اخبار داغ

سردار غلامی :

۳۷۰۰۰واحد اقتصادی در سال ۹۵توسط بسیج ایجاد شد/ دولت از توان و تجربه بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند

۳۷۰۰۰واحد اقتصادی در سال ۹۵توسط بسیج ایجاد شد/ دولت از توان و تجربه بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در طول سال های 92 تا 94 بیش از 97 هزار واحد کوچک اقتصادی توسط بسیج به بهره برداری رسید و در سال 95 نیز این روند ادامه پیدا کرد و 37 هزار واحد اقتصادی را ایجاد کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سردار نعمان غلامی در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 95 اظهار داشت: بسیج این افتخار را داشت که از سال 92 این کار را آغاز کرد و برای بحث کمک به تولید و اشتغالزایی گام برداشت.

وی افزود: در طول سال های 92 تا 94 بیش از 97 هزار واحد کوچک اقتصادی توسط بسیج به بهره برداری رسید و در سال 95 نیز این روند ادامه پیدا کرد و 37 هزار واحد اقتصادی را ایجاد کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: 33 هزار از این واحدهای اقتصادی با منابع بسیج ایجاد شدند و 4 هزار واحد دیگر نیز با بهره گیری از مشاوره دیگر نهادها و سازمان ها بود.

وی بیان کرد: برای این واحدها به دنبال الگو سازی بودیم و تلاش کردیم که راه اندازی واحدهای کوچک تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و با این روش زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

سردار غلامی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مردم باید بدون استفاده از تسهیلات گران قیمت دولتی به رونق اقتصاد کشور کمک کنند، گفت: در کمتر عرصه تولیدی میزان سود سرمایه گذار به اندازه سود تسهیلات بانک می رسد و این برای تولید مضر است.

وی با بیان اینکه میانگین تسهیلات پرداخت شده برای هر شغل 15 میلیون تومان است، اظهار داشت: متاسفانه از سال 92 تا کنون به غیر از بانک مهر اقتصاد هیچ بانکی برای گسترش کارگاه های خانگی و زود بازده گامی برنداشت.

وی افزود: الگوهای موفق اقتصادی در اکثر نقاط کشور توسط بسیج سازندگی شناسایی شده است و این سازمان با تکیه بر این شناسایی به حمایت از این کارگاه ها می پردازد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه به دنبال ایجاد قطب های تولیدی در همه شهرستان های کشور هستیم، گفت: با نهادهای مختلف جهت ایجاد این قطب ها مشورت کردیم و به دنبال کامل کردن این الگو هستیم.

وی درباره عملکرد دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: انتظار ما از دولت این است که از شبکه بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی استفاده کند و برای تخصیص دقیق منابع و ابلاغ اعتبارات بر تجربه بسیج در این حوزه تکیه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه