اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم:

بیش از ۳۰ درصد واحدهای صنعتی در سال گذشته تعطیل بودند

بیش از  ۳۰ درصد واحدهای صنعتی در سال گذشته تعطیل بودند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم با اشاره به اینکه مشکل عمده شهرک های صنعتی مسئله برق و گاز می باشد، گفت: بیش از 30درصد واحدهای صنعتی در سال گذشته تعطیل بودند که از علت های آن کمبود نقدینگی، فقدان و یا اشباع بازار و مشکل تأمین مواد اولیه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرطیبی نژاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به برخی مشکلات و نیازهای شهرک های صنعتی استان قم، اظهار داشت: در استان قم 11 شهرک صنعتی داریم که هنوز زمین قابل واگذاری در 9 شهرک وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: شهرک صنعتی الغدیر در 55 کیلومتری شهر قم قرار دارد و به دلیل نزدیکی به شهر تهران مورد استقبال سرمایه گذاران از پایتخت کشور قرار گرفته و یکی از شهرک های نمونه است.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم با اشاره به اینکه 65درصد واحدها دارای فعالیت مستمر و مابقی تعطیل می باشند، گفت: علت تعطیلی واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی کمبود نقدینگی، فقدان و یا اشباع بازار و مشکل تأمین مواد اولیه هست.

,

وی اضافه کرد: یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار در امر صادرات ، بحث سنگ استان می باشد که واحدهای مهم این خوشه تعطیل می باشد که باید راه اندازی شود چرا که امکان ایجاد اشتغال فراوانی را فراهم می کند.

,

طیبی با اشاره به کمبود برق در شهرک های صنعتی، بیان داشت: یکی از چالش های شهرک های صنعتی استان قم کمبود 600 مگاوات برق است که باید وزارت نیرو این کمبود را جبران کند تا بتوانیم از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

,

وی ادامه داد: مشکل دیگر واحدهای صنعتی استان کمبود گاز به میزان 270 هزار مترمکعب بر ساعت در استان می باشد که باید برای تأمین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی تلاش کنیم.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم با اشاره به کمبود آب و زمین ، خاطرنشان شد: با توجه به وجود برخی مشکلات در این زمینه با کمبود آب به میزان 256 لیتر بر ثانیه مواجه هستیم، همچنین واگذاری زمین به کندی انجام می‌گیرد.

,

وی اضافه کرد: باید زمین های اطراف شهرک صنعتی برای توسعه این شهرک ها رزرو شد و این اراضی صنعتی به صورت پراکنده واگذار نشود؛  امسال 163 هکتار زمین به واحدهای صنعتی استان قم واگذار شده که باید زیرساخت های لازم را در شهرک های صنعتی ایجاد کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه