اخبار داغ

کم شدن مخارج خانواده با کشت سبزیجات+ تصاویر

کم شدن مخارج خانواده با کشت سبزیجات+ تصاویر
چرامی ها کاشت این محصولات را عموما در خانه انجام می دهند و بر این عقیده و باورند که اقتصاد مقاومتی را باید از خویش شروع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چرام ،گرچه برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند مدیریت اقتصادی برای از ما بهتران است و آنها معمولا همه درآمدشان را صرف امور مهم زندگی می‌کنند و هیچ وقت مازادی از حقوقشان باقی نمی‌ماند که بخواهند آن را پس‌انداز کنند، اما باید گفت که علم مدیریت اقتصاد خانواده تنها محدود به خانواده‌های ثروتمند و مرفه نیست، بلکه برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه که اتفاقا همیشه دخل و خرجشان با هم همخوانی ندارد، کاربردی و مفیدتر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  چرام,

حال غنی باشید یا جزو افرادی محسوب شوید که به قول خودتان، به زور دست‌تان به دهانتان می‌رسد، باید بپذیرید اگر شما ماهیانه میلیاردها تومان درآمد هم داشته باشید اگر علم مدیریت اقتصادی ندانید بی‌تردید پس از گذر مدت زمانی کوتاه، داشته‌هایتان را به جای افزایش کم خواهید کرد و این مهم نه‌تنها شایسته هیچ فردی نیست، بلکه هیچ کس نیز، خواهان چنین وضعیتی در اقتصاد زندگی‌اش نخواهد بود.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

برنامه‌ریزی برای آینده زندگی، به‌عنوان یک رکن مهم و اساسی، در تمامی خانواده‌‌ها مطرح است. در بطن سیستم اقتصادی خانواده، هرگز نمی‌توان خانواده و اقتصاد را از هم مجزا دانست، به همین دلیل زمانی که برای هریک از آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم، ناگزیر هستیم دیگری را نیز مورد توجه قرار دهیم، در این راستا می‌توان اذعان کرد که توجه به نیاز و خواسته‌های آینده خانواده و همچنین شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای اقتصادی خانواده بسیار حائز اهمیت است.

, .,

اقتصاد‌دانان معتقدند انجام این کار مساعدت تمامی اعضای خانواده را می‌طلبد که می‌توان با ایجاد جلسات خانوادگی بر هر یک از این موارد متمرکز شد.

,

نقش فرزندان به‌عنوان یکی از مصرف‌کنندگان عمده و همچنین جایگاه آنان در آینده اقتصاد خانواده‌ها، مبین این امر است که باید به آموزش صحیح و هدایت فرزندان در مدیریت اقتصادی خانواده توجه ویژه‌ای مبذول داشت. بی‌گمان فرزندان در مدیریت اقتصادی خانواده جایگاه بس مهمی دارند که با ارائه آموزش‌های لازم به آنان و ارتقای سطح عمومی دانش اقتصادی اعضای خانواده می‌توان زمینه خوبی برای تصمیم‌گیری‌های صحیح اقتصادی ایجاد کرد. بی‌تردید با رهبری صحیح و به جا در اقتصاد خانواده، می‌توان خصوصیات جمع‌گرایی، صرفه‌جویی، مسئولیت‌پذیری، صداقت، دلسوزی و دیگر خصوصیات مثبت را رشد و پرورش داد.

, .,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

متخصصان علوم اقتصادی معتقدند هدایت فرزندان در مسیر شناخت مسائل، مشکلات، محدودیت‌ها و کمبودهای اقتصادی می‌تواند در واقعیت‌نگری و همچنین در اصلاح رفتار مالی آنان نقش مهمی ایفا کند. تعامل مناسب و روحیه همکاری بین اعضای خانواده از یک سو و اولویت‌بندی نیازهای اقتصادی از سوی دیگر موجب تقویت و سلامت اقتصاد خانواده می‌شود.

,

با این وجود در شهرستان چرام نیز با الگوگیری از اقتصاد مقاومتی به کاشت سبزی خوراکی پرداخته اند.

,

چرامی ها کاشت این محصولات را عموما در خانه انجام می دهند و بر این عقیده باورند که اقتصاد مقاومتی را باید از خویش شروع کرد.

, .,

روح الله از جوانان چرامی است که با اشاره به کاشت محصولات خوراکی حتی در فضای خالی از خانه بیان کرد: شاید برای برخی ها این مطلب که باید شرایط یک شغل فراهم باشد تا درآمد زایی شود،مهم باشد اما با کاشت کوچکترین مورد در خانه می توان به اقتصاد خانواده کمک مناسبی کرد.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

وی افزود:ما در فضای خانه نیز به کاشت سبزی پرداخته ایم که علاوه بر علاقه به این کار، باعث کم شدن مخارج خانه هم می شود.

,

مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی نیازمند علم و آگاهی است و بی‌تردید فقدان توانایی‌های لازمه، مبین ضعف دانش در این باب است؛ چه بسا بسیار مشاهده است که علت زیربنایی بسیاری از هرج و مرج‌های موجود در اقتصاد خانواده‌های ایرانی، نتیجه مستقیم عدم شناخت و آگاهی از علم اقتصاد است، با اندک تاملی می‌توان متوجه این امر شد که بعضا برخی از مدیران اقتصادی خانواده‌ها به تنهایی نمی‌توانند از عهده انجام این مهم برآیند و به موجب آن نیز، خانواده‌هایشان را با مسائل و مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه می‌سازند.

, .,

افزایش سطح دانش اقتصادی خانواده، یکی از طرق مواجهه با این مساله است. امروزه منابع و مراجع بسیاری با موضوع اقتصاد خانواده وجود دارد، اگرچه به مدد تکنولوژی و فناوری‌های نوین اطلاعاتی نیز، می‌توان در زمینه اقتصاد کسب اطلاعات کرد، اما باید به یقین پذیرفت که برگ برنده، شناخت مرجع معتبر و شایسته‌ای است که با مراجعه و کسب مشاوره صحیح از آن بتوان گامی بلند در مسیر مدیریت اقتصادی خانواده برداشت.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

از منابع بالقوه اطلاعات و مشاوره می‌توان به کارشناسان اقتصادی، اعضای خانواده، همکاران شغلی و دوستان و آشنایان موفقی اشاره کرد که هر یک به نوبه خویش توانسته‌اند در این زمینه کسب موفقیت کنند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه