اخبار داغ

در پاسخ به عصر اترک عنوان شد:

عدم ورود سرمایه خارجی، علت ابطال مجوز سرمایه گذار خارجی پروژه کالی مانی

عدم ورود سرمایه خارجی، علت ابطال مجوز سرمایه گذار خارجی پروژه کالی مانی
یک کارشناس مطلع اقتصادی و سرمایه گذاری کشور گفت: عدم ورود سرمایه سرمایه گذار خارجی به کشور برای اجرای پروژه نفت کالی مانی در خراسان شمالی در مهلت قانونی شش ماهه اش، موجب ابطال مجوز سرمایه گذار خارجی این پروژه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، این کارشناس مطلع اقتصادی و سرمایه گذاری کشور در این باره اظهار کرد: از هنگامیکه مجوز سرمایه گذار خارجی برای یک پروژه صادر می شود، شش ماه به سرمایه گذار یا سرمایه گذاران خارجی مهلت داده می شود که سرمایه شان را برای اجرای پروژه به کشور وارد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

وی در ادامه افزود: هنگامیکه مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر می شود، به آن معنا است که دولت سرمایه سرمایه گذار خارجی را در مقابل ریسک سیاسی بیمه و گارانتی کرده است.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه نفت کالی مانی در خراسان شمالی، مجوز سرمایه گذاری خارجی برای ورود سرمایه سرمایه گذار خارجی این پروژه در 24 آبان ماه سال 95 صادر شده بود و سرمایه گذار خارجی تا 24 تیر ماه امسال برای ورود سرمایه اش به کشور به منظور سرمایه گذاری در این پروژه مهلت داشت، عنوان کرد: مهلت قانونی شش ماهه برای این مجوز به پایان رسید.

,

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ مستنداتی مبنی بر ورود این سرمایه خارجی از سوی سرمایه گذار خارجی اش ( شرکت اسپانیایی سولار سیلیکون جی ان بی اچ ) به کشور ارائه نشد، بنابراین این مجوز ابطال شد.

,

با این وجود، وی با با یادآوری این مطلب که جذب سرمایه گذار خارجی و ورود سرمایه سرمایه گذار خارجی به کشور برای اجرای این پروژه می بایست از طریق شرکت سیماتک انجام می شد، عنوان کرد: هنوز جواز تاسیس شرکت سیماتک برای اجرای این پروژه اعتبار دارد و این شرکت مهلت دارد تا برای جذب سرمایه گذار جدید اقدام کند.

,

به گزارش عصر اترک، مبلغ سرمایه گذاری خارجی پروژه نفت کالی مانی در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی دو میلیارد و 842 میلیون و 767 هزار یورو برآورد شده بود تا برای اجرای این پروژه صرف شود.

,

بر اساس این گزارش، این سرمایه خارجی 99.9 درصد از کل سرمایه گذاری این پروژه را شامل می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه