اخبار داغ

یادداشت؛

سند 2030 زمینه ساز تروریسم اقتصادی در کشورهای متعهد

سند 2030 زمینه ساز تروریسم اقتصادی در کشورهای متعهد
یک تحلیل گر رسانه ای در یادداشتی در خصوص سند 2030 نوشته است: سند 2030 زمینه ساز تروریسم اقتصادی در کشورهای متعهد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "حسین محمدی اصل" از تحلیل گران رسانه ای کشوری طی یادداشتی در باب امضای سند 2030 از سوی دولتمردان نوشته است؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

سند نامشروع 2030 بیشتر با ابعاد ضد دینی و فرهنگی شناخته شده و دیگر ابعاد آن بیشتر مسکوت مانده اند و کمتر تحلیلگر ان به سراغ روشن کردن آن رفته اند.

,

یکی دیگر از ابعاد خطرناک این معاهده خطر تروریسم اقتصادی و لو رفتن منابع و دستاورد هایی استراتژیک کشاورزی است که میتواند چش انداز کیفیت زندگی کشاورزان و مصرف کنندگان محصولات غذایی کشور را دستخوش تحولات خود سازد.

,

*تبادل اجباری کشاورزی خطری برای بانک ژنتیک کشاورزی ایران

, *تبادل اجباری کشاورزی خطری برای بانک ژنتیک کشاورزی ایران,

به عنوان نمونه در بند 5 از هدف 2 این سند کشورهای عضو به اشتراک‌گذاری ذخایر ژنتیکی گیاهی بومی توصیه  شده‌اند؛ که باید توجه داشت این ذخایر بسیار با اهمیت و حیاتی برای کشور به حساب می‌آیند و از  سرمایه‌های غیرقابل انکار در بخش کشاورزی هستندکه نباید این ذخایر را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار داد.

,

در این بند آمده است: «حفظ تنوع ژنتیکی دانه‌ها، گیاهان پرورشی، حیوانات پرورشی و اهلی‌شده گونه‌های وحشی مربوطه از جمله از طریق ایجاد بانک‌های متنوع دانه و گیاه در سطوح مختلف ملی منطقه‌ای و بین‌المللی که به صورت خردمندانه مدیریت شود و همچنین به اشتراک گذاری و ترویج دسترسی به مزایای ناشی از استفاده منابع ژنتیکی و دانش سنتی وابسته به آن مطابق با توافق‌های بین‌المللی تا سال 2020»

,

* اما این بند سرآغاز ماجرایی خطرناک برای لو رفتن منابع استراتژیک کشور به شمار میرود

, * اما این بند سرآغاز ماجرایی خطرناک برای لو رفتن منابع استراتژیک کشور به شمار میرود ,

در بخشی دیگر از این سند شاهد توصیه هایی مبنی بر سیاست در های بازبرای واردات محصولات کشاورزی هستیم.

,

در بند ب از هدف 2 این سند  نیز صراحتاً بر رعایت قوانین تجارت آزاد و رفع موانع تعرفه‌ای در تجارت محصولات کشاورزی تأکید شده است که به نظر نمی‌رسد حتی هیچ کدام از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم از جمله حجتی وزیر جهاد کشاورزی  تن به این بند بدهد . از طرفی نیز ایران هنوز به سازمان تجارت جهانی یا wto  نپیوسته است تا شرایط اجرای این بند فراهم شود.

,

* کدام وجدان چنین تحمیلی را قبول میکند؟

, * کدام وجدان چنین تحمیلی را قبول میکند؟,

با توجه به این نمونه  حتی اگر وزارت کشاورزی  با این سند موافقت کند. باید این را پرسید که  با توجه به رشد و نمو انواع تراریخته ی تجاری و شیوع سرطان و بیماری های ناشی از مواد غذایی وارداتی وصنعتی در جهان وزارت بهداشت طبق کدام اصل آزمایشگاهی و پیش بینانه ای میتواند چنین بندی را قبول کند . چرا که بخش عظیمی از سلامت مردم جامعه بر مبنای سلامت مواد غذایی و کشاورزی کشور پی ریزی میشود و حال اگر جلوی این سند گرفته نمیشد سلامت در تهدید مردم ایران کجای پازل دولت برجام قرار میگرفت ؟

,

در پایان متاسفانه علاوه بر وزیر آموزش پرورش دولت یازدهم وزارت بهداشت نیز از نهایی  است که در برابر فاجعه ی 2030 باید پاسخگو باشد !!!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه