اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد خبر داد؛

تولید روزانه بیش از 21 تن زباله در خلیل‌آباد

تولید روزانه بیش از 21 تن زباله در خلیل‌آباد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: همشهریان باید به این باور برسند که در هنگام خرید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند و همچنین شهرداری‌ها باید زیرساخت‌های تفکیک زباله را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مظلوم پناه در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: حجم زیاد زباله‌ها، پسماندها و استفاده بی‌رویه از سموم شیمیایی نیز از مهم‌ترین مسائل محیط ‌زیست شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه روزانه بیش از 21 تن زباله در شهرستان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این حجم زباله بسیار زیاد است که همشهریان باید رعایت این مسئله را داشته باشند که هر چه زباله کمتری تولید کنند محیط زیست بهتری خواهند داشت.

,

شهرداری‌ها باید زیرساخت‌های تفکیک زباله را فراهم کنند

, شهرداری‌ها باید زیرساخت‌های تفکیک زباله را فراهم کنند,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد به فرهنگ نادرست استفاده از نایلون‌های پلاستیکی اشاره کرد و گفت: خیلی از فروشگاه‌های سطح شهر در هنگام خرید تمام وسایل را داخل نایلون می‌گذارند که باعث می‌شود فرهنگ استفاده از پلاستیک گسترش پیدا کند و از طرفی این نایلون‌ها تبدیل به زباله و در طبیعت رها می‌شوند.

,

وی بابیان اینکه ظروف پلاستیکی و نایلونی صدها سال در طبیعت ماندنی هستند و دیر تجزیه می‌شوند، اذعان کرد: همشهریان باید به این باور برسند که در هنگام خرید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند و همچنین شهرداری‌ها باید زیرساخت‌های تفکیک زباله را فراهم کند.

,

زباله گاه‌های بخش مرکزی وضعیت مناسبی ندارد

, زباله گاه‌های بخش مرکزی وضعیت مناسبی ندارد,

مظلوم پناه در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی درزمینهٔ عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و اطلاع‌رسانی مناسبی توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

,

وی با تأکید بر اینکه کشاورزی باید عاری از هرگونه آلودگی باشد، عنوان کرد: کشاورزان باید همراهی لازم را داشته باشند و از کودهای عالی، دشمن طبیعی آفات و کنترل‌های بیولوژیکی استفاده کنند تا آسیب کمتری به خاک و محیط زیست وارد شود.

,

این مقام مسئول در پایان بیان اینکه زباله‌های شهر خلیل‌آباد به شهرستان هم‌جوار منتقل می‌شود، تأکید کرد: متأسفانه زباله گاه بخش مرکزی وضعیت مناسبی ندارد و مکاتباتی با مسئول مربوطه انجام‌شده تا ان شاء الله مشکل برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه