذری بر فعالیت های جوانان فاطمیون,

 

,

لازم به ذکر است که هیأت فاطمیون علاوه بر برگزاری جلسات مصیبت و توسل یک سری حلقه های معرفتی مهدی یاور برای شاخه جوانان و حلقه تربیتی مهدی باور برای نوجوانان راه اندازی کرده است که احمد ورمزیار در رابطه با این حلقه ها خاطرنشان میکند: فرق این دو حلقه در این است که نوجوان تا مهدی باور نشود نمیتواند مهدی یاور شود.

,

 

,

وی در تشریح فعالیت های این حلقه ها بیان میدارد: پایه فرهنگ همین آموزش است که ما از این طریق دنبال میکنیم و در این حلقات نیز کارهای مطالعاتی و علمی صورت میگیرد.

,

 

,

موسس هیأت فاطمیون اظهار میدارد: در عرصه اجتماعی نیز ما کارهای عام المنفعه ای در هیأت انجام میدهیم؛ به طور مثال یکی از برکات این هیأت این بوده است که از ابتدای تأسیس نزدیک به چهل خانواده را تحت عنوان طرح خیریه بابرکت امیرالمومنین(ع) تحت پوشش داریم.

,

 

,

ورمزیار ادامه میدهد: از ابتدای تأسیس تا الان نزدیک به 12 مورد تهیه جهیزیه برای خانواده های نیازمندان داشته ایم و حدود شش نفر مورد اورژانسی بیمارستانی که باید حمایت مالی میکردیم و مواردی نیز در تهیه منزل به مشکل خورده بودند و طی صحبت با مومنین حل شد.

,

 

,

وی با یادآوری اینکه هیأت فاطمیون هیأت جوانان است، میگوید: این افراد بعضاً محصل، دانشجو یا طلبه هستند؛ ما طرح انفاق امام حسن(ع) را داریم که در این طرح حدود پنجاه خیّر در غالب مجمع خیرین جوان هستند- البته منظور از خیّر شاید رقم های آنچنانی را در ذهن متبادر کند که اینطور نیست_ تعدادی جوان هستند که بخشی از پول توجیبی خود را انفاق میکنند در صندوق ذخیره آخرت قرار میگیرد و به صورت گردشی در هیأت مشکلات بچه ها را به صورت قرض الحسنه رفع می کند.

,

 

,

 این طلبه جوان و خوش فکر اضافه می کند: بعضا منتهی به این شده است که شخص بعد از حل مشکلش عضوی از مجمع خیرین میشود.
 

,
,

 

,

ولایت نقطه مشترک انقلاب حضرت فاطمه (س) و حضرت مهدی (عج) است

, ولایت نقطه مشترک انقلاب حضرت فاطمه (س) و حضرت مهدی (عج) است, ولایت نقطه مشترک انقلاب حضرت فاطمه (س) و حضرت مهدی (عج) است,

 

,

 

,

احمد ورمزیار با اشاره به این که امام زمان (عج) بهترین الگوی خود را مادرشان زهرا می دانند تصریح میکند: ما باید بگردیم ببینیم که چه نکات مشترکی بین انقلاب فاطمه و انقلاب آخر الزمانی صاحب الزمان خواهد بود حضرت زهرا سلام الله علیها با گرفتن پرچم ولایت در دستشان می خواستند این را به جامعه اسلامی منتقل بکنند که اگر ولایت باشد تمام اسلام است.

,

 

,

وی ادامه می دهد: امام زمان هم وقتی ظهور میکنند به پرچم ولایت گستره جهانی می بخشند و با گرفتن این پرچم در دست تمام جامعه را پر از عدل میکنند.

,

 

,

این فعال فرهنگی در پایان صحبت های خود تأکید میدارد: نقطه مشترک بین انقلاب حضرت فاطمه(س) و انقلاب حضرت مهدی(عج) اسلام حداکثری و هر دو به دنبال تحقق پرچم ولایت در عالم هستند.

,

 

,

مهدی ارمغانی که در حال حاضر در خارج از شهر همدان در حال تحصیل است هنگامی که به همدان باز میگردد فرصت را غنیمت شمرده و در هیأت حاضر می شود وی در رابطه با این مجموعه اینگونه اظهار نظر می کند: از زمانی که با مجموعه هیأت فاطمیون آشنا شدم آن اخلاص و تقوا را در یک گروه دیدم که خیلی خوب و نظام مند کنار یکدیگر فعالیت میکنند.

,

 

,

, ,

 

,

هیأت باید انقلابی باشد

, هیأت باید انقلابی باشد, هیأت باید انقلابی باشد,

 

,

وی در رابطه با انگیزه و تمایل خود برای شرکت در جلسات هیأت می گوید: این روش کمتر دیده میشود که چند نفر جوان کنار هم جمع شوند و  اینطور در غالب تشکیلات بتوانند با یکدیگر کار هیأتی انجام دهند این که کار هیأتی در غالب کار تشکلاتی باشد بسیار مهم است و به پیشبرد اهداف هیأت بسیار کمک می کند.

,

 

,

این جوان بیان میدارد: هیأت باید انقلابی باشد هیأتی که بحث های به روز سیاسی و انقلابی نداشته باشد ممکن است ابن زیاد هم در آن سینه بزند صرف عزاداری کردن کفایت نمیکند.

,

 

,

وی با اشاره به  قیام امام حسین (ع) تصریح میدارد: قیام امام حسین(ع) نیز حرکتی سیاسی بود و امام میخواستند روحیه انقلابی را ترویج بکنند، حالا اگر ما در هیأتهایمان بحث انقلابی گری و انقلابی بودن را ترویج نکنیم هیچ فرقی با مجالس دیگر ندارد آن هیأتی، هیأت است که بتواند آن روحیه حماسه حسینی و روحیه انقلابی حسینی را در مردم رواج دهد.

,

 

,

ارمغانی با اشاره به خانوادگی بودن هیأت فاطمیون تصریح میدارد: این هیأت از سنین کودکی تا بزرگسالان را پوشش می دهد و برای تمام سنین برنامه دارد که بسیار قابل تأیید است، میبینیم که حتی در تبلیغات نیز بر حضور خانوادگی افراد بسیار تأکید میشود.

,

 

,

نقش دختران مذهبی در انتقال روحیه انقلابی گری در خانم ها

, نقش دختران مذهبی در انتقال روحیه انقلابی گری در خانم ها, نقش دختران مذهبی در انتقال روحیه انقلابی گری در خانم ها,

 

,

این جوان انقلابی در رابطه با نقش هیأت در الگوگیری دختران از شخصیت حضرت زهرا (س) می گوید: باید تبلیغات را افزایش داد خانم هایی که هیأتی هستند باید با سایر خانم ها ارتباط بگیرند و آن روحیه انقلابی گری خود را به آنها نیز منتقل بکنند.

,

 

,

وی با ابراز گلایه از خانم های قشر مذهبی در استان همدان ادامه می دهد: متأسفانه در حال حاضر قشر مذهبی در ارتباط گیری با سایر خانم های غیر هم فکر ضعیف عمل کرده است باید کاری کرد که پای افراد غیر هم سو را به هیأت باز کرد شاید آنها نیز از بقیه الگوبرداری بکنند که در این میان بحث تبلیغات بسیار مهم است و باید حتما مد نظر داشت.

,

 

,

این جوان در پایان صحبت های خود با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) بیان داشت: حضرت زهرا مادر 11 امام، همسر امیرالمومنین و دختر پیامبر بوده اند؛ یعنی اگر بتوانیم جایگاه مادر بودن را درک بکنیم خیلی جای تأمل دارد و مقام والایی است، آن هم نه مادر انسان های معمولی بلکه مادر ائمه اطهار و کسانی که هدایتگر مردم هستند.

,

 

,

در ادامه با یکی دیگر از افرادی که مدتهاست در این هیأت حضور می یابد به گفت و گو می نشینیم وی ضمن عرض تبریک ولادت حضرت زهرا (س) به تمامی  مادران و زنان عاشق ولایت علوی، عوامل اثرگذار در جذب افراد به هیأتهای مذهبی را این گونه عنوان می کند: آن خوراک معنوی و پرمحتوا، برنامه خوب، نیروهای ارزشی و مسئولین خوب از عوامل موثر است که الحمدلله همه اینها در فاطمیون دیده می شود.

,

 

,

تشکیلاتی بودن فاطمیون نقطه قوتی در این هیأت است

, تشکیلاتی بودن فاطمیون نقطه قوتی در این هیأت است, تشکیلاتی بودن فاطمیون نقطه قوتی در این هیأت است,

 

,

رضا عظیمی نیز یکی از نقاط تمایز این هیأت با برخی هیأت ها را  انجام کار تشکیلاتی می خواند و در ادامه بیان میدارد: حفظ و انسجام نیروهای باسابقه، جذب نیروهای جدید و همچنین منطبق بودن برنامه های جاری هیأت با اصل ولایت مداری نیز از نقاط قوت این هیأت است.

,

 

,

وی با اشاره به تأثیر حضور در هیأت در زندگی شخصی خود تصریح میکند: از اول آشنایی و ورود به هیات فاطمیون و این مجموعه الحمدلله برکات زیادی درخانواده و زندگی شخصی ساری وجاری شده است که همه رامدیون عنایت خاصه حضرت زهرا(س)می دانم.

,

 

,

عظیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به اداره هیأت توسط جوانان و مردم می گوید: در هیأت فاطمیون نیز به همین صورت بوده است، حضور روحانیون و سخنران های مطرح درجلسات هفتگی با محوریت انتقال مفاهیم معرفتی و حضور مداحان انقلابی که محتوای جلسه رابسیار هنرمندانه ارائه می دهند نتیجه اداره صحیح این جوانان دید.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

وی حاصل کارهای تربیتی هیأت را اینگونه عنوان می کند: از درون هیات تعداد کثیری طلبه ملبس همچنین دانشجویانی انقلابی و فعالین فرهنگی تقدیم به جامعه شده است.

,

 

,

این فرد هیأتی تأکید میدارد: در مضمون فرمایش حضرت آقا که هیأتها نباید سکولار باشند و باید علاقمند به اسلام سیاسی، همواره هیأت فاطمیون در مسائل مهم سیاسی ورود پیدا کرده است و توسط مسئولین و سخنران ها آگاهی بخشی مدعوین را مدنظر قرار می دهد.

,

 

,

عظیمی در پایان میگوید: هم اکنون نیز راجع به مهمترین مسئله سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری آگاهی های لازم منطبق بر فرمایشات معظم له را به سمع و نظرعموم و خانواده ها می رساند.

,

 

,
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
,
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
,
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, , ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه