اخبار داغ

توضیحات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه درخصوص شائبه‌ی آلودگی آب شرب مراغه

اجازه قطعی آب را ندادیم و کدورت را به حداقل رساندیم/ از بامداد چهارشنبه وضعیت به حالت سابق باز می‌گردد

اجازه قطعی آب را ندادیم و کدورت را به حداقل رساندیم/ از بامداد چهارشنبه وضعیت به حالت سابق باز می‌گردد
ابراهیمی گفت: میزان کدورت آب به 12 هزار NTU رسیده و این درحالیست که حجم ورودی آب به تصفیه‌خانه نیز 20 برابر شده است، در چنین وضعیتی ما بدون قطعی، آب با کدورت 5 NTU به دست مردم می‌رسانیم که قابل استفاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر آلودگی آب شرب مراغه، اظهار داشت: بیست‌وپنجم فروردین ماه درپی وقوع سیل، حجم ورودی آب به مخزن سد سد علویان افزایش یافت و کدورت آب به 12 هزار NTU رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: پیش‌تر کدورت آب ورودی به تصفیه خانه بین 150 تا 200 NTU بود اما به‌یک‌ باره میزان کدورت 750 برابر افزایش یافت که این در طول تاریخ این شهرستان بی‌سابقه بود و بیشترین کدورتی که قبلا ثبت شده، یک هزار NTU بود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه با بیان اینکه استاندارد جهانی کدورت آب یک NTU می‌باشد اما این شرکت همواره آب با کدورت نیم NTU را تحویل مردم داده است، عنوان کرد: ساعت 21 شب دوشنبه کدورت آب به 12 هزار رسید و شرکت آب و فاضلاب برای رساندن آن به نیم NTU مجبور بود آب شرب شهرستان را قطع نماید اما از آنجایی که زندگی روزمره شهروندان با مشکل روبرو می‌شد همکاران ما نهایت سعی خود را کردند تا بدون قطعی آب شرب سالم را راهی خانه‌ها کنند.

,

وی توضیح داد: آبی که اکنون در مراغه مردم استفاده می‌کنند 5 NTU کدورت دارد اما آلوده نیست و علی‌رغم ظاهر ناخوشایندش، قابل استفاده می‌باشد، کارشناسان مستقر در تصفیه خانه سلامت آن را تائید کرده‌اند و مکمل‌های لازم به آب افزوده شده است.

,

ابراهیمی با بیان اینکه هم‌اکنون با تلاش مضاعف نیروهای شرکت آب و فاضلاب کدورت آب شرب مراغه به نیم NTU رسیده است، تصریح کرد: این آب درحال انتقال به مخزن است و بعد از ساعت یک شب راهی منازل خواهد شد، ما امروز هم می‌توانستیم آب با کدورت پایین را به مردم ارائه کنیم اما باید زمان‌ماند افزایش پیدا می‌کرد و آب شهرستان ساعت‌ها قطع می‌شد.

,

وی خاطرنشان ساخت: آب ورودی از سد علویان به تصفیه‌خانه همیشه 5 متر مکعب در ثانیه بود اما درپی سیلاب دیروز این میزان به 90 متر مکعب رسیده و نزدیک 20 برابر شده است؛ در واقع شیرکاکائو وارد تصفیه‌خانه می‌شود و ما آب با کدورت 5 NTU به دست مردم می‌رسانیم.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه