اخبار داغ

کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی:

رشد جذب افراد بی‌سواد آران و بیدگل در کلاس‌های سوادآموزی/ سواد شاخص مقایسه ملت‌هاست

رشد جذب افراد بی‌سواد آران و بیدگل در کلاس‌های سوادآموزی/ سواد شاخص مقایسه ملت‌هاست
غفورزاده گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان از سال ۹۳ در دوره مختلف نهضت سوادآموزی شرکت کرده‎‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی آران و بیدگل سطح سواد افراد جامعه را یکی از شاخص‌های مقایسه‌ای مهم عنوان کرد و گفت: سواد یکی از شاخصه‌های مقایسه ملت‌ها بوده است و میزان اهمیت دولت‌ها به این بخش کلیدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

طاهره غفورزاده با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان در حوزه سوادآموزی استان اصفهان اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان از سال ۹۳ در دوره مختلف نهضت سوادآموزی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره دریافت کرده‌اند.

,

وی با بیان این که در سال ۹۰ تا ۹۲ تنها ۱۰۷ تن در کلاس‌های سوادآموزی حضور داشته‌اند اضافه کرد: این آمار در سه سال گذشته از رشد ۲۸۴ درصدی شرکت در دو دوره سوادآموزی عمومی و انتقال حکایت دارد.

,

غفورزاده عمده‌ی آمار بی سوادی را مربوط به افراد مهاجر یا افرادی که مشغله‌ی کاری به آن‌ها اجازه‌ی فرا گرفتن سواد نمی‌دهد دانست و تصریح کرد: سال جاری برای نخستین بار طرح باسوادی اتباع در دستور کار نهضت سوادآموزی شهرستان قرار گرفت و بیش از ۴۰ نفر از اتباع در کلاس‌ها شرکت و در حال فراگیری هستند.

,

بر اساس اعلام محمد معدندار، رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان، از بین کل جمعیت آران و بیدگل حدود ۹۷ درصد باسواد هستند. این آمار در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۵٫۷ درصد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه