اخبار داغ

مشخص شدن مسیر زندگی با حفظ قرآن

مشخص شدن مسیر زندگی با حفظ قرآن
زهرا سبحانی خردسال بیجاری که با روی آوردن به قرآن و آغاز حفظ این کلام وحی مسیر زندگی خودش را مشخص کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران سالهاست که فعالیت قرآنی در سطوح مختلف مورد استقبال خوب خانواده ها قرار گرفته است و کانون های فرهنگی و پایگاه ها در سطح مساجد نیز نقش بسزایی در جذب جوانان به قرآن ایفاء نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

فرزندان ما در همان دوران کودکی دارای استعدادهایی هستند که به واسطه کمک والدین و معلمان می توانند کشف و به را درست هدایت شوند.

,

پایگاه کوثر مسجد ابوالفضل (ع) در یکی از مناطق حاشیه ای شهر بیجار یکی از مکان های برگزاری جلسات قرآنی است که تعدادی زیادی از جوانان و نوجوانان عاشق قرآن جهت حفظ و قرائت در بین آنها موج می زند.

,

در جلسات قرآن ماه مبارک رمضان در این پایگاه حضور بچه های  قد و نیم قد  و نوجوانانی که سرشان را روی قرآن خم کرده اندو مشغول تمرین حفظ آیات الهی هستند چنان شعفی در انسان به وجود می آورد که دل کندن از فضای معنوی را دشوار می کند.

,

در ادامه گفت و گوی خبرنگار بیجار بام ایران با یکی ازخردسالان قاری و حافظ قرآن عضو پایگاه کوثر درج شده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

,

لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

, لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟,

زهرا سبحانی هستم ، متولد سال 86 ، کلاس چهارم را در دبستان هجرت به پایان رساندم .

,

فعالیت های قرآنی را از چه زمانی آغاز کردید؟

, فعالیت های قرآنی را از چه زمانی آغاز کردید؟,

همیشه همراه مادر و خواهر بزرگترم در جلسات قرآن پایگاه مسجد محله خودمان شرکت می کردم ، و علاقه خاصی به خواندن قرآن دارم ، از هفت سالگی روانخوانی ، تجوید و قرائت را زیر نظر پدرم یاد گرفتم و سپس کار حفظ قرآن را نیز در پایگاه محل زندگیمان شروع کرده ام و در طول یکسال جزء 29 و 30 را حفظ نموده ام.

,

چه عاملی تو را تا این حد به حفظ قرآن علاقه‌مند کرده بود وموجب شد که به این کار مقدس بپردازید؟

, چه عاملی تو را تا این حد به حفظ قرآن علاقه‌مند کرده بود وموجب شد که به این کار مقدس بپردازید؟,

عشق به قرآن و تشویق ویژه پدرم موجب شد بعد از یادگیری قرائت کار حفظ قرآن را شروع کنم.

,

آیا تا کنون در زمینه قرآنی موفقیتی کسب کرده اید؟

, آیا تا کنون در زمینه قرآنی موفقیتی کسب کرده اید؟,

بله ، در مسابقات قرائت قرآن که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار برگزار شد موفق به کسب رتبه اول در رده سنی خردسالان شدم و به مسابقات استانی راه پیدا کردم ، در مسابقات دانش آموزی و بسیج نیز رتبه اول را کسب نمودم.

,

برنامه شما برای آینده در زمینه قرآنی چیست؟

, برنامه شما برای آینده در زمینه قرآنی چیست؟,

به کمک خداوند متعال و خانواده ام می خواهم کل قرآن را حفظ کنم و این نیازمند حضور اساتید به صورت مستمر نیز است.

,

برای قرائت و حفظ قرآن از کمک چه استادانی بهره برده اید؟

, برای قرائت و حفظ قرآن از کمک چه استادانی بهره برده اید؟,

اولین استاد من در زمینه قرائت پدرم است که خیلی دوستشان دارم چون قرآن را به من آموخت و در زمینه حفظ خانم سارا حق شناس در پایگاه به من سرمشق می دهند.

,

توصیه ات برای همسن و سال هایت در زمینه قرآنی چیست؟

, توصیه ات برای همسن و سال هایت در زمینه قرآنی چیست؟,

با شروع حفظ قرآن مسیر زندگی من مشخص شده است و تاثیر خیلی زیادی بر روی یادگیری بهتر درس هایم نیز دارد و از خدا هر چه بخواهم به مدد قرآن به من می دهد ، به دوستانم نیز توصیه می کنم در کلاس های قرآنی مسجد حضور پیدا کنند و با قرآن و به ویژه قصه های قرآنی آشنا شوند.

,

 

,

پایگاه اطلاع رسانی بیجار بام ایران نیز برای خانم سبحانی این نونهال قاری و حافظ دو جزء قرآن آرزوی موفقیت دارد و به پدر و مادر وی هم بابت تربیت چنین فرزندی تبریک می گوییم  و امیدواریم توجه این پدر به فرزندش و تربیت قرآنی سرمشقی برای تمام خانواده های اسلامی باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه