اخبار داغ

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی/ جوانان کُردستانی که از دردهایشان می گویند!

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی/ جوانان کُردستانی که از دردهایشان می گویند!
برخی مسئولان تفسیرشان از قانون اساسی سلیقه ای است و با استفاده از منصب و جایگاهشان هیچ انتقادی را بر نمی تابند و هرگونه انتقاد از خود را یا عبور از خط قرمز می دانند و یا آن را به تشویش اذهان عمومی تعبیر می کنند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، انگار همین دیروز بود که به دنبال انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهوری ایران برگزیده شد و  ۱۲ مرداد ماه با تفیذ رهبر انقلاب دولت یازدهم رسما کار خود را آغاز کرد.آغاز به کاری که البته با وعده ها و شعارهای بسیاری همراه بود.
وعده های روحانی بیشتر حول موضوعاتی همچون پرونده هسته‌ای، مهار تورم، حل مشکل بیکاری، رشد اقتصادی و کاهش تنش های سیاسی می چرخید.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,
,

 

,


حل ۱۰۰ روزه برای مشکلات اقتصادی، افزایش دستمزد کارگران را به اندازه تورم، حمایت از کالا و کارگر ایرانی، چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم، افزایش پهنای باند اینترنت، بیمه همگانی، تعامل با سایر قوا برای حل مشکلات مردم، کاهش اتکا به نفت، جلوگیری از رواج فرهنگ اشرافی گری، اجرای منشور حقوق شهروندی، تشکیل کابینه فراجناحی، بازگشت  احترام به پاسپورت ایرانی و جلوگیری از وضع تحریم جدید  بخشی از وعده های دولت روحانی بود که بعضی از انها عملی شد و بسیاری از آنها هنوز حتی برنامه عملی و مدونی ندارد.

,
,

 

,


در هر حال هر چند این امر که هر دولتی کار خود را با وعده ها و شعارهای مخصوص به خود آغاز می کند، طبیعی است اما تحقق وعده ها و شعارها بسیار اهمیت دارد اما نکته اینجاست که بسیاری از وعده ها و شعارهای اقتصادی ، فرهنگی  و سیاسی دولت هنوز عملی نشده اند.

,
,

 

,

 

,

سفر آقای روحانی امروز به کردستان ، گلایه های مردم را به دنبال داشت، چرا که با حضور در میان آنها از خواسته هایی می گویند که هیچ کدام کفاف عمل را نداشت و در حد شعار باقی ماند.

,

, ,


مهم ترین خواسته از سفر دولت رفع مشکل اشتغال است
اسمر رحیمی یکی از جوانان 29 ساله سنندجی است که با اینکه کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده است اما به دلیل مشکلاتی از جمله  نبود اشتغال، خانه نشینی را به اجبار تحمل می کند و می گوید؛ کاش رییس جمهور به وعده های خود عمل می کرد و این سوال من و همه ی افرادی است که ایشان موظفند به ما جواب دهند که چرا در کردستان نباید جوانانی همچون ما یک شغل داشته باشیم اما افرادی هستند از نوع اشرافی گری که در این اقتصاد سیاه هم ماهی هایی شکار می کنند در حد کوسه های سفید و این ظلم در حق ماست.

,
,
,


وی گفت: افتتاح پروژه هایی که چندین سال از نام و نشان آن میگذرد دردی از ما را دوا نمی کند.

,
,


جوان هستند و اهل اندیشه، دوستدار انقلاب و نظام هستند و خواهان سربلندی کردستان پهناور.استان را قطب فرهنگ می دانند بی هیچ بهانه ای ...

,
,

, ,


آسمان زندگی معلولان هم آبی است
ئاسگه حیدری یکی از بانوان معلول موفق و نخبه ی استان کردستان است که در زمینه های موفق توانسته بسیار خوب ظاهر شود، وی با گلایه از وضع وخیم جامعه و نگران از درد مردم می گوید: اینجاست که زخم دردهای معلولان عمیق‌تر می‌شود، مشکلاتی که آرام و بی صدا و به‌دور از نگاه مسئولان استانی و شهرستانی زخم دلشان را ریش‌ریش می‌کند و این در حالی است برخی نه توانی برای حمایت دارند و نه صدایی برای فریاد زدن. آن‌ها مانده‌اند بابی سرپناهی .

,
,
,


وی خطاب به رئیس جمهور در سفر به کردستان و خواسته اش از وی می گوید: آسمان زندگی معلولان هم آبی است چرا، توجهی به خواسته هایمان ندارید.

,
,

, ,


حتی دستمان به آموزش و پرورش استان هم نمی رسد چه برسد به رئیس جمهور !!!
گلاله . ق یکی دیگر از بانوان معلم پیش دبستانی استان کردستان است که بعد از 5 سال خدمت هنوز هیچ نوع بیمه ای برای ایشان و همکارانش در نظر گرفته نشده است، وی که کارشناسی ارشد دارد و با علاقه این شغل را انتخاب کرده است می گوید؛ عده ای از معلمان اعتراض به کم بودن حقوق را مطرح می کنند و بیانیه صادر می کنند آیا کسی نیست به داد جوانانی همچون ما برسد که حتی دستمان به آموزش و پرورش استان هم نمی رسد چه برسد به رئیس جمهور !!!

,
,
,


پادشاهی به کشتن بیگناهی فرمان داد گفت ای ملک به موجب خشمی که ترا بر من است آزار خود مجوی که این عقوبت بر من به یک نفس به سر آید و بزه آن بر تو جاوید بماند.

,
,


پنداشت ستمگر که جفا بر ما کرد
در گردن او بماند و بر ما بگذشت

,
,
,


حکایت این پادشاه و آن بیگناه حکایت برخی مسئولان و تصمیم گیرندگان است، متاسفانه برخی مسئولان تفسیرشان از قانون اساسی سلیقه ای است و با استفاده از منصب و جایگاهشان هیچ انتقادی را بر نمی تابند و هرگونه انتقاد از خود را یا عبور از خط قرمز می دانند و یا آن را به تشویش اذهان عمومی تعبیر می کنند.در این وسط تنها مردمند که می سوزند کاش کمی چشم هایمان را بشوییم و دنیا را طوری دیگر ببینیم…

,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه