اخبار داغ

سرپرست اداره کل زمین‌شناسی لرستان:

پلدختر با داشتن ظرفیت گردشگری و نفتی بسیار شهرستان مغفول است/ طاقدیس های متعدد نفتی پلدختر بدون استفاده مانده اند

پلدختر با داشتن ظرفیت گردشگری و نفتی بسیار شهرستان مغفول است/ طاقدیس های متعدد نفتی پلدختر بدون استفاده مانده اند
سرپرست اداره کل زمین‌شناسی لرستان گفت: شهرستان پلدختر با داشتن طاقدیس های متعدد نفتی و گردشگری از مناطق مغفول لرستان که نیازمند توجه بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک احد الله فاضلی سرپرست اداره کل زمین‌شناسی لرستان با بیان اینکه نباید به پلدختر عنوان محروم را گذاشت بلکه باید آن را شهرستان مغفول نام برد اظهار داشت: در شهرستان پلدختر طاقدیس های نفتی متعددی وجود دارد که بر اساس مصلحت کشور از این منابع استفاده ای نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با اشاره به زمین لغزش سیمره عنوان کرد:طرح ژئو پارک بین المللی پلدختر از برنامه های مهم اکتشافی و زمین شناسی که برای رونق صنعت توریست مهم است.

,

 

,

این مسئول ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای ثبت ملی وجهانی این ژئوپارک را تهیه کرده ایم که نیاز به همت مسئولین و اختصاص اعتباراتی این امر را تحقق بخشید.

,

 

,

وی تصریح کرد: مسیر پلدختر- خرم آباد به دلیل جاذبه های متعدد طبیعی و کوهستانی که دارد می تواند به قطب گردشگری در جنوب لرستان تبدیل شود.

,

 

,

وی یادآورشد: غار کلماکره از آثار تاریخی شگفت انگیز استان وکشور که فاقد راه دسترسی و کمتر گردشگران از آن استفاده می کنند که نیاز این مسئله هم ساماندهی شود.

,

 

,

*علی مرادی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه