اخبار داغ

برای اولین بار باحضور ۴ استان شمالی کشور در گرگان؛

جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" در گلستان برگزار می‌شود

جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" در گلستان برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری برای نخستین بار در استان گلستان با حضور هنرمندان 4 استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهارکرد: بهترین غذاهای سنتی و محلی توسط برترین سرآشپزهای شمال کشور در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان ارائه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی افزود: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری برای نخستین بار در استان گلستان و به میزبانی شهرستان گرگان با حضور هنرمندان 4 استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین  با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از  11 تا 13 مرداد ماه 1396 به‌مدت 3 روز در دانشگاه آزاد گرگان برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

,

کریمی محور‌های جشنواره را مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، و موسیقی و آئین‌های مرتبط با غذا اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای توسعه گردشگری فراهم می‌کند و هر  منطقه با غذاهایش شناخته می‌شود و گردشگران یک سفر را با خاطره‌هایی که از مناطق و غذاهای آن استان دارند یاد می‌کنند، بنابراین غذا در رشد گردشگری تأثیری انکارناپذیر دارد.

,

گفتنی است ؛ جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در استان گلستان، شهرستان گرگان، بلوار شهید کلانتری، خیابان دانشگاه، مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه