اخبار داغ

دومین روز اعتکاف؛

آدم‌های اینجا نقطه سر خط می‌گذارند تا از نو شروع کنند/ بندگی مخلصانه برای رسیدن به معبود

آدم‌های اینجا نقطه سر خط می‌گذارند تا از نو شروع کنند/ بندگی مخلصانه برای رسیدن به معبود
اعتکاف با همه فضیلت‌هایش انسان را فراخوانده تا به دور از هیاهو و دود و دم دنیای مدرنیته معراج انسانیت و بندگی را به تماشا گذازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، ای دوست قبولم کن و جانم بستان، مستم کن و وز هر دو جهانم بستان. گاه اعتکاف است، فراخوانده می‌شوی، کوله بارت ببند و رهسپار شو، آن دوست تو را فراخوانده، قدم در خانه‌اش می‌گذاری، چه کوله بار سنگینی با خود آورده‌ای.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کوله بارت شاید پر باشد از خطاها و اشتباه‌ها، از دل شکستن‌ها و دل بریدن‌ها اما فراخوانده شده‌ای، سطر سطر روزهای گذشته را می‌نویسی و سطر آخر پایان نوشته‌هایت نقطه می‌گذاری. نقطه سر خط ....

,

قرار است از نو شروع کنی، آمده‌ای بندگی کنی و جبران گذشته نمایی. آمده‌ای زنگارهای شیطانی از آیینه دل بزدایی؛ او که فراخوانده‌ات در مغرفتش را گشوده است. تنهایی با خدا در خانه امنش خلوت می‌کنی، می‌گویی و او می‌شنود، با او عهد می‌بندی و او آغوش بخشش را می‌گشاید و تو حرف میزنی.

,

دومین روز اعتکاف است، آمده‌ام لحظه‌ای هم نشینی کنم با آن‌ها که این سه روز خدایی ماه سلوک و بندگی رجب را در مسجد جامع تبریز معتکف شده‌اند.

,

محمد جوانیست 27 یا 28 ساله که در گفت‌وگو با خبرنگار آناج می‌گوید: باورم نمی‌شد قسمتم شود امسال را هم خدا بخواندم؛ این دومین سال اعتکافم است، لذتی که از سال گذشته بر جانم نشسته بود برایم خاطره انگیز بود اما امسال کلی مشکلات داشتم و فکر نمی‌کردم باز توفیق اعتکاف پیدا کنم اما لحظات آخر انگار ناخودآگاه همه مسایلم حل شد و توانستم دومین سال اعتکاف را هم در مسجد حضور پیدا کنم.

,

, ,

سراغ معتکف دیگری می‌روم زهرا، یک دانش آموز دبیرستانی که با دوستانش آمده، عنوان می‌کند: اعمال‌ «ام داوود» را آنقدر دوست دارم که لحظه‌ها را می‌شمارم تا فردا دعا را بجا بیاورم.

,

پای صحبت‌های پدری می‌نشینم که با دو فرزند پسرش آمده و می‌گوید: شکر خدا فرصتی فراهم شده تا تاملی در گذشته و اعمالم کنم؛ فکر کنم برای گذشته‌ام، امروزم و آینده‌ام از خدا می‌خواهم اولادم را بیمه اهل بیت کند.

,

آری اینجا حضور خدا را در کنار این بندگان فرا خوانده شده میتوانی حس کنی. اعتکاف با همه فضیلت‌هایش انسان را فراخوانده تا به دور از هیاهو و دود و دم دنیای مدرنیته معراج انسانیت و بندگی را به تماشا گذازد.

,

از حجت الاسلام انوری در مورد فضیلت‌های ماه رجب و اعتکاف می‌پرسم، عنوان می‌کند: در روایت‌های بسیاری سفارش شده است که قدر لحظه لحظه این ماه عزیز را بندگاه الهی بدانند و از دست ندهند.

,

وی یکی از مهمترین اعمال ودستاوردهای اعتکاف را درنگ و تامل در گذشته حال و آینده می‌داند و خاطرنشان می‌شود: اعتکاف وسیله‌ای است برای انسان، برای اندیشیدن و تفکر در اعمال خود که از این فرصت طلایی عمر با حضوری خالصانه در کوی دوست می‌توان بهره‌های زیادی برد.

,

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ثبت نام در اعتکاف سال ۹۶ رشد ۲۵ درصدی در مساجد داشته است. حجت الاسلام حسینی به خبرنگار آناج می‌گوید: امسال سنت حسنه اعتکاف در ۱۲۴ مسجد در سطح استان برگزار می‌شود که ۴۰ مسجد در سطح تبریز و بقیه در سایر شهرهای استان مهیای برگزاری مراسم اعتکاف است.

,

, ,

وی می‌افزاید: 20 هزار نفر در سطح استان برای اعتکاف شرکت کرده‌اند که ۱۵هزار نفر از معتکفین را بانوان و ۵ هزار نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

,

حسینی ابراز می‌کند: دعوت از سخنرانان کشوری برای اولین بار، انجام اعمال ام داوود با حضور مداحان برجسته کشور،  استفاده از مشاوران در زمان اعتکاف و چاپ و پخش 5 هزار کتابچه در بین معتکفین از ویژگی‌های مهم اعتکاف امسال نسبت به سال‌های قبل است.

,

و در نهایت اینکه اعتکاف راهیست برای خدایی شدن و خدایی زندگی کردن، راهی که می‌توان یک سال برنامه زندگی در مسیر قرآن نوشت.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه