اخبار داغ

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر:

حماسه سازان سوم خرداد اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردند

حماسه سازان سوم خرداد اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردند
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر گفت:حماسه عظیم عملیات بیت المقدس نگین درخشانی از تاریخ تابناک 8 سال دفاع مقدس و جانفشانی دلاور مردانی است که در سایه حضرت امام خمینی(ره) و به پا داشتن وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح، اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"،سردار رزمجو فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر:صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد حماسه آزاد سازی خرمشهر و عملیات فتح المبین اظهار کرد: سوم خرداد یاد آور رشادت ها و فداکاری های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،,

وی افزود: حماسه عظیم عملیات بیت المقدس نگین درخشانی از تاریخ تابناک 8 سال دفاع مقدس و جانفشانی دلاور مردانی است که در سایه حضرت امام خمینی(ره) و به پا داشتن وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح، اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردند و عزت، شکوه و سربلندی را بر مردم و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.

,

رزمجو اذعان کرد: به یمن و برکت این پیروزی با شکوه، امروز کشور ما به ضخامت رهبر عظیم الشان در پهنه مقابله با حجمه بیگانگان و نفوذ استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و عیادی آن ها به خصوص تکفیری ها ایستادگی کرده ایم که نتیجه آن حضور مقتدرانه مردم در صحنه های مختلف جهانی است.

,

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان خاطر نشان کرد: در سلسه عملیات هایی که در دوران دفاع مقدس انجام شد، عملیات بیت المقدس دارای جایگاه خاص و بزرگی است، عملیاتی که در فضای 6 هزار کیلومتر مربع و در دهم فروردین ماه سال 61 و در سه مرحله و به مدت 25 روز به طول انجامید.

,

وی افزود: عملیات بیت المقدس دستاوردهای ارزنده و برجسته ای برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد، از جمله آزادی خرمشهر، حویزه، پادگان حمید و خارج شدن بخش وسیعی از سرزمین جمهوری اسلامی ایران که توسط رژیم بعث عراق به اشغال در آمده بود.

,

رزمجو با اشاره به آثار عملیات بیت المقدس اظهار کرد: یکی دیگر از آثار مهم عملیات بیت المقدس وادار کردن کشورهای منطقه و جهان به واکنش بود، کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای واکنش های متعددی را در پیروزی رزمندگان اسلام در صحنه جهانی انجام دادند و سکوتی را که تا آن زمان بر جهان حاکم بود را شکستند. اگر چه رزمندگان اسلام پس از فتح خرمشهر ابتکار عمل را در دست گرفتند اما تدبیر ضروری و مهم در چنین مقطعی ترسیم هندسه مقاومت و همچنین اتخاذ استراتژی دفاعی برای حفظ موازنه قوا در خطوط درگیری بین رزمندگان اسلام و رژیم بعث عراق حائذ اهمیت بود.

,

وی افزود: برای انجام این کار دو راهکار اساسی را قرارگاه های عملیاتی به رزمندگان اتخاذ کردند و آن تثبیت مواضع دفاعی و دور کردن آتش سلاح های سنگین رژیم بعث عراق از مواضع خودی و دیگری مهلت ندادن به دشمن برای سازمان دهی مجدد که در همین راستا عملیات های دیگری قبل و بعد از بیت المقدس انجام شد اما حماسه خرمشهر حماسه ای شگفت، ژرف و تکان دهنده بود، حماسه ای که قلب ها را از شور و ایمان، ایثار و اخلاص سرشار می ساخت.

,

رزمجو گفت: حماسه فتح خرمشهر همچون نگینی تابناک بر تارک مقاومت سر سختانه اقشار مختلف امت قهرمان و سلحشور می درخشد.

,

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان با اشاره به مناسبت سالروز فتح خرمشهر گفت: برنامه های مختلف و متعددی همچون برنامه های مراسم در تمام رده های منطقه ی دوم و سایر نیروهای مسلح و ادارات و نهادها به مناسبت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر برنامه ریزی شده است که یکی از آن ها آذین بندی تمام رده های سپاه و نیروهای مسلح و ادارات و نهادها است .

,

وی افزود: در سوم خرداد مراسم با شکوه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سراسر استان و در مرکز استان حضور مقتدرانه نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان در میدان صبحگاه منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و با شرکت نیروهای مسلح و اعضای شورای تامین استان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همچنین فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان برگزار خواهد شد.

,

رزمجو گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح استان و بسیجیان عصر پنجشنبه غبار روبی گلزار شهدا برگزار می شود.

,

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر بیان کرد: امروز شرایط خلیج فارس شرایط نسبتا مناسبی است اگر چه حضور بیگانگان در خلیج فارس یک صحنه نا امنی به وجود آورده است اما ما همواره به دنبال امنیت پایدار خلیج فارس هستیم و آمادگی در رده های مختلف نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی وجود دارد و این آمادگی ها با اخلاص و ایمان و تقوا است که این سلاح بر تمام سلاح های استکبار جهانی برتری دارد.

,

وی افزود: ایمان و تقوا سلاح و تجهیزات را به کار می گیرد و رینگ دفاعی جمهوری اسلامی را در مرزهای مختلف به ویژه در مرزهای استراتژیک خلیج فارس به معنای دفاع بازدارندگی همواره می افزاید.

,

رزمجو به بزرگترین تهدیدی که جمهوری اسلامی با آن مواجه است اشاره کرد و افزود: سه طیف تهدید با آن مواجه هستیم، تهدید سخت که حضور بیگانگان در خلیج فارس است و تهدید نیمه سخت و نیمه نرم است که همواره مرزهای ما که شامل مرز فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی است را مورد هجوم قرار می دهد و در مقابل آن برای مقابله با سه طیف تهدید جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و مردم آمادگی های لازم را دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه