اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی شهرستان دالاهو خبر داد:

مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در دالاهو

مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در دالاهو
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو از مهار به موقع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع با همکاری نیروهای امداد رسان هلال احمر در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی تاسه در گفتگو با خبرنگار مهر،  از آتش سوزی وسیع جنگل‌ها و مراتع در مناطق میان تنگ وحریر از توابع شهرستان دالاهو خبر داد، که با اطلاع رسانی سریع واقدام به موقع نیروهای امدادی  آتش سوزی به بحران جبران ناپدیر تبدیل نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: عصر روز گذشته پنجشنبه توسط اطلاع دیده بان منطقه با شماره ۱۵۰۴  امداد جنگل از وقوع آتش سوزی در منطقه دالاهو اطلاع پیدا کردیم، که بلافاصله نیروهای امدادی منابع طبیعی شهرستان دالاهو با همکاری نیروهای امداد رسان هلال احمر شهرستان دالاهو، جهاد کشاورزی و راه با اقدام به موقع و سریع بعد از ۲ساعت آتش سوزی مهار وتحت کنترل درآمد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو تاکید کرد: آتش سوزی در جنگلها طبیعی است و اگر به موقع برای مهار آن اقدام شود تبدیل به بحران و آسیب جبران ناپذیر نمی شود.

تاسه در ادامه سخنانش از حضور۱۰ نفر دیده بان در منطقه دالاهو خبر داد که به صورت شیفتی خدمات رسانی دارند و کیشیک اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو از ۸ صبح تا ۸ شب خبر داد و افزود: در شب گذشته به علت شیب جنگل مجددا سه بار آتش شعله ور شد که با وجود حضور نیروها در منطقه سریعا نسبت به خاموشی آتش اقدام شد و هم اکنون نیز نیروهای مستقر در منطقه آماده مقابله با هر گونه شعله ور شدن آتش در منطقه هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو آتش سوزی جنگل ها را خصوصا در فصل تابستان و بالا بودن دمای هوا طبیعی دانست و از عوامل دیگر آتش سوزی در جنگلها را عامل انسانی دانست که اکثرا به صورت غیر عمدی است.

 وی از گردشگران خواست چنانچه اقدام به بر افروختن آتش دارند از خاموش شدن کامل آن قبل از ترک منطقه اطمینان حاصل کنند.

تاسه از عموم مردم درخواست کرد به محض مشاهده دود نیروهای امداد جنگل را از وجود آتش سوزی با شماره تماس۱۵۰۴ مطلع کنند، تا با اقدام به موقع وسریع نسبت به مهار آتش اقدام شود.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو مساحت و میزان خسارت آتش سوزی بعد از محاسبه با دستگاه GPS  به اطلاع عموم می رسد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در دالاهو
,
مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در دالاهو
, مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در دالاهو,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه