اخبار داغ

بررسی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان؛

مشارکت ۸۰ درصدی مردم استان سمنان/ اکثریت مردم استان سمنان به رئیسی رای دادند

مشارکت ۸۰ درصدی مردم استان سمنان/ اکثریت مردم استان سمنان به رئیسی رای دادند
نتایج انتخابات در استان سمنان نشان می دهد حجت الاسلام رئیسی در استان زادگاه رئیس جمهور، آرا اکثریت مردم این استان را به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بررسی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان نشان می دهد 80.3 درصد از مردم این استان در انتخابات روز جمعه شرکت کرده اند در حالی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مشارکت مردم استان سمنان 78.2 درصد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان از 501 هزار و 504 نفر واجد شرایط رای دادن در استان، 403 هزار و 605 نفر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند.

,

از سوی دیگر میزان آرای دو نامزد اصلی انتخابات یعنی حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی نیز در استان سمنان تامل برانگیز و قابل بررسی است. در این استان که زادگاه حسن روحانی در آن قرار دارد سید ابراهیم رئیسی توانسته است اکثریت آرای شرکت کنندگان را با 51.3 درصد از آن خود کند و از حسن روحانی که 46.6 درصد آرا را کسب کرده، پیشی بگیرد.

,

جالب آنکه میزان رای های سید ابراهیم رئیسی در شهرستان میامی بیش از 3 برابر رای های حسن روحانی است و از طرف دیگر حسن روحانی در زادگاه خود (شهرستان سرخه) 67 درصد از آرای مردم را به خود اختصاص داد.

,

بیشترین میزان مشارکت مردم استان سمنان را نیز اهالی شهرستان مهدیشهر با 88.8 درصد به خود اختصاص دادند و کمترین میزان مشارکت نیز مربوط به مرکز استان با 68.4  درصد بوده است.

,

از دیگر نکات قابل توجه انتخابات در استان سمنان مشارکت 118 درصدی مردم در شهرستان سرخه است که به رای 67 درصدی همشهریان روحانی به وی انجامید.

,

به هر تقدیر این مساله که حسن روحانی در استان زادگاه خود نتوانسته است اکثریت آرا را کسب کند به وضوح نشان می دهد مردم استان سمنان در تصمیم گیری هایشان به شاخص هایی غیر از مسائل قومی و محلی توجه می کنند که در نوع خود امری قابل تحسین و مثبت تلقی می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه