اخبار داغ

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیش‌بینی ایجاد بیش از 12 هزار فرصت شغلی سال جاری در استان/تدوین سند اشتغال و کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری

پیش‌بینی ایجاد بیش از 12 هزار فرصت شغلی سال جاری در استان/تدوین سند اشتغال و کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار فرصت شغلی در پایان سال 96 در استان ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مجید محنایی در دومین نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری با بیان اینکه در سال 95 بالغ بر 10 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد، گفت: بالغ بر 4 هزار مورد از 10 هزار فرصت ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شد و مابقی مشاغل ایجاد شده ثبت نشده که در ایام انتخابات همین موضوع هجمه‌هایی را علیه دولت ایجاد کرده بود که اشتغالی ایجاد نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, مجید محنایی در دومین نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری با بیان اینکه در سال 95 بالغ بر 10 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد، گفت: بالغ بر 4 هزار مورد از 10 هزار فرصت ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شد و مابقی مشاغل ایجاد شده ثبت نشده که در ایام انتخابات همین موضوع هجمه‌هایی را علیه دولت ایجاد کرده بود که اشتغالی ایجاد نشده است., محنایی,

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها آمار اشتغال ایجاد شده را ثبت نکرده و در این خصوص اطلاع‌رسانی نداشته‌اند که این هم یکی از مظلومیت‌های دولت یازدهم است.

,

وی ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مدیران کهگیلویه و بویراحمد در سطوح مختلف دانست و اظهار کرد: دغدغه همه مسؤولان ارشد استانی از معاون سیاسی و معاون عمرانی گرفته تا حوزه‌های مرتبط با بخش اقتصاد ایجاد اشتغال است و عملی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال مقام معظم رهبری نیز در اولویت قرار دارد.

, مسؤولان,

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است که پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه 5 ساله ششم توسعه به 7 درصد برسد، افزود: نرخ بیکاری استان 13.3 درصد است و تلاش مجموعه استان کاهش این رقم به 8 درصد است.

,

محنایی به سفر سال گذشته رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در سفر دکتر مخبر به استان مقرر شد ظرف دو سال 5 درصد نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کند که در حال حاضر مسؤولان استانی برای تحقق این امر سند اشتغال و کاهش 5 درصدی بیکاری حوزه اقتصادی را در دست تدوین دارند.

, محنایی, مسؤولان,

وی اضافه کرد: کاهش 5 درصدی بیکاری یعنی ایجاد 10 هزار فرصت شغلی ظرف دو سال که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های استانی، مجموعه استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این میزان فرصت شغلی ایجاد شود.

,

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کاهش آمار بیکاری از 17.7 درصد سال گذشته به 13.3 درصد راضی نیستیم و بیکاری باید بیشتر کاهش پیدا کند، افزود: به دنبال کاهش نرخ بیکاری نسبت به متوسط کشوری هستیم.

,

این مسؤول خواستار ارائه سند ایجاد اشتغال سه دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری شد و گفت: مدیران این دستگاه‌ها سامانه اشتغال ایجاد کنند و فرصت‌های شغلی حوزه‌های خود را در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار دهند، ضمن اینکه مدیران تا پایان هفته آینده پیشنهادات خود را برای تدوین سند کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) ارائه کنند.

,

محنایی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌های ارائه شده جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد حضرت امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پیش‌بینی می‌شود پایان سال 96 بیش از 12 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و آمار حدود 28 هزار نفری بیکاران استان کاهش یابد.

, محنایی,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه