اخبار داغ

مه ولات را بهتر و بیشتر بشناسیم:

روستای زیبای «ازغند» مه ولات با قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال + تصاویر

روستای زیبای «ازغند» مه ولات با قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال + تصاویر
روستای ازغند از توابع شهرستان مه ولات با طبیعت زیبا و قدمت بیش از 1000 سال در دامنه جنوبی رشته کوه‌های چهل تن خراسان رضوی و مشرف بر دشت ازغند و 60 کیلومتری مرکز شهرستان مه ولات واقع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیمای مه ولات، اگر به دنبال یک طبیعت بکر و دست نخورده با آب و هوای مطبوع برای گذراندن یک روز خوب هستید و اگر علاقه مند به تاریخ هستید پیشنهاد می کنیم سری به روستای زیبای ازغند از توابع شهرستان مه ولات بزنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات,

روستای ازغند با طول جغرافیایی ۵۸ درجه و ۴۸ دقیقه و عرض جغرافیایی۳۵ درجه و ۱۶ دقیقه با ارتفاع ۱۲۸۰ مترازسطح دریا از توابع بخش شادمهر شهرستان مه ولات و در حدود ۶۰ کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شدهاست.
دشت ازغند به پشتوانه کوه‌هایی که در آن واقع شده است دارایسفره آب زیرزمینی بسیارمناسبی است و درطول قرون متمادی آب وهوایی مطبوع وکشتزارهای سرسبز، قنات‌های پربرکت و رودخانه‌های پرآب در خدمت مردمی سختکوش بوده است و همه این ها شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده استبه‌طوری که تقریباً هرگونه میوه‌ای در آن به عمل می‌آید.
قدمت این روستا به بیش از ۱۰۰۰ سال می‌رسد زیرا اگر فقط به گورهای موجود گبرها (زردشتیان) استناد شود، تاریخی فراتر از ۱۴۰۰ سال را شاهد خواهیم بود.

,
,
,

در ادامه تصاویری از طبیعت زیبای روستای ازغند شهرستان مه ولات را تقدیم نگاه شما می کنیم.

,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه