اخبار داغ

ساختار وزارت‌ امورخارجه تغییر می‌کند

ساختار وزارت‌ امورخارجه تغییر می‌کند
نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از تغییر برخی ساختارها در دستگاه دیپلماسی کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، ابولفضل حسن‌بیگی نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، این کمیسیون بررسی‌هایی را  انجام داده است، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقداماتی در داخل و خارج کشور انجام شود که در همین راستا اعضای کمیسیون امنیت‌ملی جلساتی را  با کارشناسان و مسئولان وزارت‌  امورخارجه داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در جلساتی که اعضای کمیسیون امنیت‌ملی با کارشناسان و مسئولان وزارت‌ امورخارجه داشتند، به این نتیجه رسیدند که ساختار دستگاه دیپلماسی براساس آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران نیاز به تغییراتی دارد.

,

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه ساختار وزارت‌ امورخارجه قدیمی و پاسخگوی‌ نیازهای کشور نیست، افزود: با کارهای کارشناسی که انجام گرفت، مقرر شد 2 میز اقتصادی در وزارت‌ امورخارجه و یک میز اقتصادی در تمامی سفارتخانه‌های ایران  در سایر کشورها تشکیل شود.

,

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه ساختار جدیدی در وزارت‌ امورخارجه در بحث دیپلماسی اقتصادی شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: در همین راستا در دستگاه دیپلماسی نیروهای کیفی و متخصص نیز جذب خواهد شد.

,

حسن‌بیگی با اشاره به مجوزهای لازم از مجلس شورای اسلامی برای تغییر ساختار در وزارت‌ امورخارجه، اظهار داشت: برخی از تغییر ساختارها در دستگاه دیپلماسی نیاز به مجوز مجلس دارد و برخی نیز باید در هیئت دولت به تصویب برسد که مقدمات اخذ مجوز‌ها فراهم شده و قرار است وزارت‌ امورخارجه لایحه‌ای تدوین و به هیئت دولت ارائه کند تا دولت نیز این لایحه را به مجلس ارائه کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه