اخبار داغ

حقوق شهروندی مردم آزادشهر نادیده گرفته می شود

حقوق شهروندی مردم آزادشهر نادیده گرفته می شود
در پی تماس های همشریان عزیز مبنی بر نبود خط تاکسی شهری برای رفتن به ستاد نیروی انتظامی شهرستان آزادشهر و تفاوت قیمت تاکسی تلفنی های شهر در ارائه سرویس برای رفتن این ستاد، نبودن دستگاه کارت خوان و atm در این ستاد که باعث رفت وبرگشت پیاپی بین شهر و ستاد انتظامی شهرستان می شود ، خبرنگار ما به بررسی این موضوع پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر آزاد، در پی تماس های همشریان عزیز مبنی بر نبود خط تاکسی شهری برای رفتن به ستاد نیروی انتظامی شهرستان آزادشهر و تفاوت قیمت تاکسی تلفنی های شهر در ارائه سرویس برای رفتن این ستاد، نبودن دستگاه کارت خوان و  atm در این ستاد که باعث رفت وبرگشت پیاپی بین شهر و ستاد انتظامی شهرستان می شود  ، خبرنگار ما به بررسی این موضوع پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بررسی های به عمل آمده، خبرنگار ما ابتدا با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تماس گرفت و علت ساخت ستاد نیروی انتظامی در خارج شهر را از وی جویا شد، محمد رضا اصلانی فرمانده انتظامی شهرستان در پاسخ خبرنگار ما اظهار کرد: در مکانی که به ما زمین داده بودند ، ستاد را ساختیم و این کار لازم بود چون مسئول امنیت یک شهر باید جای ثابت و ایمنی داشته باشد. در ضمن ما تقاضای خدمات بانکی را داده ایم و هنوز جوابی دریافت نکرده ایم. 

,

در ادامه بررسی با شهرداری آزادشهر تماس گرفتیم و علت نبود تاکسی ویژه برای این مسیر را پرسیدیم: مهدی جعفری شهردار آزادشهر در پاسخ به خبرنگار ما تصریح کرد: این مکان در خارج از شهر است و شورای ترافیک باید در مورد این قضیه تصمیم بگیرد. اما یک مشکل دیگر نیز وجود دارد، و آن دور بودن دور برگردان این مسیر است و تاکسیرانان حاضر نیستند در آن مسیر کار کنند و این نیز بر عهده اداره راه است ، تا دور برگردان را به نزدیکی شهر انتقال دهد.

,

با تماس با اداره راه به علت نبود رئیس اداره، خانم بازگیر مسئول اداری اداره اعلام کرد: درخواستی مبنی بر تغییر دور برگردان از جلوی آق امام به نزدیکی ستاد نیروی انتظامی برای ما آمده است اما این از مسئله باید در جلسه شورای ترافیک مطرح شود و تصمیم نهایی گرفته و به اداره راه استان ارسال شود.

,

برای بررسی تفاوت قیمت تاکسی تلفنی ها با سید حبیب حسینی رئیس اداره پایانه ها و حمل ونقل شهرستان تماس گرفتیم که وی در پاسخ به ما بیان کرد: طبق قانون تاکسی تلفنی ها حق ندارند از شهر خارج شوند و این خلاف قانونی است، شاید در عرف تاکسی تلفنی ها مبادرت به جابه جایی مسافر در بین شهرها می کنند اما از لحاظ قانونی خلاف است. برای همین ما هیچ نرخی را برای ستاد نیروی انتظامی مصوب نکردیم و تاکسی تلفنی ها بنا به انصاف خودشان از مردم پول می گیرند.

,

در بررسی قیمت تاکسی ها به چند تاکسی تلفنی در شهر تماس گرفتیم و قیمت مسیر را جویا شدیم، در پاسخ چند تاکسی تلفنی ۴۰۰۰ تومان، چند تای دیگر ۴۵۰۰ تومان و چند تاکسی تلفنی ۵۰۰۰ تومان را اعلام کردند.

,

خلاصه ماجرا این شد، مردم برای رفت و آمد به ارگانی که بیشترین ارباب رجوع را دارد باید برای انجام یک کار کوچک چند بار به شهر رفته و برگشته و هزینه های زیادی را متحمل شوند و این موضوع از مهر ماه ۱۳۹۳ تا کنون ادامه دارد و هنوز شورای ترافیک شهرستان فکری برای این موضوع نکرده است. چرا دولت که داعی حقوق شهروندی را دارد، این حقوق شهروندی مردم را ندید می گیرد!؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه