اخبار داغ

در همایش توسعه گردشگری ایران و آذربایجان مطرح شد؛

حسین‌اف: ایرانی‌ها از طریق سایت آسان‌ویزا ظرف 3 روز روادید می‌گیرند

حسین‌اف: ایرانی‌ها از طریق سایت آسان‌ویزا ظرف 3 روز روادید می‌گیرند
همایش توسعه گردشگری ایران و آذربایجان با حضور جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در آذربایجان در خصوص توسعه گردشگری ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  همایش توسعه گردشگری با حضور سفیران آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان در ایران و دکتر ملک دبیر کمیسیون‌ همکاری‌های مشترک ایران و آذربایجان و دیگر مسئولان مرتبط این حوزه در هتل بزرگ تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 در این مراسم که به اسپانسری آژانس گردشگری «آیسان پرواز» و به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس این شرکت خدمات مسافرتی برگزار شد، جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در آذربایجان با تاکید بر اهمیت روابط ایران و آذربایجان و نزدیکی فرهنگی و دینی دو کشور همسایه ، اظهار داشت: در سال ۹۴ ایران میزبان حدود ۷ میلیون گردشگر بوده که سهم جمهوری آذربایجان از این تعداد حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

,

این امر نشان دهنده ظرفیت بالای بخش گردشگری برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است و شرکت‌هایی مثل آیسان پرواز می‌توانند با خدمت رسانی شایسته، این ظرفیت‌ها را هرچه بیشتر شکوفا نمایند.

,

, ,

همچنین، بنیاد حسین اف سفیر آذربایجان در ایران نیز در این همایش با بیان این که توسعه گردشگری بین ایران و آذربایجان مورد اهتمام مسئولان دو کشور و خصوصا حسن روحانی و الهام علی اف قرار دارد اظهار کرد: آسان‌سازی مراحل اخذ ویزا و  کاهش هزینه‌های ویزای این کشور برای گردشگران ایرانی با جدیت در دستور کار مسئولان جمهوری آذربایجان قرار داد و به همین منظور دولت آذربایجان سایتی به نام آسان ویزا راه اندازی نموده که تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی در آن انجام می‌شود و ایرانیان می‌توانند تنها صرف ۳ روز از هرکجای ایران که بخواهند ویزای جمهوری آذربایجان را دریافت کنند.

,

وی افزود: برای کاهش هزینه اخذ ویزا نیز بهای خدمات صدور ویزا از ۳۰ یورو به ۲۰ دلار کاهش یافته است.

,

سفیر آذربایجان در ایران گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پروازهای زیادی از شهرهای مختلف مثل شیراز، مشهد و  تبریز به مقصد باکو راه اندازی کرده‌اند و هواپیمایی آذربایجان آذال هم ۱۰ پرواز هفتگی به ایران ارائه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه