اخبار داغ

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد

پیش بینی تولید 58 هزار تن دانه های روغنی

پیش بینی تولید 58 هزار تن دانه های روغنی
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت پیش بینی می شود امسال 58 هزار تن دانه های روغنی تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، عدیل سروی در جلسه اولویت بندی های رونق بخش کشاورزی اظهار داشت: مهمترین اهداف و راهکارهایی که این سازمان فعالیت های اساسی خود را برنامه ریزی می کند در ارتباط با ارتقاء و تولید محصولات استاسی و استراتژیک استان، توسعه کشت و فرآوری گیاهان داروئی، توسعه باغت در اراضی شیب دار و تجهیز و نوسازی پرورش زنبور عسل و صنایع فرآوری آن، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و برند سازی حداقل ده درصد محصولات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

این مسئول افزود: مهمترین برنامه های اجرایی بخش کشاورزی استان در راستای ارتقاء بهره وری در سال جاری توسعه روش های نوین آبیاری در سطح 42 هزار هکتار و اجرای طرح اصلاح الگوی گشت با تاکید بر محصولات پربازده، صادرات محور و با نیاز آبی کم مثل کشت زعفران، بادام زمینی، موسیر، پسته، عناب و انواع گیاهان داروئی است.

,

سروی در ادامه افزود: تولید محصولات با دیدگاه دانش بنیان و صادرات محور از دیگر اهداف بنیادین این سازمان است که افزایش در واحد سطح و افزایش کیفیت محصولات تولیدی را در برنامه کاری خود دارد.

,

این مسئول در خصوص وضعیت مزارع گندم در سال جاری نیز افزود: خوشبختانه مزارع غلات استان از وضعیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده و اگر شرایط به همین منوال سپری شود و حوادث غیر مترقبه ای مثل آتش سوزی، رعد و برق و سیل و تگرک نباشد پیش بینی می شود که تولید امسال به مرز 700 هزار تن نیز برسد.

,

وی در خصوص وضعیت تولید دانه های روغنی در سالجاری نیز افزود: دانه های روغنی جایگزین محصولاتی که نیاز آبی آنها بالاست شده و پیش بینی می شود که امسال 58 هزار تن دانه روغنی تولید شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه