اخبار داغ

اشتغال زایی با پرورش مرغ و تولید تخم مرغ برای راوری ها

اشتغال زایی با پرورش مرغ  و تولید تخم مرغ برای راوری ها
بنیاد برکت که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) می باشد، طرحی تحت عنوان پرورش مرغ محلی که هدفش تولید تخم مرغ است، ارائه داده که برای راوری ها شغل پایدار ایجاد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاروانسرا؛ پس از انتخاب بنیاد برکت بعنوان مُعین محرومیت زدایی شهرستان راور، این بنیاد که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) می باشد تحقیقات خود را در این شهرستان آغاز کرد و البته پس از کمک 110 میلیارد ریالی جهت محرومیت زدایی راور در بخش های مختلف، طرحی تحت عنوان پرورش مرغ محلی که هدفش تولید تخم مرغ است، ارائه داده که برای راوری ها شغل پایدار ایجاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاروانسرا,

بر این اساس اگر در شهرستان راور تعداد 800 نفر از روستاییان (یا شهروندان) از این طرح استقبال کرده و آمادگی خود را با تشکیل یک شرکت تعاونی اعلام نمایند در آن صورت این طرح در راور به مرحله اجرا در میاید که این اعلام آمادگی یعنی ثبت نام 800 نفر جهت تشکیل شرکت تعاونی که تقریبا انجام شده است. (بر اساس اطلاعات کسب شده بیش از 1000نفر در این طرح ثبت نام کرده اند) و این در حالیست که نام نویسی متوقف نشده و افزایش آمار مشکلی در اجرای طرح ایجاد نمیکند.
لذا بزودی نماینده ای از بنیاد به راور میاید و اسامی را دریافت می کند و پیگیر تشکیل شرکت تعاونی می شود. آنچه بنیاد برکت دنبال می کندد فقط تحقق مشاغل پایدار و تولید بر پایه اقتصاد مقاومتی یعنی تولید تخم مرغ محلی است و بنیاد هدف دیگری را دنبال نمیکند.
پس از این مرحله که شرط اصلی اجرای آن در راور اعلام شده است، بنیاد ضمن اخذ ضمانت های نه چندان دشوار به هر یک از اعضای شرکتت تعاونی طبق زیربنای ساختمانی که آماده کرده اند بین 500 تا 5000 نیمچه مرغ تخم گذار (3ماهه یا 6ماهه) واگذار می کند و قبل از آن مکانی که متقاضی آماده کرده است را برای اجرای طرح مناسب سازی می کنند و از ابتدا تا انتهای کار آنها را در زمینه خوراک غنی شده مرغ، واکسیناسیون و ... یاری می کند و حتی تخم مرغ تولیدی را به نرخ روز خریداری می کند.

,
,
,

بر اساس گفته کارشناس این طرح بنیاد برکت، این طرح برای هر نفر در ماه درآمدی بین یک تا یک و نیم میلیون تومان به همراه دارد.
قابل ذکر است: عمر مفید تخمگذاری مرغها 600 روز است که پس از آن بنیاد، مرغ پیر را خریده و مرغ جوان به متقاضی واگذار میکند.
همچنین قیمت نیمچه(کارسیک) 3ماهه تقریبا بین 10تا13 هزار تومان و نیمچه 6ماهه بین 18تا 20 هزار تومان است که فرد بصورت قسطی آنراا با فروش تخم مرغ می پردازد، خوراک و سایر خدمات هم اقساطی توسط متقاضی پرداخت می شود.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه