اخبار داغ

برگزاری نشست دانش‌آموزان همیار برتر مشاور در شهرستان دماوند

پورمقدم : طرح دانش‌آموزان همیار برتر ، طرح ملی است/ توانمندسازی دانش‌آموزان در مدرسه و جامعه اولویت طرح ملی همیار برتر است

پورمقدم : طرح دانش‌آموزان همیار برتر ، طرح ملی است/ توانمندسازی دانش‌آموزان در مدرسه و جامعه اولویت طرح ملی همیار برتر است
مسئول هسته مشاوره اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند با بیان این‌که طرح دانش‌آموزان همیار برتر ، طرح ملی است ، گفت: توانمندسازی دانش‌آموزان در مدرسه و جامعه اولویت طرح ملی همیار برتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از  تارود، نشست دانش‌آموزان همیار برتر مشاور مدارس شهرستان دماوند، با حضور مشاوران اداره آموزش و پرورش در این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تارود,

طاهره پور‌مقدم ، مسئول هسته مشاوره اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار تحلیلی تارود، با توجه به نشست دانش‌آموزان همیار برتر در شهرستان دماوند داشت: این طرح نوعی طرح ملی است که در آن اعتقاد بر توانمندسازی دانش‌آموزان در مدرسه و جامعه است.

, تحلیلی تارود,

وی گفت: در طرح همیار برتر مشاور، دانش‌آموزان تجارب مثبت خود را با دیگران سهیم می‌شوند و یاد می‌گیرند تا با مشکلات مقابله کنند.

,

مسئول هسته مشاوره اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند افزود: این طرح در مقطع تحصیلی دوره اول متوسطه اجرا می‌شود و همیاران برتر مشاور، به‌عنوان نمایندگان هر مدرسه در آن حضور دارند.

,

وی تأکید کرد: همیاران مشاور خصوصیاتی مانند رازداری، پذیرش از سوی هم‌سالان و تفکر خلاق دارند و بنا بر این ویژگی‌ها، ما در این نشست برای این افراد اقدام به تعریف شرح وظایف می‌کنیم.

,

پورمقدم با توجه به تأثیرپذیری افراد در سن نوجوانی تصریح کرد: به دلیل تأثیرپذیری شدید افراد در سن نوجوانی، همیاران مشاور می‌توانند با استفاده از آموزش‌هایی که دریافت می‌نمایند، بر نگرش و عملکرد دیگر دانش‌آموزان تأثیر بگذارند تا به‌این‌ترتیب، دانش‌آموزان بتوانند با مخاطرات اجتماعی آشنا شوند.

,

وی گفت: طرح همیار برتر مشاور چندین سال است که تعریف‌شده و اجرایی گردیده است؛ اما به دلیل اهمیت انتخاب رشته در این گروه سنی، تمرکز ما بر این افراد می‌باشد و جلسات آموزشی متعددی با این رویکرد برگزارشده است.

,

مسئول هسته مشاوره اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند از مشارکت دانش‌آموزان در عرصه‌های اجتماعی، توانمندی درزمینه‌های اجتماعی، روانی و عاطفی، مسئولیت‌پذیری نسبت به افراد و گروه هم‌سالان و تقویت همدلی و درک متقابل، به‌عنوان اهداف تشکیل طرح همیار برتر مشاور در بین دانش‌آموزان نام برد.

,

پورمقدم قرارگیری دانش‌آموزان در مسیر مطلوب، آشنایی با خدمات مشاوره‌ای، آشنایی بامهارت‌های اجتماعی و ایجاد نگرش مثبت به محیط را از دیگر اهداف طرح همیار برتر مشاور دانش‌آموزی خواند.

,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه