اخبار داغ

وزیر کار و رفاه اجتماعی در قزوین :

نرخ رشد اقتصادی کشور قابل قبول نیست/ قدرت خرید مردم باید افزایش یابد/ وضعیت کنونی شایسته ملت ایران نیست

نرخ رشد اقتصادی کشور قابل قبول نیست/ قدرت خرید مردم باید افزایش یابد/ وضعیت کنونی شایسته ملت ایران نیست
وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: وضعیت کنونی کشور شایسته نیست و باید نرخ رشد در همه زمینه‌ها را افزایش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری استان قزوین در استانداری اظهار کرد: جای خوشحالی است که در استان قزوین مسئله اجتماعی و مشکلات عمیق کارگری نداشتید و قالب پروژه‌های سال گذشته پیگیری شد که در این حوزه نمره قابل قبولی به قزوین تعلق می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,


وی در ادامه افزود: در انتخابات سال جاری با آرای مردم دولت استمرار پیدا کرد که این به پیشرفت برنامه‌ها کمک می‌کند و مردم گرایش خود را به استمرار برنامه‌ها نشان دادند. 

این مقام مسئول اذعان کرد: در انتخابات امسال مردم به استمرار یک نگاه رای دادند مخالفم که عده ای آرای دولت دوازدهم را سلبی می‌دانند. 

وی ادامه داد:بالای ۹۰ درصد آرای مردم به آقای روحانی تایید برنامه‌های دولت یازدهم بود که اجرا می‌شد و به امید به آینده رای داده شد، قالب مردم ایران به طور ایجایی به دولت روحانی رای دادند و این وظیفه ما در دولت را سنگین می‌کند. 

ربیعی عنوان کرد:کار کارشناسی از ویژگی‌های دولت یازدهم بود، مردم به عقلانیت رای دادند و زیرا ملت ایران از کار غیرکارشناسی که منابع به هدر می‌رفت، خسته شده بودند. 

وی ابراز کرد: در دولت دوازدهم حتی حق نداریم برای یک ریال پول هم تصمیم غلط بگیریم چون شرایط منابع مالی مناسب نیست. 

وزیر کار ابراز کرد: ما با اجماع باید کارها را پیش ببریم مشکلات عدیده ای در کشور وجود دارد و منطقه ناآرام شرایط کار را پیچیده می‌کند. 

وی بیان کرد: افزایش قدرت خرید مردم باید مورد توجه قرار بگیرد که این موضوع با مدارای بزرگ قابل حل است، ما مشکلات بزرگ کشور را با اجماع و مدارا جلو بردیم. 

این مقام مسئول گفت: یکی از خصوصیات دولت سخت کوشی بود که باید در آینده بیشتر ادامه یابد، ما نمی‌توانیم به اندازه گذشته‌ها کار کنیم، سخت کوشی در سایه عقلانیت مشکلات اجتماعی و اقتصادی ما را حل می‌کند برخی مشکلات را ما پشت فرمان نشستیم و به دره پرت کردیم. 

وی عنوان کرد: کشور به استمرار ۲۰ساله یک برنامه عقلانی نیازمند است، زیرا در شاخص‌های بزرگ متوسط نرخ گذشته شایسته نیست، در حوزه کاهش فقر باید به شاخص‌های بهتری دست پیدا کنیم. 

ربیعی یادآور شد: دولت در حوزه سیاست خارجی فضا را آماده کرده است و هم اکنون در یک کارزار هستیم، عده ای ذوق می‌کنند کسی از خارج از کشور ما را تهدید می‌کند، برای اینکه بگویند دولت قدم اشتباهی برداشت.

وی ادامه داد: ما باید در فضای بین الملل جایگاه سرمایه گذاری کشورمان را تقویت کرده و سرمایه گذار خارجی جذب کنیم؛ امروز ۳میلیارد تومان در حوزه پتروشیمی یک شغل ایجاد می‌کنند متاسفانه دوران ریزش نیرو به دولت یازدهم خورد و حوزه‌های تولیدی یک شبه آسیب نمی‌بینید.

وزیر کار تصریح کرد: متاسفانه پنجره جمعیتی دهه شصت پاسخ مناسبی در دهه هشتاد نگرفت و در دهه ۹۰ وارد دانشگاه‌ها شد و از دولت یازدهم درخواست شغل داشت. 

وی تاکید کرد: دولت دو برنامه در بحث بیکاری و رفع فقر مطلق دارد که برنامه ریزی در این حوزه‌ها خواهیم داشت، گروهی که قابلیت توانمندسازی ندارند که درآمدهای آنها را افزایش می‌دهیم. 

این مقام مسئول گفت: یک سری از محرومان جامعه توانمندی نسبی دارند که در بیمه‌ها یا درآمدی یا شغل چندروزه برایشان تعریف شود، گروه سوم هم توانمندسازی یکی از اعضای خانواده است. 

وی در پایان گفت: در این دوران ایجاد اشتغال و رفع بیکاری مشکل اصلی کشور است و باید امنیت شغلی کارگران فراهم شود. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه