اخبار داغ

آیین جشن قرآنی رمضان در بیت قدیمی امام خمینی(ره) برگزار شد

آیین جشن قرآنی رمضان در بیت قدیمی امام خمینی(ره) برگزار شد
در آیین جشن قرآنی رمضان در بیت قدیمی امام خمینی(ره)، از ۵۰ حافظ پنج تا ده جزء قرآنی مؤسسه قرآنی والفجر خمین تجلیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز، رضا کوچکی مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد خمین در آیین جشن قرآنی رمضان ویزه فعالان قرآنی که شامگاه شنبه در حسینیه بیت تاریخی امام(ره) برگزار شد گفت:حافظان قرآن به عنوان نور و برکت هستند و چه بسا سرنوشت های بد و ناخوشایند به دلیل وجود قرائت قرآن به سوی سرنوشت خوب تغییر داده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی بیان کرد: قرآن که قرائت می‌شود بر فرد و جامعه تأثیرگذار است و اگر زندگی با قرآن عجین شود پر برکت خواهد شد و این ارزش بسیاری دارد.

,

کوچکی در ادامه گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند، در کشور باید ۱۰ میلیون حافظ  تربیت شود و بچه ها را به سمت حفظ قرآن، بکشانید، قرآن یک نیاز جدی است که در زندگی باید در نظر گرفته شود.

,

وی با توجه به اهمیت حفظ قرآن همراه با قرائت آن اظهارکرد: امام (ره) حافظ قرآن بودند اما باز هم روزانه دویست صفحه قرآن از روی مصحف قرائت می‌کردند  و این امر نشان از اهمیت روخوانی قرآن است.

,

مسئول مؤسسه قرآنی والفجر به خصوصیات و ویژگی های مهم اخلاقی و رفتاری حافظان قرآنی اشاره کرد و افزود: حافظان قرآن از جایگاه اجتماعی مهمی برخوردار و مورد توجه دیگران به عنوان الگو و اسوه هستند.

,

وی گفت: حافظ قرآن که حامل قرآن است باید عامل به قرآن نیز باشد و به آیاتی که حفظ کرده عمل کند و در برابر توفیقی که خدا به وی عنایت کرده است مغرور نشود و تکبر نورزد، همچنین با رفتار و کردار خود، دیگران را به سوی قرآن و دین جذب کند و در مواقع لازم در اجتماع  و جامعه وارد شده و امربه معروف و نهی ازمنکر به جای آورد.

,

کوچکی پشتکار داشتن و صبور بودن در کار و فعالیت قرآنی و توسعه و ترویج قرآنی را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در این امر دارند و برای کار قرآنی فرزندان خود در برنامه هزینه‌های زندگی، سبد فرهنگی تعیین کنند، بدان معنا که قرآن با ارزش رایگان نیست و نیاز به صرف هزینه دارد.

,

در پایان این جشن علاوه بر تجلیل از ۵۰ حافظ پنج تا ده جزء قرآنی، از چهار گروه برتر شرکت کنندگان دختر در مسابقه روزنامه دیواری این مؤسسه نیز قدردانی شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه