اخبار داغ

گزارشی از غربی ترین نقطه تهران؛

نمایشی از فرسخ ها تبعیض در کنار گوش پایتخت نشین ها / حقوق شهروندی برای عده ای خاص و نه برای همه

نمایشی از فرسخ ها تبعیض در کنار گوش پایتخت نشین ها / حقوق شهروندی برای عده ای خاص و نه برای همه
دهستان اخترآباد روستایی محروم است که نه در مرز های دور افتاده کشور و نه در هزاران کیلومتر دور تر از پایتخت زندگی قرارگرفته است. فاصله آن تا پایتخت حدود 55 کیلومتر است .فاصله مسافتی اندک با نمایشی از فرسنگ ها تبعیض در کنار گوش پایتخت نشین ها .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقتدار ملارد، دهستان اخترآباد روستایی محروم با مردمی مظلوم که از امکانات اولیه زندگی کمترین سهم را از سفره انقلاب دارند و در اوج غارت بیت‌المال توسط نزدیکان برخی از سیاستمداران همچنان همان پابرهنگان و مستضعفانی هستند که حضرت امام خمینی (ره) در باره آن‌ها فرمودند صاحبان اصلی این انقلاب‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقتدار ملارد، ,

, ,

در تفکر لیبرالیسم با حرکت جامعه به سوی توسعه ، توسعه در ابعاد مختلف از قبیل وضعیت معیشت، بهداشت و درمان و دستیابی به سطوح بالای رفاه مادی و معنوی به نفع سرمایه داران و به ضرر ضعیفان جامعه پیش می رود . اما آنچه در حکومت اسلامی در تعریف توسعه جوامع اسلامی مطرح است خلاف این تفکر است و بیان می شود اگر قرار است در جامعه در سطوح مختلف توسعه و بهبود حاصل شود ، باید با عدالت انجام بگیرد .

,

مقام معظم رهبری در خصوص توسعه جامعه اسلامی در سخنرانی های خود به نکات مهمی اشاره دارند که می توان این گونه نتیجه کرد که جامعه ای توسعه یافته خواهد بود که سطح خدمات رسانی به شهروندان در سطح مطلوبی باشد. هدف حکومت در اسلام خدمت رسانی به مردم است . بنابراین جامعه پیشرفته اسلامی جامعه ای است که سطح این خدمات ارائه شده از یک حد استاندارد و مطلوبیتی برخوردار باشد. چگونگی خدمات حمل و نقل خدمات امنیتی و قضایی خدمات آموزشی درمانی ورزشی فرهنگی و انطباق این خدمات با معیارهای استاندارد ابزار دیگری برای سنجش جامعه پیشرفته است . برای تحقق توسعه موردنظر باید ابعاد گوناگون خدمات رسانی به شهروندان با ساماندهی و مدیریت کارآمدی مناسب به سطح استانداردهای موردنظر برسد.

,

جامعه پیشرفته موردنظر رهبر انقلاب اسلامی جامعه ای است که به سبب توسعه در ابعاد مختلف از قبیل وضعیت معیشت تغذیه بهداشت و درمان اشتغال و دستیابی به سطوح بالای رفاه مادی و معنوی امید به زندگی بیشتر شده و متوسط طول عمر مفید افزایش می یابد.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدند باید توسعه ای طراحی شود که نتیجه آن گسترش اشتغال بدون تبعیض باشد. اگر اشتغال در سایه توسعه بدون تبعیض گسترش یافت فقر از جامعه ریشه کن و بخش زیادی از فساد نیز مهار می شود بنابراین توسعه ای مطلوب رهبری نظام است که بتواند با رفع بیکاری با فقر و فساد و تبعیض مقابله کند.

,

و اما تصاویر زیر نمایشی از زندگی مردمی است که نه در مرز های دور افتاده کشور و نه در هزاران کیلومتر دور تر از پایتخت زندگی می کنند . اینجا روستاهای دهستان اخترآباد از توابع شهرستان ملارد است غربی ترین منطقه استان تهران که فاصله آن تا پایتخت حدود 55 کیلومتر است .فاصله مسافتی اندک با  نمایشی از فرسخ ها تبعیض در کنار گوش پایتخت نشین ها .

,

, , , , , , , ,

مردم روستا های اخترآباد امروز در همسایگی پایتخت دورانی شبیه دوران قحطی زدگی را تجربه می کنند . این مردم نه تنها از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار نیستند بلکه در سختی نبود امکانات اولیه زندگی از جمله آب آشامیدنی نیز رنج می برند . به نظر می رسد از حقوق شهروندی تنها نسیبی که به این مردمان رسیده است فقط شعار دولتی بوده و بس . اما با غیرت خود همچنان به تولید محصولات دامی و کشاورزی که پیشه  اجدادشان بوده ادامه می دهند و عزت مندانه برای مردم کشورشان ایران محصولات دامی و کشاورزی  تولید می کنند .

,

و اما در دوران شعار زندگی دولت و در بهبوهه مشکلات اقتصادی کشور ظاهرا باید باز هم کار انقلابی و جهادی راه گشای مشکلات مردم است. گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در قالب پنج تیم عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان و سلامت و همچنین اقتصادی متشکل از 300 جهادگر دانش آموز ، دانش جو و متخصص به دهستان اخترآباد از توابع شهرستان ملارد اعزام و مشغول فعالیت های جهادی هستند.

,

پروژه های ساخت مخزن آب و لوله کشی آب آشامیدنی به طول بیش از ۶ کیلومتر ، ساخت یک واحد مسکونی در راستای محرومیت زدایی، پارک بازی کودکان، زمین فوتبال جوانان، محوطه سازی و مرمت مسجد جامع حضرت سیدالشهدا(ع) روستا و فضای سبز به متراژ یک هکتار از دیگر پروژه های طراحی و اجرا شده توسط سپاه پاسداران در ماه های اخیر در دهستان اخترآباد است .

,

گروه های جهادی اخیر نیز در ادامه اهداف پروژه های محرومیت زدایی سپاه در این منطقه به فعالیت های جهادی مشغول هستند .

,

 

,   , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه