اخبار داغ

تولیت آستان امامزاده صالح(ع) تشریح کرد:

نقش مهم والدین در زنده نگه داشتن محیط خانه برای دختران/ دختران امروز؛ معلم‌های تربیتی فردا

نقش مهم والدین در زنده نگه داشتن محیط خانه برای دختران/ دختران امروز؛ معلم‌های تربیتی فردا
تولیت امامزاده صالح(ع) دختران امروز را معلم‌های تربیتی فردا دانست و گفت: پدران و مادران باید محیط خانه را برای دختران زنده نگه دارند تا آن‌ها به محیط خارج از خانه توجه نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تهران نیوز، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با جایگاه دختران اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) چندین مرتبه در وصف دخترشان، حضرت زهرا(س)‌ فرمودند که «فداها ابوها» یعنی «پدرش به فدایش باد».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی افزود: این سخن حضرت محمد(ص)‌ بیانگر احترام متقابل پدر و دختر است. نکته‌ مهمی که دختران ما باید به آن توجه داشته باشند این است که دختر، جایگاه و شان خانه و خانواده‌اش را باید درک کند.

,

تولیت آستان امامزاده صالح(ع) در ادامه یادآور شد: دختران در آینده به مادرانی تبدیل می‌شوند که باید فرزندانشان را تربیت کنند. دختران در واقع همان معلم‌های آینده هستند که باید فرزندانی را تربیت کنند. بهترین مورد برای دختر این است که محیط خانه را محیطی برای پرورش یافتن و تکامل بداند.

,

حجت‌الاسلام گواهی نقش والدین در این زمینه را بسیار مهم و حیاتی دانست و تصریح کرد: این وظیفه سنگین برعهده پدران و مادران است که باید محیط خانه را برای دختران زنده نگه دارند تا دختران، به محیط خارج از خانه توجه نداشته باشند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و متنوع در بقاع متبرکه تاکید و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی باعث می‌شود تا مردم اعتماد بیشتری به بقاع متبرکه پیدا کنند. در کنار امامزاده‌ها هم می‌توان به شادی پرداخت و تفکر برخی از افراد مبنی‌ بر غم‌انگیز بودن فضای امامزاده‌ها به طور کامل اشتباه است.

,

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد رسو‌ل‌الله تهران بزرگ اضافه کرد: بسیاری از مردم با حالتی محزون و غمگین به این بقاع متبرکه می‌آیند و با روحیه‌ای طرب‌انگیز خارج می‌شوند. ما نیز برای پوشاندن عمل به این سخنان، جشن مفصلی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در شب میلاد حضرت در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار می‌کنیم.

,

حجت‌الاسلام گواهی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: ما هر چه داریم از امام رضا(ع) داریم. امام خمینی(ره) نیز فرمودند که «هر کشوری مرکزی دارد و مرکز ایران، خراسان امام رضا(ع) است».

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) تاثیر بسزایی در میان مردم دارند و مردم، فدایی ایشان هستند. مردم ما به هر مشکلی که برمی‌خورند، به زیارت ایشان رفته و حاجتشان را از حضرت طلب می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه