اخبار داغ

با ارسال نامه ای مطرح شد؛

جوابیه استانداری سمنان در خصوص یک خبر +پاسخ مرآت

جوابیه استانداری سمنان در خصوص یک خبر +پاسخ مرآت
روابط عمومی استانداری سمنان با ارسال نامه ای به مرآت، پیرامون افتتاح های صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور به سمنان توضیح داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درپی انتشار خبری با عنوان "روحانی دقیقا چه چیزی را افتتاح کرد؟" پس از سفر یک روزه رئیس جمهور به سمنان در شبکه اطلاع رسانی مرآت، روابط عمومی استانداری سمنان با ارسال جوابیه ای پیرامون افتتاح های صورت گرفته در این سفر توضیح داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "روحانی دقیقا چه چیزی را افتتاح کرد؟", شبکه اطلاع رسانی مرآت,

مرآت براساس رسالت رسانه ای و اخلاق حرفه ای، متن جوابیه استانداری سمنان را به همراه توضیحات خود منتشر می کند:

,

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی مرآت استان سمنان

,

با سلام و احترام؛

,

با عنایت به سفر جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور در تاریخ 1396/1/17 به استان سمنان و در پاسخ به ابهامات مندرج در آن پورتال خبری با موضوع "روحانی دقیقا چه چیزی را افتتاح کرد؟" جوابیه زیر به تفکیک موضوع در 3 بند ارسال می گردد. لذا مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در آن پورتال خبری درج گردد:

,

1- تقاطع غیرهمسطح درجزین

,

پروژه افتتاح شده عبارت از تقاطع غیرهمسطح درجزین بوده که در حال حاضر تردد سمنان به مهدیشهر و بالعکس، با استفاده از این پروژه صورت می پذیرد.

,

2- قطار محلی تهران - گرمسار

,

پروژه افتتاح شده، خط سوم قطار تهران گرمسار بوده که خط سوم با مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد تومان کاملا اجرا و هم اکنون این قطار حسب برنامه ریزی موجود در سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران روزنامه یکبار در حال تردد و اارئه خدمات به مردم عزیز می باشد که در صورت استقبال امکان تردد قطار در دفعات دیگر نیز میسر خواهد بود.

,

3- فرودگاه سمنان

,

پروژه افتتاح شده در سفر ریاست محترم جمهوری، باند فرودگاه سمنان بوده که در همان روز سفر برای 3 هواپیما عملیات فرود و برخاست انجام شده است. بدیهی است پروژه های جانبی فرودگاه طی سنوات مختلف و حسب کاربردهای متفاوت آن انجام و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

,

علی معینی دانشمندی

,

مشاور و مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی

,

, ,

پاسخ مرآت:

, پاسخ مرآت:,

شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان ضمن ارج نهادن به پاسخگویی مسئولان محترم استانداری سمنان، بیان نکاتی در خصوص خبر منتشر شده را در راستای تنویر افکار عمومی لازم می داند:

,

پیش از هرچیز شایسته است به بررسی مفهوم واژه "افتتاح" بپردازیم. لغت نامه دهخدا این واژه را به معنی ((گشودن)) ، ((بازکردن)) و در تضاد با واژه ((بستن)) عنوان کرده است و استاد معین نیز در فرهنگ لغات خود این مفهوم را تایید می کند. لذا می توان گفت وقتی پروژه یا موضوعی "افتتاح" می شود باید با معانی مندرج در فرهنگ لغات همخوانی داشته باشد.(مشاهده کنید)

, (مشاهده کنید),

لذا با شرح فوق می توان پروژه های "افتتاح" شده در جریان سفر رئیس جمهور به سمنان را بررسی کرد.

,

1- در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح درجزین به صراحت می توان گفت حداقل در زمان حضور رئیس جمهور تعریف افتتاح شامل آن نمی شده است چرا که بر اساس شواهد موجود و تصاویر ارسالی مخاطبان، این پل نه تنها در زمان افتتاح "بازگشایی" نشده بود بلکه تا حداقل یک هفته بعد از سفر نیز توسط دو عدد نیوجرسی بزرگ به طور کل "مسدود" شده بود و هیچ گونه ترددی بر روی آن انجام نمی شد که در نهایت پس از پیگیری رسانه ها با تاخیری یک هفته ای بازگشایی شد.

,

نکته دیگر پیرامون تقاطع غیرهمسطح درجزین آنکه بخش های رمپ و لوپ پل که مسیر ورودی خودروها به شهر درجزین است هنوز آسفالت نشده است.

,

, ,

2- در خصوص قطار محلی تهران – گرمسار نیز باید گفت مطالب مندرج در مرآت، براساس اظهار نظر نماینده ورامین و امام جمعه این شهر صورت گرفته است که عینا در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شده  است. (مشاهده خبر)

, (مشاهده خبر),

3- اما پیرامون افتتاح فرودگاه سمنان ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

,

استناد روابط عمومی استانداری سمنان به انجام پرواز در سفر اخیر رئیس جمهور به سمنان برای توجیه افتتاح این فرودگاه امر عجیب و تامل برانگیزی است است چرا که این فرودگاه پیش از این نیز به کرات برای سفرهای مسئولان عالی کشور مورد استفاده قرار گرفته بود اما هیچ یک از آنها به معنای "افتتاح" تلقی نشد.

,

اگر انجام پرواز در این فرودگاه را به معنای افتتاح آن بدانیم باید گفت این پروژه در سفر مرحوم هاشمی رفسنجانی در دهه 70 که با هواپیما صورت گرفت افتتاح شده بود و سوال اینجا است چرا مجددا "افتتاح" شده است؟ اما اگر به همان تعریف علامه دهخدا و استاد معین برگردیم و افتتاح را معادل "گشایش" و "بازکردن" بدانیم این سوال مطرح می شود که فرودگاه اساسا برای چه کسی بازگشایی شده است، مردم یا مسئولان؟

,

اگر برای مسئولان بازگشایی شده است که حرفی نیست اما اگر برای استفاده مردم افتتاح شده است این سوال همچنان باقی است که مردم سمنان در کدام پرواز و در چه تاریخی از این فرودگاه به نقطه ای دیگر سفر کرده اند یا قرار است در چه تاریخی اولین پرواز عمومی از فرودگاه سمنان انجام شود؟

,

با عنایت به موارد فوق می توان گفت مسئولان محترم استان سمنان از سوی نهاد ریاست جمهوری برای ارائه پروژه جهت انجام سفر مذکور تحت فشار قرار داشته اند و لذا این انتقادات متوجه آنان نخواهد بود و صرفا با هدف تنویر افکار عمومی مطرح شده است.

, با عنایت به موارد فوق می توان گفت مسئولان محترم استان سمنان از سوی نهاد ریاست جمهوری برای ارائه پروژه جهت انجام سفر مذکور تحت فشار قرار داشته اند و لذا این انتقادات متوجه آنان نخواهد بود و صرفا با هدف تنویر افکار عمومی مطرح شده است.,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه