اخبار داغ

عضو منتخب شورای شهر کاشمر؛

قوه قضائیه نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

قوه قضائیه نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد
عضو منتخب شورای شهر کاشمر، گفت: قوه قضائیه نقش بسیار مهمی در بسترسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اعمی بنده قرائی به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: قوه قضائیه نقش بسیار مهمی در بسترسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارد و این دستگاه علاوه بر تعامل با سایر قوای کشور، کارویژه‌های مهمی برای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و نیز حمایت از تولید و اشتغال باید اجرا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تأمین شرایط برای توسعه کارآفرینی که مهمترین شرط آن تضمین اجرای قراردادهای منعقد شده بین کارگر و کارفرما است، می‌باشد به این گونه که قوه قضائیه می‌تواند در فرآیند رسیدگی به تخلفات هرکدام از طرفین قرارداد در این توسعه نقش مؤثری ایفا کند.

,

 

,

عضو منتخب شورای شهر کاشمر با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، افزود: یکی از بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تقویت رقابت پذیری است که در این زمینه قوه قضائیه می‌تواند با وضع قوانین ضد رانت‌جویی و جلوگیری از انحصارگری، بستر مناسب را برای توسعه اقتصادی فراهم کند.

,

 

,

این استاد اقتصاد دانشگاه خاطرنشان کرد: همچنین قوه قضائیه می‌تواند در جهت ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی که از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است، مؤثر واقع شود.

,

 

,

اعمی با اشاره به سایر اصول و پایه‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: از اصول دیگر اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است که در این راستا قوه قضائیه می‌تواند با تشویق به مصرف کالاهای داخلی در زیر مجموعه‌های خود، موجبات تقویت تولید داخلی را فراهم کند.

,

 

,

وی سپس به یکی از معضلات اساسی اقتصاد کشور یعنی فرار مالیاتی پرداخت و گفت: پرداخت مالیات به عنوان خونی است که در رگ‌های اقتصاد کشور تزریق می‌شود، بنابراین با توجه به حجم بالای فرار مالیاتی در کشور، این قوه قضاییه است که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در برخورد با متخلفان فرارهای مالیاتی ایفا کند.

,

 

,

عضو منتخب شورای شهر کاشمر  با تأکید بر لزوم شفاف سازی قوانین و مقررات و اطلاع رسانی صحیح در این مورد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقش‌هایی که قوه قضاییه می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند، در اعمال قوانین برای ارگان‌های دولتی در جهت شفاف‌سازی اقتصادی در معاملات و مناقصات است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه