اخبار داغ

رئیس دادگستری بیجار اعلام کرد:

تشکیل بیش از 21 هزار پرونده در سال 95 در دادگستری بیجار /امار طلاق در بیجار بالا است

تشکیل بیش از 21 هزار پرونده در سال 95 در دادگستری بیجار /امار طلاق در بیجار بالا است
رئیس دادگستری بیجار از تشکیل بیش از 21 هزار 800 پرونده در سال 95 در دادگستری بیجار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران، فریبرز عبدالملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری بیجار برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دادگستری شهزستان بیجار با سه شعبه فعال دادیاری ، یک شعبه فعال بازپرسی و دادستان و معاون دادستان از قدیمترین دادگستری های استان کردستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

وی با بیان اینکه دادگستری بیجار در بخش دادسرا دارای 3 شعبه دادیاری، 1 شعبه بازپرسی ، 1 شعبه معاون دادستانی و 1 شعبه دادستان است، افزود: در حوزه محاکم در حال حاضر سه شعبه فعال حقوقی و دو شعبه فعال کیفری مشغول دادرسی و خدمت به مردم این شهرستان هستند.

,

رئیس دادگستری بیجار از حضور 11 نفر در تصدی های دادگستری خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 55 نفر نیرو اداری در این دادگستری مشغول خدمت هستند.

,

عبدالملکی همچنین از فعالیت 5 شعبه فعال حل اختلاف با هدف ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین و تسریع در رسیدگی به پرونده ها در دادگستری شهرستان بیجار خبر داد.

,

این مسئول از ورود 21 هزار 800 پرونده در سال 95 به دادگستری شهرستان بیجار خبر داد که از این تعداد 20 هزار و 325 پرونده رسیدگی شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال 96 تعداد پرونده های ورودی در دادگستری بیجار 5 هزار و 338 پرونده بوده است که 4 هزار و 367 پرونده آن تا کنون رسیدگی شده است.

,

عبدالملکی از ورود 51011 پرونده در سال 95 به شورای حل اختلاف بیجار خبر داد و افزود: از این تعداد 4368 پرونده رسیدگی شده است.

,

رئیس دادگستری بیجار در ادامه اعلام کرد: تعداد پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف در سه ماهه اول سال 96 یک هزار و 208 پرونده است که 875 پرونده آن تا کنون رسیدگی شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف کلان دستگاه قضاء رفع و کاهش اطاله دادرسی است از جایگزین ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی به جای شیوه سنتی ابلاغ از طریق سامانه ثنا خبر داد .

,

رئیس دادگستری بیجار با اشاره به جرائم بیجار که بیشترین تعداد پرونده ها را به خود اختصاص داده است ، گفت: توهین، ایراد ضرب و جرح عمدی و تخریب و تصرف عدوانی نسبت به مراتع ملی بیشترین تعداد پرونده های دادگستری بیجار را تشکیل داده است.

,

این مسئول ضمن توصیه به مردم که معاملات خود را در محضر و به صورت رسمی انجام دهند ، اظهار داشت: تاحدامکان از معاملاتی که به صورت قولنامه ای انجام میشود خودداری کنند.

,

عبدالملکی با اشاره به بالا بودن آمار طلاق در شهرستان بیجار گفت: پایین بودن سن ازدواج بخصوص در روستاها و عدم آگاهی زوجین در مورد مهارت های زندگی از مهمترین عوامل این معضل اجتماعی در شهرستان بیجار است.

,

رئیس دادگستری بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های قوه قضائیه پرداخت و اعلام کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با ائمه جمعه ، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان دادگستری ، حضور در زندان و بررسی مشکلات زندانیان ، مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا در دادگستری و حضور در مساجد و ملاقات با مردم و بررسی مشکلات آنها در حوزه قضائی از مهمترین برنامه های دادگستری بیجار در هفته قوه قضائیه است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه