اخبار داغ

یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

واردات بی‌رویه کالاهای خارجی باعث نابودی تولید داخلی و بیکاری شد/ لزوم اصلاح قانون حمایت از کار

واردات بی‌رویه کالاهای خارجی باعث نابودی تولید داخلی و بیکاری شد/ لزوم اصلاح قانون حمایت از کار
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی، مهمترین آسیب بخش تولید داخلی را ورود بی رویه کالاهای نامرغوب خارجی به کشور دانست و افزود: ممانعت از ورود کالاهای خارجی بی کیفیت و افزایش تعرفه کالاهای وارداتی مجوز دار نقش بسزایی در حمایت از تولید واشتغال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار کرد: مهمترین معضل اقتصادی کشور موضوع اشتغال است که همه ابعاد مربوط به تولید را تحت الشعاع قرار داده، بطوریکه همه شاخص های اقتصادی با آن عجین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم ناشی از عدم اشتغالزایی مناسب است، لذا وقتی در آمدها کاهش پیدا می کند، قدرت خرید مردم به همان میزان نیز پائین می آید.

,

 

,

تحلیلگر مسائل اقتصادی عنوان کرد: دولت در چهار سال گذشته با نگاه به بیرون و امید به کدخدا پل های پشت سر خود را ویران کرد و نگاه جدی به حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی نداشت، لذا این نگاه خفیه به بن بست رسید و انتظار بر این بود تا دولتمردان حداقل از مردم عذرخواهی کنند.

,

 

,

شیخی ادامه داد: ظرفیت بازار داخلی محدود است و  وقتی که دروازه ورود کالا های خارجی به کشور باز شود و با نرخ ارز اینگونه بازی کنند، نتیجه آن از بین رفتن  تولید داخلی و در ادامه بیکاری گریبانگیر جامعه می شود، این همان روند مسلسل وار رکود اقتصادی است.

,

 

,

وی افزود: طبق گزارشها و محاسبات انجام شده دولت از محل هدفمندی یارانه بین ۶۷ تا ۹۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرده و تنها ۳۳ هزار میلیارد تومان آن را به مردم داده، لذا سوال اینجاست که مابقی این مبلغ کجا رفته؟ آیا در بخش تولید هزینه شده است؟

,

 

,

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: دولتها باید از محل هدفمندی یارانه ها و در آمد حاصل از منابع انرژی بخشی را به حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال اختصاص دهند  تا مقداری از مشکلات بیکاری و رکود داخلی مرتفع شود.

,

 

,

وی از اصلاح قانون حمایت از کار، تشویق برای صادرات کالاهای مرغوب، تشویق کارفرمایان به جذب نیروهای جدید، ارتقای کیفیت کالاهای داخلی، بازاریابی دولت برای بخش تولید، فعال کردن بخش دیپلماسی اقتصادی و اخذ مالیات از واحدهای خدماتی را بخشی از عوامل مهم حمایت از تولید و اشتغالزایی در کشور برشمرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه