اخبار داغ

سرپرست کمیته امداد قرچک خبر داد:

بهره‌مندی کودکان دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد قرچک

بهره‌مندی کودکان دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد قرچک
کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه با حمایت کمیته امداد قرچک از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد رضا غضنفری ، سرپرست کمیته امداد قرچک در گفت‌وگو با قرچک آنلاین اظهار داشت: سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند از این‌ رو کمیته امداد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین,

وی با بیان این‌که ماهیانه سبد کالا تحویل خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به سوء تغذیه می‌شود؛ گفت: خانواده‌های دارای کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می‌کنند.

,

سرپرست کمیته امداد قرچک گروه هدف در طرح تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه را  افراد کمتر از شش سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه با حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به‌صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.

,

وی با بیان این‌که با اجرای این طرح کودکان کمتر از شش سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال توسط این نهاد با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینهٔ تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینهٔ الگوی تغذیه مناسب، تغذیه و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

,

غضنفری بیان داشت: شناسایی کودکان کمتر از شش سال دچار مشکل سوء تغذیه توسط خانه‌های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می‌شود و از آنجایی که تعداد زیادی از این کودکان با حمایت امداد نیستند سیاست‌های این نهاد به سمتی پیش می‌رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

,

وی در پایان گفت: سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد؛ عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه