اخبار داغ

دیوید فروم نویسنده سابق نطق‌های جرج بوش؛

رئیس جمهور آمریکا مشروعیت خود را از دست داده است

رئیس جمهور آمریکا مشروعیت خود را از دست داده است
مشروعیت دونالد ترامپ هرروز بیشتر از روز قبل در معرض کاهش و پرسش فزاینده تری قرارگرفته است و پاسخ فوری به این سوال دشوارترشده است که چه چیزی می توان در قبال آن انجام داد به نظر می رسید که سایه شک اساساً پس از گزارش روزنامه واشنگتن پست در روز جمعه ژوئن 23 منتشر شده و پیرامون این موضوع تراکم بیشتری یافته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،"دیوید فروم" طی مقاله ای درپایگاه تحلیلی اتلانتیک به عواقب ناشی از فقدان مشروعیت قانونی ریاست دونالد ترامپ بر دولت آمریکا پرداخته است دیوید در اظهارات خود در مورد وضعیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متمرکزکرده و می گوید:پس از افزایش شواهدی از مداخله روسیه به نفع خود در انتخابات آمریکا که نشان دهنده یک چالش برای نظام حکومتی در امریکاست همچنان با تبعات طولانی مدت آن روبرو خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,


مشروعیت دونالد ترامپ هرروز بیشتر از روز قبل در معرض کاهش و پرسش فزاینده تری قرارگرفته است و پاسخ فوری به این سوال دشوارترشده است که چه چیزی می توان در قبال آن انجام داد به نظر می رسید که سایه شک  اساساً پس از گزارش روزنامه واشنگتن پست در روز جمعه ژوئن 23 منتشر شده و پیرامون این موضوع تراکم بیشتری یافته است در آن گزارش آمده است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به اوباما اطلاع داده بودند که رئیس جمهور روسیه پوتین شخصا مدیریت سازمان های اطلاعاتی روسیه را در دستکاری مسیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای کمک به دونالد ترامپ بعهده داشته است.

اگرچه این گزارش تاکید می کند که نمی توان این مورد را تایید کرد که کمپین مبارزات انتخاباتی ترامپ با روس ها همکاری داشته است و شاید مبارزات انتخاباتی سهواً از کل فرایند بهره گرفته باشد. اما اتهاماتی وجود دارد که روس ها نتایجی را در برخی از ایالت هایی که ترامپ در آنجا روی آنها حساب می کرده است به نفع او آرای رای دهندگان دستکاری شده باشد اما نمی توان مطمئن بود که آنها با کمپین مبارزات انتخاباتی ترامپ هماهنگ بوده اند.
 

,
,
,
,
,

این گزارش در ادامه می افزاید ترامپ خود تاکید کرده که همه چیز در این رابطه دروغ است. با وجود حامیان کمی که او دارد اما بسیاری از اعضای کنگره جمهوری خواهان او را رها کرده اند و رهبر اکثریت کنگره سناتور میچ مک کانل و سخنگوی کنگره پل رایان حدوث این جریان را تایید کرده اند.
در این باره هیچ یک از مقامات برجسته آمریکایی نمی توانند انکار کنند که دسترسی دونالد ترامپ به کاخ سفید در بخش زیادی مدیون آژانس جاسوسی خارجی است .
 

,
,
,

در اینجا "دیوید "می پرسد اکنون بایدچکار کنیم؟ در این میان مشاوران ترامپ تلاش می کنند تا آمریکایی ها این اتفاق را نادیده گرفته و اجازه دهند تا این رئیس جمهور بر اصلاحات اقتصادی و بهداشتی تمرکز داشته و سازمان های امنیتی و نظامی را در کشور کنترل کند. واشنگتن پست از یکی از مشاوران ترامپ کلان کانوی بیانیه ای نقل قول کرده که او می گوید:در زمانیکه مخالفان از شوک دستکاری روسیه در انتخابات رنج می برند، رئیس جمهور در کار معمولی توجه خود را در اداره جلسات و پیگیری پیشرفت مذاکرات اصلاح مراقبت های بهداشتی و نظام مالیاتی و زیرساخت معرفی اصلاحات و در تلاش به دنبال ایجاد شغل جدید معطوف کرده است. تمرکز بر آنچه که توسط دموکرات ها تکرار می شود خسته کننده و ناصواب است و قطار دولت با سرعت کامل در حرکت است.

دیوید تایید می کند که دولت آمریکا در حال حاضر حتی خارج از چارچوب نهاد ریاست جمهوری کارمی کند بطوری که بیش نیمی ازافراد در شورای امنیت ملی آمریکا از او دلخوشی ندارند و یک رقابت بین کوشنر و فلین و بانون از یک سو و اعضای با تجربه نگران از دخالت روسیه در انتخابات از سوی دیگر وجود دارد.

,
,
,


دیوید در پایان نتیجه گیری می کند: راه حل هایی که دولت ترامپ به آنها متوسل می شود تهدیدی برای نظام سیاسی آمریکا و دولت خود اوست. آنها رئیس جمهور ایالات متحده را به حاکمی تشریفاتی تبدیل کرده اند و با اعطای همه اختیارات بزرگ به زیردستان او تا به نام ترامپ اعمال قدرت کنند. شاید این راه حل ها خطر کمتری برای یک رئیس جمهور که با یک تهدید بی سابقه به عنوان لغو ریاست جمهوری خود مواجه است درپی داشته باشد اما این نشان دهنده شکست فاجعه بار بسیاری از موسسات آمریکایی در حمایت از روند انتخابات در جلوگیری از نفوذ روسیه در سال 2016 است که در پی آن باید رنج متعددی را متحمل شد.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه