اخبار داغ

جذب وحفظ گردشگر در سایه تنوع و تعدد جاذبه های گردشگری اتفاق می افتد

جذب وحفظ گردشگر در سایه تنوع و تعدد جاذبه های گردشگری اتفاق می افتد
فرماندار خداآفرین با بیان اینکه آموزشهای عمومی گردشگری به ویژه برای اصنافی که بصورت مستقیم با گردشگری در ارتباط هستند از اهمیت و اولویت برخوردارند’ اظهار داشت: نگاه گردشگر ‘نگاه تجاری نیست و تنوع و تعدد جاذبه های گردشگری می تواند موجب جذب وحفظ گردشگر شود’ بنابراین باید در این راستا تلاش نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلیبر خبر، امین امینیان در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای تابستانی این شهرستان گفت: خداآفرین دارای ظرفیتهای مضاعف و چند وجهی در گردشگری است که برای استفاده از این مزیتها نیازمند برنامه ریزی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلیبر خبر,

وی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در تولید و اشتغال به عنوان یک تجارت نامرئی ‘گفت: گردشگری امروزه یک صنعت ‘تجارت و هنر قلمداد می شود .

,

فرماندار خداآفرین ‘صنایع دستی را مکمل گردشگری نام برد ودر ادامه بر احیای مجدد صنایع بومی منطقه از جمله سبدبافی و چتن بافی تاکید کرد.

,

وی با بیان اینکه خداآفرین آثار تاریخی وطبیعی فراوان جهت جذب گردشگر دارد ‘از توافقنامه بین المللی بین ایران و جمهوری آذربایجان جهت مرمت پلهای خداآفرین و نیز تلاش دو کشور جهت ثبت جهانی این پل ها خبر داد وافزود:اعتبار مرمت این پلها تامین و فاز عملیاتی آن در آینده نزدیک اجرایی می شود.
وی همچنین گفت : برای تبریز ۲۰۱۸برنامه پیشنهادی جشن بزرگ یک هفته ای ثبت جهانی جنگلهای ارسباران داده ایم که با آن موافقت شده که باید برای آن برنامه ریزی شود.

,
,

امینیان خواستار تسریع تملک و مرمت ساختمان موزه ونیز ایجاد ساختمان امداد ونجات و آشیانه به عنوان امتیاز برای ثبت جهانی جنگلهای ارسباران شد.

,

وی مرمت برج تاریخی قارلوجه ‘حفظ بافت با ارزش روستا های مردانقم و اولی در جذب گردشگر مهم دانست وافزود :روستا هایی که در مناطق جنگلی هستند مکلف به رعایت ضوابط والگوی ساخت وساز مطابق با جنگل هستند تا یک هفته باید این سازگاری انجام گیرد.

,

امینیان همچنین از آماده سازی مناسب تمثال حضرت امام خمینی (ره) در این شهرستان به عنوان یک میراث معنوی و نماد ملی برای گردشگران خبر داد.

,

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه نصب تابلوهای راهنما ‘وعلایم هشدار دهنده در راه های روستایی وبه ویژه مسیر های گردشگری جاده های مرزی وجمع آوری تابلوهای اضافی از لحاظ گردشگری اهمیت دارد ‘خواستار همکاری نهادهای مرتبط برای ایجاد و تکمیل پروژه های مجتمع های رفاهی وتفریحی بین راهی وراه اندازی خانه های مسافر در روستا های هدف گردشگر شد .

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه