اخبار داغ

یادداشت؛

یادی از شهید مظلوم آیت الله بهشتی

یادی از شهید مظلوم آیت الله بهشتی
با هزاران دریغ و افسوس باید گفت؛ گوهر افکار متعالی شهید بهشتی، چه در حیات جسمانی و چه بعد از شهادت، همچنان ناشناخته مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ امروز، هفتم تیر است. سی و شش سال قبل در چنین روزی، یکی از ددمنشانه ترین جنایات تروریستی گروهک نفاق بر علیه انقلاب نوپای اسلامی رقم ‌خورد و سرچشمه تهران (دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی)، به قتلگاه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و یاران گرانقدر ایشان مبدل گشت. منافقان کوردل با این اقدام وحشیانه، شخصیت دانشمند و کم‌نظیری را از ملت ایران ستاندند که اندیشه و عمل مومنانه اش، در سالهای پرتلاطم نهضت امام(ره)، بهترین مددکار اسلام و ایران بود و تداوم بهره‌مندی از نگرش عمیق و فقاهت‌ پویای او می توانست زمینه های اجرای کامل منظومه افکار بلندش را که در قانون اساسی تبلور عینی یافت، تحقق بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, ؛,

با هزاران دریغ و افسوس باید گفت؛ گوهر افکار متعالی شهید بهشتی، چه در حیات جسمانی و چه بعد از شهادت، همچنان ناشناخته مانده است. اینکه چه عواملی باعث می شود تا برخی خواص جامعه، با چنین گنجینه ارزشمندی برخورد شعاری، مناسبتی و گزینشی نموده و انگیزه و علاقه ای به گسترش و تعمیق نظرات راهگشای شهید بهشتی در فقه حکومتی و... نداشته باشند، از دردهای بزرگی است که شاید مجال تبیین آن، فعلا فراهم نیاید اما این روزها که شاهد ثمرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بعضی سیاست گذاری های اشتباه هستیم، ضرورت بازخوانی تفکرات رهبران و طلایه داران انقلاب، بیش از همیشه احساس می گردد‌. حسن ختام‌ این ‌نوشتار، ذکر خاطره فرزند شهید بهشتی از آن مرد الهی، با اخلاص، بی ریا، حق طلب، صادق، منصف و ژرف اندیش است:

,

"جمله معروف پدرم را همه به یاد دارند که می گفت: من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم. بر همین اساس بود که ایشان برخوردهای دورویی و منافقانه را تحمل نمی کرد. در منزل هم بر راستگویی به ما خیلی تأکید می کرد و لذا ما هیچ وقت در بعضی از مسائلی که پیش می آمد نمی ترسیدیم اگر راست بگوییم چیزی علیه ما تمام بشود. تأکید ایشان این بود که همین که هستید باشید و همین که هستید را بگویید و نشان مردم بدهید و نترسید و ملاحظه دیگران را نکنید که خودتان نباشید. البته ادب را رعایت کنید ولی ملاحظه مردم باعث نشود صداقتتان را از دست بدهید."

,

شهاب الدین بنائیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه