اخبار داغ

آثار و برکات ماه میهمانی خالق یکتا؛

مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان کسب تقواست/ تهذیب و تزکیه نفس فلسفه اصلی ماه مبارک رمضان است

مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان کسب تقواست/ تهذیب و تزکیه نفس فلسفه اصلی ماه مبارک رمضان است
از فوائد بزرگ روزه، تربیت روح و تقویت اراده انسانی است. روزه دار در حال روزه با وجود گرسنگی و تشنگی و خودداری از سایر لذائذی که باید چشم بپوشد، روح و اراده خویشتن را تقویت می کندو توان مبارزه و ایستادگی انسان در برابر سختی ها را روزه می افزاید حقیقت فلسفه روزه اثر اخلاقی وسازندگی آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، پیغمبر خدا فرمودند: اگر بندگان خدا بدانند، ماه رمضان چه خبر است، خوابتان عبادت است. نفس کشیدن ثواب سبحان الله دارد. دعاهایتان مستجاب می‌شود. شیطان دست و بالش بسته است. اینها امتیازات ماه رمضان است. ماهی است که خدا اینقدر چند برابر حساب می ‌کند که در فکر ما هم نمی‌گنجد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبریه,

 

,

برای اینکه از ماه رمضان بی بهره نباشیم و گرسنگی و تشنگی بی‌خود نکشیم، بیاییم شرط اول طهارت، شرط دوم معرفت را به جا آوریم. در این عالم هرچه بیشتر بدانی سهمت بیشتر است. هرچه کمتر بدانی، خسارتت بیشتر است.

,

 

,

از فوائد بزرگ روزه، تربیت روح و تقویت اراده انسانی است. روزه دار در حال روزه با وجود گرسنگی و تشنگی و خودداری از سایر لذائذی که باید چشم بپوشد، روح و اراده خویشتن را تقویت می کند. بر این اساس، مقصود از روزه به دست گرفتن زمام نفس سرکش و تسلط بر شهوات و هوس هاست. در حقیقت مهم ترین فلسفه روزه همین اثر اخلاقی و تربیتی است.

,

 

,

کسب تقوا نتیجه روزه داریست

, کسب تقوا نتیجه روزه داریست,

 

,

حجت‌الاسلام اسلام خدادوست، مدرس حوزه علمیه اسلام آباد گفت:ماه‌رمضان زمینه و فرصتی برای اطاعت و بندگی خداوند و همچنین تامل و تعمق مؤلفه‌های اخلاق دینی درتمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی است.

,

 

,

وی بیشترین جلوه خودسازی فردی را در ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: کسب تقوای که از مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان جز در سایه خودسازی فردی محقق نمی‌شود.

,

 

,

خدادوست افزود: ماه رمضان و روزه داری تمرین بندگی و عبادت حقیقی خداوند است و زمینه آماده سازی فرد برای کسب  شعور معنوی و پیاده سازی در زندگی فردی و اجتماعی اوست.

,

 

,

وی  داشتن فرصت بیشتر برای بررسی امور معنوی در ماه رمضان را غنیمت بیان کرد و خاطر نشان کرد: تقویت مؤلفه‌های تقوای دینی در انسان باعث کسب موفقیت ها و سربلندی های معنوی زیادی شده که در ظاهر و باطن فرد تاثیرگذار خواهد بود.

,

 

,

روزه داری فرصتی برای تهذیب نفس است

, روزه داری فرصتی برای تهذیب نفس است,

 

,

مریم بختیاری مدرس حوزه علمیه ماه رمضان را ماهی سرشار از برکات مادی و معنوی دانست و گفت: باید عظمت ماه مبارک رمضان را قدر دانسته و از این فرصت هایی که در اختیار داریم برای  تعالی معنوی و تقرب به درگاه الهی  به خوبی استفاده کنیم .

,

 

,

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: گسترش فرهنگ دعا و نیایش و تبیین مفاهیم عالی  دینی وعرفانی از اثرات دعاهای این ماه است که زمینه ساز نهادینه شدن مفاهیم معنوی در فرد خواهد شد.

,

 

,

وی تهذیب و تزکیه نفس را مهمترین نتیجه ای که می توان از این ماه  کسب نمود دانست و افزود: غنیمت شمردن فرصت برای پرورش بعد معنوی دور از امیال دنیوی برای توبه و تزکیه در ماه رمضان ممکن می گردد .

,

 

,

بختیاری رمضان  را بهترین فرصت برای تهذیب و تزکیه نفس دانست و از روزه داران خواست  که در این ایام  خصوصا شب های قدر حداکثر تلاش خود را جهت بهره مندی هرچه بیشتر از برکات این ماه شریف بنمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه