اخبار داغ

هر خانه گلباف یک کارخانه اقتصاد مقاومتی؛

ساعت تایمر نجومی طرحی که مشابه خارجی خود را از میدان بیرون کرد/تقاضای تولید بیش از 5 هزار قطعه در کمتر از 2 ماه

ساعت تایمر نجومی طرحی که مشابه خارجی خود را از میدان بیرون کرد/تقاضای تولید بیش از 5 هزار قطعه در کمتر از 2 ماه
طرح ساعت تایمر نجومی یکی از طرح هایی است که توسط جوانان گلبافی انجام می شود، این ساعت تایمر در مقایسه با نوع خارجی آن کارایی بیشتر و کیفیت بالاتری دارد و در کمتر از دو ماه توانست مشابه خارجی خود را از میدان بیرون کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از " بوتیا نیوز " مقام معظم رهبری در روز اول فروردین امسال در حرم مطهر رضوی بزرگترین حربه دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را فشار اقتصادی با هدف دلسرد کردن مردم و فاصله انداختن بین ملت و نظام اسلامی عنوان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,


چندین سال است که ایشان اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات عبور از بحران های اقتصادی معرفی کردند و در این بین مردم بیشتر از مسئولین به ندای رهبری لبیک گفتند و خود جوش در این مسیر گام برداشتند.

,
,


مردم شهر گلباف که مردمی ولایت مدار و انقلابی هستند این بار هم در مسیر توسعه کشور و اجرای فرامین مقام معظم رهبری کم نگذاشته و به صورت مردمی اقداماتی را در زمینه اقتصاد مقامتی انجام دادند که در نوع خود قابل توجه است.

,
,


اعتماد رهبری به توانایی جوانان ایرانی همواره به آن ها انگیزه ای دو چندان داده است که ایشان امسال هم در حرم مطهر امام رضا باز بر این توانایی ها تاکید کردند و گفتند: " جوان ما توانایی دارد و مغز متفکر جوان ایرانی آماده است برای این کارها، میدان را باز کنید برای جوان‌ها و جوانان بسیاری از مشکلات و گره‌ها را می‌توانند، باز کنند."

,
,


همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از جوانان شهر گلباف نیز بر توانایی ها و استعداد های خود تکیه کنند و شعار ما می توانیم را با همه وجود به معرض نمایش قرار دهند تا به دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند جوان ایرانی هر کاری را که اراده کند می تواند انجام دهد.

,
,


طرح ساعت تایمر نجومی یکی از طرح هایی است که توسط جوانان گلبافی انجام می شود، این ساعت تایمر در مقایسه  با نوع خارجی آن کارایی بیشتر و کیفیت بالاتری دارد و با قیمت بسیار کمتری عرضه می شود.

,
,

ساعت تایمر نجومی طرحی که مشابه خارجی خود را از میدان بیرون کرد

, ساعت تایمر نجومی طرحی که مشابه خارجی خود را از میدان بیرون کرد, ساعت تایمر نجومی طرحی که مشابه خارجی خود را از میدان بیرون کرد,


مجید محمد طاهری که سرپرست گروه فنی این طرح است در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " گفت:  هر کشور یک موقعیت جغرافیایی و لوکیشن خاص دارد که در کشور ایران که 33 استان دارد 33 موقعیت جغرافیایی متفاوت داریم که این ساعت تایمر به گونه ای تنظیم شده است که موقعیت جغرافیایی تمام مراکز این استان ها در آن تعریف شده است و در صورتی هم که یک استان جدید اضافه شود می توان با یک تغییر نرم افزار آن را نیز در آن گنجاند.

,
, بوتیا نیوز , بوتیا نیوز ,


وی در ادامه با توضیح نحوه عملکرد این ساعت تایمر بیان کرد: این کلمه نجومی که به انتهای اسم دستگاه اضافه شده است نشان دهنده اوقات شرعی است که در هر استان متفاوت است،  این تایمر به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به تنظیم دستی با جابه جایی در هر یک از استان های کشور، اوقات شرعی همان استان را نشان می دهد.

,
,


محمد طاهری تصریح کرد: به عنوان مثال این تایمر از کرمان خریداری می شود و در شهر بندرعباس نصب می شود وظیفه این تایمر قطع و وصل کردن رله های خروجی با زمان های متفاوت است و به این ترتیب در شهر بندرعباس بدون نیاز به تنظیم می توان در آنجا از آن استفاده کرد.

,
,


 سرپرست گروه فنی این طرح خاطر نشان کرد: سخت افزار این ساعت تایمر به گونه ای طراحی شده است که با تغییر نرم افزار به راحتی می توان ساعت نجومی را به دستگاه های دیگری از جمله دستگاه اذان گو و یا دستگاه زنگ مدرسه تبدیل کرد.

,
,


وی افزود:  بنابراین در مساجد و مدارس و هم چنین برای روشنایی معابر، تابلوهای تبلیغاتی بانک ها و سایر ادارات نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد  و چون نجومی است در ادارات برق و در تابلوهای کنتورها نیز می تواند استفاده استفاده شود.

,
,


 محمد طاهری در ادامه با مقایسه این دستگاه با نمونه های مشابه داخلی و خارجی خود گفت: طرح ساعت تایمر نجومی که مشابه آن در بازار وجود دارد ولی با قیمت های بسیار بالا عرضه می شود که نمونه ای که ما تولید می کنیم هم قیمت پاین تری دارد و هم کارایی بالاتری نسبت به مشابه های خود دارد.

,
,


سرپرست گروه فنی این طرح عنوان کرد: نمونه های داخلی صفحه Display نمایش ندارند و فقط یک صفحه Display سون سگمنت مانند ماشین حساب های قدیمی که خط وسط عدد 8 برداشته می شد و مانند صفر نشان داده می شود دارند، بنابراین کار کردن با آن ها خیلی سخت است ولی ساعت تایمر ما  صفحه نمایش بسیارپیشرفته ای دارد که تخصص خاصی هم برای کار کردن با آن لازم نیست و یک شخص کاملا عادی می تواند با آن کار کند.

,
,


وی مطرح کرد: مشابه خارجی آن هم چون اوقات شرعی ما را نمی شناسند با ساعت آن را تنظیم کرده اند و دیگر نجومی نیست و این ساعت هایی که از خارج وارد می شوند باید مجددا وارد تنظیمات آن ها شده و ساعت آن را بر اساس ساعت ایران از نظر جلو رفتن و عقب برگشتن ساعت ها تنظیم کنید.

,
,


محمد طاهری ادامه داد: بنابراین ساعت های مشابه خارجی حداقل سالی دو بار نیاز به تنظیم دارند و این اصلا به صرفه نیست  چون در بسیاری از ادارات به دلیل اینکه نمی دانند چگونه باید تنظیم شود این کار را انجام نمی دهند و عملا کارایی دستگاه از بین می رود ولی این تایمر ساعت نجومی که ما ساختیم به صورت اتومات همه ان کارها را انجام می دهد.

,
,


سرپرست فنی طرح ساعت تایمر نجومی با بیان اینکه این سیستم با داشتن یک نرم افزار خاص محاسبه گر، گنجانده شده است، خاطر نشان کرد: کارایی این دستگاه با مشابه داخلی و خارجی خود قابل مقایسه نیست از جمله  سیستم های اذان گویی که در حال حاضر در بازار وجود دارد قیمت بالایی دارند و حداقل 600 هزار تومان است ولی با داشتن این دستگاه که نهایتا قیمتی حدود 70 هزار تومان دارد می توان از همه کاربردهای آن علاوه بر اذان گویی استفاده کرد و این از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تراست.

,
,


  وی در زمینه چگونگی اجرای این طرح گفت:  این کار در خانه های مردم گلباف انجام می شود و نیازی به کارگاه یا کارخانه خاصی هم ندارد به این صورت که قطعه خام را در اختیار جوانان گلبافی قرار می دهیم و در همان خانه ها کارهای آن انجام می شود همان جا تست شده و مونتاژ آن هم همان جا انجام می شود و تنها کنترل نهایی توسط خود من صورت می گیرد.

,
,


محمد طاهری تصریح کرد: خیلی ها هستند که کار الکترونیک انجام می دهند اما همه آن ها نخبه الکترونیک نمی توانند باشند چرا که این کار نیاز به دقت و توانایی خاصی دارد که جوانان گلبافی این استعداد و توانایی را دارند.

,
,


سرپرست فنی طرح ساعت تایمر نجومی افزود: این کار تا به حال برای 5 گروه 5 تایی ایجاد اشتغال کرده است و با اینکه زمان زیادی از اجرای این طرح نگذشته تقاضای بسیار بالایی داشته ایم ولی کیفیت برای ما همیشه مهم تر از کمیت بوده است و سعی کردیم که کار با کیفیتی ارائه کنیم.

,
,


وی در پایان اظهار کرد: این طرح اولین و آخرین ایده ای نیست که قرار است در شهر گلباف انجام شود و به زودی طرح های جدید تری در راستای اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت که اشتغال زایی در خور توجهی برای جوانان این شهر ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه