اخبار داغ

اعضای سابق فراکسیون زنان مجلس:

طرح پیشنهادی فراکسیون زنان مجلس خلاف قانون است/ حذف اذن همسر برای خروج از کشور مغایر با موازین شرعی است

طرح پیشنهادی فراکسیون زنان مجلس خلاف قانون است/ حذف اذن همسر برای خروج از کشور مغایر با موازین شرعی است
فراکسیون زنان مجلس در تلاش است تا طرحی را در مجلس به تصویب برساند که بر اساس آن به دنبال حذف شرط اذن ولی و همسر برای دریافت پاسپورت و خروج زنان از کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، فراکسیون زنان مجلس مدتی‌ است پیگیر جدی طرح حذف شرط اذن ولی و همسر به منظور اخذ پاسپورت برای زنان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این درحالی است که ماده 18 قانون گذرنامه صدور پاسپورت برای زنان متأهل را منوط به اجازه همسر و دختران جوان را براساس اجازه ولی مانند پدر می‌داند همچنین ماد‌‌‌ه ۱۹ این قانون نیز بیان می‌د‌‌‌ارد‌‌‌ اگر کسانی که به موجب ماد‌‌‌ه قبل، ‌از اجازه‌ شان برای صدور پاسپورت عد‌‌‌ول کنند‌‌‌، از خروج د‌‌‌ارند‌‌‌ه گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط می شود.

,

تلاش فراکسیون زنان برای تصویب این طرح در حالی است که بسیاری از نیازهای اساسی این قشر در جامعه با بی توجهی مسئولین و قانون گذاران مواجه شده است.

,

در همین خصوص؛ خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرآت با اعضای سابق فراکسیون زنان مجلس به گفتگو پرداخت که شرح این گفتگو در ادامه می آید؛

,

طرح پیشنهادی فراکسیون زنان مجلس خلاف قانون است

, طرح پیشنهادی فراکسیون زنان مجلس خلاف قانون است ,

لاله افتخاری سخنگوی سابق فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  طرح حذف شرط اذن ولی و همسر به منظور اخذ پاسپورت برای زنان با شرع مقدس مغایرت دارد، گفت: ملاک و معیار قوانین شرع مقدس است و ما در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و طرح ها باید متناسب با قوانین شرع باشد.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این طرح قطعا با قانون هم مغایر است و به نفع کسی هم نیست.

,

وی با بیان اینکه اقداماتی که در حوزه زنان و خانواده صورت گیرد خوشحال می شویم، افزود: اگر اقدامی سبب سست شدن پایه های خانواده شود باید جلوگیری آن را بگیرند.

,

افتخاری با تاکید براینکه در مجلس باید طرح هایی مطرح شود که ضرورت دارد، گفت: در کشور بحث های مهم تری وجود دارد که پیگیری شود و این طرح ها زیاد مهم نیست چرا که زمان مجلس نیز بخاطر طرح بیخود گرفته می شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید طرح جامعیت هدف داشته باشد تا از مشکلات مردم گره گشایی کند، بیان کرد: خروج بدون اجازه همسر فقط چند مخاطب دارد و ضرورت نیز ندارد که در مجلس تصویب شود.

,

عضو سابق فراکسیون زنان مجلس با اشاره به فشارهای مجامع بین المللی در تصویب این طرح گفت: برخی از مسئولان دولت، مسئول اجرای تساوی جنسیتی می شوند که در منطقه برای اجرایی شدن اهدافشان روی آنها فشار می آورند.

,

سخنگوی سابق فراکسیون زنان مجلس همچنین تصریح کرد: باید نمایندگان در تصویب طرح ها توجه داشته باشند چرا که آنها نمایندگان جمهوری اسلامی هستند و نباید تحت تاثیر مجامع بین المللی قرار گیرند بلکه باید با خود باوری و سربلندی احکام اسلام را پیاده کنند.

,

حذف اذن همسر برای خروج از کشور مغایر با موازین شرعی است

, حذف اذن همسر برای خروج از کشور مغایر با موازین شرعی است,

 نیره اخوان بیطرف عضو سابق فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه هر طرحی که باعث استحکام بنیان خانواده شود باید تلاش کنیم که آن طرح به تصویب برسد، گفت: اگر طرحی که بر علیه خانواده باشد نباید آن تصویب شود.

,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف اذن همسر به منظور اخذ پاسپورت زنان گفت: نمایندگان باید در مواردی با پیدا کردن مصادیقی بتوانند مشکل را حل و از بابت قانونی چاره جویی کنند.

,

اخوان بیطرف با اشاره به اینکه اجازه همسر، شرعی است، بیان کرد: حذف اذن همسر با سبک زندگی اسلامی مغایرت دارد.

,

وی با بیان اینکه باید در برخی مواقع حقی برای خانم ها در نظر گرفته شود، اظهار کرد: خانم ها در شرایط خاص مانند تحصیل در خارج از کشور و یا سفرهای زیارتی از طریق دستگاه قضایی مجوز بگیرد یا در زمان عقد در شرایط ضمن عقد بیاورند که مشکلی ایجاد نکند.

,

عضو سابق فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه این مسئله از نظر شرعی جایز نیست و کاملا بر ضد قانون است، تصریح کرد: شورای نگهبان مانع  طرح هایی که با شرع و اسلام مغایرت داشته باشد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه