اخبار داغ

به بهانه میلاد عدالت گستر؛

تحقق عدالت اجتماعى در گرو الگوگیری از ولایت امیرالمومنین(ع)/امام علی(ع) آینه تمام نمای عدالت

تحقق عدالت اجتماعى در گرو الگوگیری از ولایت امیرالمومنین(ع)/امام علی(ع) آینه تمام نمای عدالت
مهمترین شرط تحقق عدالت اجتماعى، استقرار حکومت اسلامی است و این مهم بدون ولایتِ نشأت گرفته از ولایت علی بن ابی طالب (ع) امکانپذیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس دینی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آوای ماغر با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر به تبیین شخصیت امام اول شیعیان و نقش ولایت در  تحقق عدالت اجتماعى پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

حجت الاسلام صابر دهقان تصریح کرد: در چنین روزی آینه تمام نمای عدالت و امانتدار وحی یعنی امام علی(ع) متولد شد.

,

دهقان با تاکید بر لزوم بزرگداشت این روز توسط مسلمانان و عدالت خواهان جهان، گفت: این روزی است که به فرمایش امام خمینی(ره) هم روز بعثت است، هم روز امامت و هم روز ولایت ؛بنابراین لازم است که این روز مهم توسط تمامی عدالت خواهان سراسر جهان تکریم شود.

,

وی افزود: کسانی که مدعی شیعه امام علی(ع) هستند باید در گفتار و کردار و رفتار از ایشان تبعیت کنند و تمسک به ولایت علی بن ابی طالب (ع) را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

,

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: حکومت امام علی(ع) هر چند کوتاه بود اما در تاریخ بشر از آن به حکومتی سرشار از عدالت یاد می کنند و بارزترین ویژگی این امام بزرگوار خصلت عدالت گستر بودن ایشان است.

,

دهقان افزود: مهمترین شرط استقرار حکومت اسلامی، عدالت محور بودن است و این مهم بدون ولایتِ نشأت گرفته از ولایت علی بن ابی طالب (ع) امکانپذیر نیست و اینجاست که وظیفه آحاد جامعه در پشتیبانی از ولایت  سنگین تر می شود.

,

وی گفت: اکنون که بعد از سالها رنج و سختی کشور ما صاحب نعمت ولایت شد، باید تمامی مردم و مسئولان نظام(هرکدام به نوبه خود) در تحقق عدالت اجتماعى سهیم باشند.

,

دهقان ادامه داد:مسئولان ما می توانند با نگاه دقیق  به شیوه حکومت داری امام علی(ع) و الگو گرفتن از آنها مسیر تحقق عدالت اجتماعى را هموار کنند و مردم هم با پشتیبانی و تبعیت از ولایت می توانند در تداوم این مسیر دخیل باشند.

,

این کارشناس دینی در پایان گفت: هیچ الگویی برای استقرار عدالت در جوامع جهانی بهتر و مناسب تر از الگوی حکومت داری امیر المومنین نیست و ما مسلمانان باید از این گنجیه تاریخ به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

, :,

انتهای پیام/

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه