اخبار داغ

عبدالرضا مصری:

رئیس جمهور را در انتخاب کابینه آزاد بگذارید/ روحانی باید در پایان کار پاسخگوی مردم باشد

رئیس جمهور را در انتخاب کابینه آزاد بگذارید/ روحانی باید در پایان کار پاسخگوی مردم باشد
عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: گروه های سیاسی به دنبال سهم خواهی در کابینه دوازدهم نباشند چرا که شخص رئیس جمهور در پایان کار دولت باید پاسخگوی مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از «تیتریک»،عبدالرضا مصری عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تیتر یک با اشاره به فشار جریان های سیاسی بر رئیس جمهور برای سهم خواهی در کابینه دوازدهم گفت: همه باید قانون را رعایت کنند و هر کسی حدود خود را بداند، در قانون اساسی اختیار انتخاب اعضای کابینه با شخص رئیس جمهور است و در جایی نیامده که رئیس جمهور باید در مورد تعیین کابینه نظرات احزاب و گروههای سیاسی را بپذیرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,


وی با اشاره به اختیارات روسای قوای سه گانه در قانون اساسی اظهار داشت: همانطور که اختیار انتخاب کابینه بر عهده رئیس جمهور است، اختیار رای اعتماد به کابینه بر عهده نمایندگان مجلس می باشد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: هیچ کس تحت هیچ عنوانی نمی تواند با فشارهای سیاسی برتصمیمات رئیس جمهور تاثیرگذارد و وی را ملزم به انتخاب افرادی برای حضور در کابینه نماید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور به واسطه آرایی که از مردم دریافت کرده باید پاسخگوی آن ها باشد افزود: وی باید شخصا در انتخاب اعضای کابینه به جمع بندی برسد چرا که طبیعتا در آینده در صورت عدم توفیق کابینه، باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود و معضل تورم وبیکاری افزود: رئیس جمهور باید کابینه کارآمدی را برگزیند چرا که مسیر دشواری پیش رو دارد و باید کابینه در راستای رفع مشکلات مردم حرکت با شتاب و مطمئنی داشته باشد.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما مردم به شخص رای میدهند و آرای خاکستری تعیین می کند که چه کسی رئیس جمهور شود،تصریح کرد: احزاب و گروه ها نقش تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نداشته اند چرا که مردم از گروه ها و جریان های سیاسی پیروی نمی کنند بلکه می کوشند به کارآمدی اشخاص رای می دهند.

عضو فراکسیون ولایی افزود: بعد از انتخابات،  مردم به دنبال تغییر شرایط هستند لذا رئیس جمهور باید در چینش کابینه دقت کافی داشته باشد چرا که می بایست در مقابل رهبری، مردم و مجلس پاسخگوی عملکرد کابینه خود باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی شود اختیار در دست احزاب باشد و مسئولیت بر عهده رئیس جمهور، اظهار داشت: باید جریان ها اجازه دهند رئیس جمهور در فضای آرام بتواند بهترین تصمیمات را اتخاذ کند و در پایان دولت بتواند پاسخگوی عملکرد خود باشد.   

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه