اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی کردستان خبر داد:

واکسیناسیون تب برفکی 700 هزار رأس دام در کردستان/ کشتارگاه دیواندره تا 15 تیر تعطیل می‌شود

واکسیناسیون تب برفکی 700 هزار رأس دام در کردستان/ کشتارگاه دیواندره تا 15 تیر تعطیل می‌شود
مدیرکل دامپزشکی کردستان عنوان کرد: در فازل اول طرح واکسیناسیون تب برفکی، بیش از 600 هزار رأس دام سبک و بالغ بر 70 هزار دام سبک در سراسر استان کردستان به صورت رایگان علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ورمقانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کُردتودی، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در استان کردستان، اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری دامی خطرناک است که موجب خسارت به دامداران و روستائیان می‌شود و هر ساله باید در سه فاز واکسیناسیون این بیماری انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در خرداد ماه، فاز دوم بین شهریور و مهر و فاز سوم نیز مابین بهمن و اسفند انجام می‌شود تا بتوان این بیماری مهلک دامی را کنترل کرد.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی کردستان عنوان کرد: در سال 95 هر سه فاز واکسیناسیون تب برفکی به صوت رایگان در استان انجام شد و خوشبختانه توانستیم این بیماری را کنترل کنیم. در سایر نقاط کشور این واکسیناسیون به صورت بهادار و با دریافت هزینه واکسن انجام شد.

,

 

,

دکتر ورمقانی ابراز داشت: مردم کردستان بابت تلفات تب برفکی سال 94 خسارت و آسیب بسیاری دیدند و همواره از این بابت نگران هستند.

,

 

,

وی افزود: امسال با پیگیری‌هایی که در اواخر سال 95 و اوایل سال 96 انجام شد مجدداً توانستیم تأییدیه انجام رایگان فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری را بگیریم که از 16 خرداد ماه آغاز شده است.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی کردستان تصریح کرد: یک ماه برای انجام فاز اول این واکسیناسیون فرصت است که باید تا 16 تیرماه به پایان برسد اما با همت نیروهای دامپزشکی استان تا الآن نزدیک به 90 درصد پیشرفت داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود در فازل اول این طرح بیش از 600 هزار رأس دام سبک و بالغ بر 70 هزار دام سنگین در سراسر استان کردستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

,

 

,

ورمقانی گفت: علاوه بر این ما در سطح استان لایه‌های نظارتی‌ای داریم و با نظارت در سطح روستاها بررسی می‌کنند که آیا واکسیناسیون به درستی انجام می‌شود؟ آیا از مرم وجه دریافت می‌کنند یا خیر؟ و اینکه میزان رضایت مردم تا چه حد است؟

,

 

,

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم کردستان با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری خوبی دارند و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر این هفته فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در استان به پایان برسد و این یک اقدام مهم و عملیاتی و بدون حرف در راستای اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی کردستان در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور و استان، اظهار داشت: خوشبختانه این بیماری در کشور کنترل شده است و در استان کردستان نیز تاکنون مود خاصی مشاهده نشده و وضعیت کاملاً عادی است.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشتارگاه غیربهداشتی دیواندره که قرار بود تعطیل شود، گفت:باتوجه به پیگیری‌های فرماندار دلسوز این شهرستان، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و قصاب‌های دیواندره در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و قرار بر این شد تا 15 تیرماه سال جاری این کشتارگاه تعطیل شود و کار کشتار آن با رضایت قصابان به یکی از شهرهای سقز یا سنندج منتقل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه