اخبار داغ

نمایش آثار ترسیمی و تجسمی هنرمندان برجسته کشور در کیش

نمایش آثار ترسیمی و تجسمی هنرمندان برجسته کشور در کیش
نمایشگاه موزه خلیج فارس با ۳۲۰ اثر نقاشی و هنرهای تجسمی از ۴۵ هنرمند مطرح کشورتوسط گروه هنری فرا در موزه خلیج فارس کیش در حال برگزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، نمایشگاه و فروشگاه آثار هنرمای تجسمی و ترسیمی 45 هنرمند مطرح کشور از جمله هنرمندانی چون حسین محجوب، استاد فرد و استاد شاد در این نمایشگاه آماده بازدید علاقمندان به هنر است که تا 15 مرداد ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

ابراهیم رضوانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه موزه و نماد خلیج فارس یکی از کارهای ماندگاری است که توسط سازمان منطقه آزاد کیش بنا شده گفت: بی تردید در آینده این مکان محل رفت و آمد هنرمندان بسیاری از کشور خواهد بود که در سفر به کیش و در کنار تفریحات از آن بازدید خواهند داشت.

,

وی با اشاره به اینکه سازمان مسئول بستر سازی زمینه برگزاری نمایشگاه و فعالیت های هنری است اظهار کرد: بخش دولتی مسئولیت آماده سازی زیرساخت ها و زمینه ها برای فعالیت ها است و این بستری است که بخش خصوصی باید از آن استفاده کند.

,

رضوانی تاکید کرد: کسانی که درعرصه هنر و ارائه آثار هنری فعالیت می کنند به خوبی آگاهند که ابتدای راه یک جاده هموار نیست و مدت های طولانی کار و تلاش لازم است تا این مکان و آثار شناخته شود و برای آشنایی هنرمندان با این موزه و بهره برداری صحیح از آن حداقل باید 10 الی 15 نمایشگاه خوب برگزار شود تا مخاطبان داخلی و در طول زمان مخاطبان خارجی خود را پیدا کند.

,

وی با اشاره به اینکه این محل در نقطه ای دور از امکانات شهری واقع شده است، تاکید کرد: برای رشد و رونق این موزه باید در فضای اطراف آن مراکزی چون سالن های همایش و کنفرانس بزرگ،  محل های اقامتی و هتل ساخته شود تا این مکان تبدیل به یک مجموعه شده و در مرکز رفت و آمد و حضور مردم قرار گیرد در این صورت رشد قابل توجهی در آن شاهد خواهیم بود.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شاید از ابتدا به کاربری این مکان توجه زیادی نشده بود ،افزود: می توان با استفاده از فرصت ها و ظرفیت های این موزه به عنوان محلی برای رصد تنگه هرمز یا به عنوان رصدخانه از آن استفاده کرد.

,

وی افزود: با توجه به آثار و مجموعه های ارزشمندی که از آثار هنرمندان مطرح کشور در آن قرار دارد  اگر این نمایشگاه در شهری مانند تهران برگزار می شد بی تردید مملو از جمعیت بود.

,

این مسئول فرهنگی کیش با اشاره به نامگذاری سال به اشتغال و تولید ابراز کرد: ما اعتقاد داریم که هر هنرمند باید اثر هنری خود را تجاری سازی کرده و به نوعی در اقتصاد تاثیر گذار باشد به همین منظور کارگاه های کارآفرینی برای علاقمندان به هنر در کیش برپا شده است تا در نهایت با فروش آثار هنری علاوه بر امرار معاش تولیدات فاخری در آینده از آنان شاهد باشیم.

,

وی با بیان اینکه هنرمندان کیش می توانند در فضاهایی که برای آن ها اختصاص یافته فعالیت کنند افزود: در همه فرهنگسراها به ویژه فرهنگسرای سنایی برنامه های ویژه و خاص مانند نمایشگاه، کارگاه های آموزشی، نشست های ادبی و نقد و بررسی آثار هنرمندان جزیره با حضور هنرمندان مطرح کشور برنامه ریزی شده که به صورت هفتگی و ماهیانه در حال برگزار یاست.

,

رضوانی به سامانه هنرمندان نیز اشاره کرد و افزود: نزدیک به 700 هنرمند در 7 رشته هنری در این سامانه ثبت نام کرده و شناسنامه دار شده اند که هم اکنون در بخش های هنری مختلف در برنامه های کیش از آنان استفاده می شود.

,

وی تاکید کرد: در راستای ارتقاء سطح توانمندی هنرمندانی که در سامانه هنری کیش ثبت نام کرده اند برنامه های خاصی مانند کارگاه های آموزشی با استفاده از اساتید بزرگ کشور در رشته های مختلف مانند داستان نویسی و شعر نویسی نیز طراحی شده و هم اکنون در حال برگزاری است

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان یادآور شد: در سال گذشته با استقبال 900 نفری از جشنواره فیلم کوتاه موج، استقبال 1100 نفری با جشنواره شعر و سرود روبرو شدیم که حتی چند خارجی نیز آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده و در مسابقات شرکت کرده بودند.

,

وی با بیان اینکه در سال جاری پنج  جشنواره خوب هنری در کیش برگزار می شود افزود: جشنواره شعر و سرود، جشنواره داستان نویسی، جشنواره عکس، جشنواره فیلم کوتاه موج و جشنواره موسیقی در برنامه جشنواره های هنری امسال گنجانده شده است.

,

رضوانی با تاکید بر اینکه عنوان جشنواره های کیش باید به عنوان یک برند و نشان حفظ شود، افزود: تمامی جشنواره ها با عنوان کیش معرفی و برگزار خواهد شد اما لزوما مخاطبان ما کیشوندان نیستند و از سراسر کشور می توانند در این جشنواره ها شرکت کنند.

,

نمایشگاه آثار هنرهای ترسیمی و تجسمی تا 15 مرداد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 13 و عصرها از 17 تا 22 آماده بازدید علاقمندان به هنراست.

,

مجموعه موزه خلیج فارس کیش در غرب جزیره  با مساحت بیش از 3 هزار متر مربع و به طول 52 متر با 4 سالن گالری، آمفی تئاتر، بخش های اداری و کارگاهی، کافی شاپ به شکل دو صدف که مرواریدی در میان آن ها جای گرفته است به عنوان نماد موزه کیش ساخته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه