اخبار داغ

لیلا اسکندری مطرح کرد؛

عامل بسیاری از بیماری ها کم تحرکی است

عامل بسیاری از بیماری ها کم تحرکی است
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان سرخه گفت: در حال حاضر کم تحرکی و چاقی یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماری و بروز مرگ و سکته های قلبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا اسکندری در گفتگو با خبرنگار ندای سرخه به مناسبت هفته سلامت ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: امروز با توجه به تغییر سبک زندگی و جایگزینی بیماریهای غیر واگیر به جای بیماری های واگیردار و شیوه های تغذیه، لازم است مردم  شیوه های تغذیه  و سبک زندگی خود را با هدف حفظ و ارتقای سلامت تغییر دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

وی افزود: در حال حاضر کم تحرکی، چاقی از عوامل موثر در ایجاد ایجاد بیماری و بروز مرگ و سکته های قلبی است.

,

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان سرخه عنوان کرد: فعالیت فیزیکی مناسب تأثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماری و عوارض ناشی از آن و مرگ و میر است؛ مردم جامعه باید ورزش پیاده روی را در برنامه روزانه خود بگنجانند تا به سلامت جسمی خود کمک کنند.

,

لیلا اسکندری مردم سرخه را خطاب قرار داد و ابراز داشت : من به مردم من الجمله مردم شهرستان سرخه توصیه می کنم، روزانه حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی کنند زیرا این ورزش لذت بخش و کم خطر است و در دسترس همگان است و همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد .

,

این پزشک در ادامه  به بیماری شایع و خطرناک فشار خون اشاره کرد و گفت: با توجه با تغییر سبک زندگی بیماری فشار خون در بین مردم زیاد شده است که سلامت انسان رو به طور جدی مورد خطر قرار می دهد؛ بنابراین  با رژیم غذایی سالم و استراحت مناسب و انجام ورزشهای ساده می توان فشار خون را تنظیم نمود ، حتی ورزش در سنین 60 تا 80 سالگی می تواند فشار خون را متعادل نگه دارد؛ ورزشهایی مانند پیاده روی و کهنوردی به خوبی فشار خون را کنترل می کنند.

,

وی به تغذیه مناسب در سفره خانوار اشاره کرد و به مادارن توصیه کرد: سبزیجات و لبنیات را در برنامه غذایی فرزندان خود بگنجانند و استفاده از فسفودها و غذاهای غیر بهداشتی که در خارج از منزل تهیه می شود را محدود کنند و به فرزندانش آموزشهای لازم را در این زمینه یادآور شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه