اخبار داغ

​دانش آموختگان را به سمت توسعه گردشگری سوق دهید

​دانش آموختگان را به سمت توسعه گردشگری سوق دهید
مدیر شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایران گفت: دانش آموختگان در هر رشته تحصیلی که هستند می توانند برای توسعه صنعت گردشگری ورود پیدا کرده، طرح و ایده دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی دیانی مدیر شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ با اشاره به اینکه ایران یک کشور کوهستانی است بیان داشت: ما آن طور که باید از ظرفیت گردشگری کوهستانی آن استفاده نمی کنیم.

وی با بیان اینکه رفتینگ زاینده‌رود چهارمحال و بختیاری را می توان تبدیل به یک گردشگری ورزشی کرد اذعان داشت: این استان می تواند مسابقات رالی دوچرخه سواری استقامت را در این استان راه اندازی کند.

دیانی با بیان اینکه طبیعت گردی، بوم گردی ورزشی و انواع گردشگری که مزیت نسبی را خداوند در این استان قرار داده عنوان کرد: از ظرفیت های خدادادی گردشگری در کل کشور و در این استان استفاده نشده است.

وی افزود: صنعت گردشگری در این استان به تازگی شکل می گیرد که در هین راستا می توان پروژه های مختلف گردشگری را در استان شکل داد.

دیانی عنوان کرد: دانش آموخته های این استان فارغ از اینکه در چه رشته ای تحصیل کرده می تواند وارد صنعت گردشگری شوند و در حوزه های مختلف کار کند.

وی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری جایی است که گردشگری طبیعت گردی آن زیاد است اذعان داشت: دانش آموخته های این استان در هر رشته تحصیلی که هستند در صنعت گردشگری ورود پیدا کنند و آن را توسعه دهند.

دیانی ادامه داد: فارغ التحصیلان کشاورزی در گردشگری کشاورزی، عمران در ساخت هتل ها و مجتمع های بین راهی، اقتصاد، پزشکی و... هر کدام می توانند ایده ای برای توسعه صنعت گردشگری ارائه دهند و ما نیز از آن ها حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسئله بیکاری در جامعه اظهار کرد: اگر بیکاران در عرصه گردشگری ورود پیدا کنند، با زدن اکوکمپ می توانند به راحتی شغل ایجاد کنند.

دیانی با اشاره به اینکه افراد می توانند مکان های مختلف گردشگری را در این استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شناسایی کنند خاطرنشان کرد: این استان دارای جنگل‌های زیبایی است که جوانان جویای کار و شغل می توانند با شناسایی و ارائه طرح گردشگری و تبدیل کردن آن به اقامتگاه جنگلی نه تنها شغل برای خود ایجاد کرده بلکه در توسعه گردشگری استان نیز سهیم باشند.

وی تاکید کرد: ما با اجرای چنین طرح هایی موافقت می کنیم و آن ها را حمایت کرده تا بتوانند تسهیلات بگیرند و اقامتگاه های جنگلی، کوهستانی و... را در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی کنند.

دیانی با اشاره به اینکه فضا و امکانات برای توسعه گردشگری گسترده است تاکید کرد: جوانان به راحتی می توانند از این ظرفیت برای ایجاد شغل استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه