اخبار داغ

رئیس اداره امور عشایری سرایان:

افزایش بهره‌وری و تولید در دامپروری در دستور کار اداره عشایر سرایان قرار دارد/ پرداخت 400 میلیون تومان تسهیلات به عشایر

افزایش بهره‌وری و تولید در دامپروری در دستور کار اداره عشایر سرایان قرار دارد/ پرداخت 400 میلیون تومان تسهیلات به عشایر
رئیس اداره امور عشایری سرایان گفت: با ترویج پرورش دام سبک، افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر در دامپروری در دستور کار قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ناظرن رئیس اداره امور عشایری شهرستان سرایان در گفتگو با سرایان‌بیدار، گفت: اداره امور عشایری شهرستان سرایان در راستای اقتصادمقاومتی با پرورش و ترویج دام سبک سعی بر افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر دارد و در این راه تاکنون 400 میلیون تومان تسهیلات در اختیار دامپروران عشایر قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان‌بیدار,

 

,

وی افزود: از آن‌جا که خشکسالی‌های پی در پی در چند سال گذشته ضربات سختی را برپیکره دامپروری عشایر زحمتکش شهرستان وارد ساخته است و اکثر عشایر، دام خود را برای تامین زندگی بفروش رسانده‌اند و اکنون به لحاظ معیشتی در وضعیت سختی به سر می‌برند، برآن شدیم که ضمن بازدید از برخی شهرستان‌های استان‌های دیگر، به فکر چاره‌ای برای بهره‌وری بیشتر و از بین نرفتن دام عشایر باشیم.

,

 

,

رئیس اداره امور عشایری سرایان اظهار کرد: با دعوت از کارشناسان زبده استان خراسان رضوی و برگزاری چندین کارگاه آموزشی در اسفندماه سال گذشته برای عشایر توانستیم روش‌های نوین آموزش دامپروری را در راستای زنجیره تولید بیشتر گوشت و عرضه آن به بازار مصرف به عشایر آموزش دهیم.

,

 

,

ناظران گفت: در این راستا ما توانسته‌ایم مبلغ 400 میلیون تومان تسهیلات را از استان جذب کنیم و در اختیار عشایر قرار دهیم و مقرر شده است که به کسانی تسهیلات پرداخت گردد که در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و بیشتر هدفمان نیز افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر در زمینه تولید گوشت بیشتر و عرضه آن به بازار فروش است و تقریبا می‌شود گفت که این امر روی گوسفند پروار انجام می‌پذیرد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برای این امر، پرورش قوچ کردی پیشنهاد گردیده است که با علوفه کم سازگار است و گوشت بیشتری تولید می‌شود که گاهی اوقات وزن این قوچ به 75 کیلوگرم می‌رسد در صورتی‌که گوسفند محلی حداکثر وزنش بیش از 45 کیلوگرم نمی‌باشد.

,

 

,

رئیس اداره امور عشایری سرایان بیان کرد: پس از پرورش دام سبک برای پرورش دام سنگین نیز در نظر داریم تا کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم و روش‌های نوین پرورش دام سنگین را به عشایر آموزش دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه